Goedenavond.
Vanmiddag mijn nieuwe DOCSIS modem ontvangen via Kabelfoon. Daar zat een "prachtig" pakket bij wat via PPOE verbinding zou maken. Dit pakket zorgde voor BSOD's. De helpdesk gebeld, en diverse oplossingen geprobeerd. Helaas gaf dit geen oplossing.
Vervolgens op aanraden van diezelfde helpdesk rasppoe 0.98 geinstalleerd. Dit pakket werkt prima.
Zodra ik mijn Winroute software uitschakel, anders heb ik geen verbinding.
Lijkt me duidelijk dat het logisch is dat Winroute de boosdoener is.
Even wat specificaties:
Winroute versie: 4.2.1
De NIC die voorheen (op mijn terayon modem) als "externe" kaart diende.
De reden dat deze een interne range heeft, was op aanraden van de handleiding die bij mijn modem zat.
De interne netwerk kaart
Hier staat geen Default gateway aangegeven, omdat dit zo moet volgens de help van Winroute.
De ras verbinding aangemaakt door rasppoe 0.98
De xx zijn opzettelijk
Ik heb "Perform NAT etc." op de RAS interface aangezet via winroute. Maar, zoals gezegd, zodra ik Winroute inschakel, dan is de verbinding weg.
Tevens ook een aantal sites getracht te pingen (met winroute aan), en geen van allen gaven sjoege.
Ik heb in mijn netwerk nog een 30tal pc's staan. Het is ook niet relevant dat deze verbinding hebben. Hoofdzaak voor mij is dat mijn server (waar ik nu dit bericht vanaf plaats) ook "online" kan zodra winroute draait.
Vanmiddag mijn nieuwe DOCSIS modem ontvangen via Kabelfoon. Daar zat een "prachtig" pakket bij wat via PPOE verbinding zou maken. Dit pakket zorgde voor BSOD's. De helpdesk gebeld, en diverse oplossingen geprobeerd. Helaas gaf dit geen oplossing.
Vervolgens op aanraden van diezelfde helpdesk rasppoe 0.98 geinstalleerd. Dit pakket werkt prima.
Zodra ik mijn Winroute software uitschakel, anders heb ik geen verbinding.
Lijkt me duidelijk dat het logisch is dat Winroute de boosdoener is.
Even wat specificaties:
Winroute versie: 4.2.1
De NIC die voorheen (op mijn terayon modem) als "externe" kaart diende.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Connection-specific DNS Suffix . : Description . . . . . . . . . . . : 3Com EtherLink XL PCI TPC NIC (3C900B-TPC) #2 DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.100.2 Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.100.1 DNS Servers . . . . . . . . . . . : |
De reden dat deze een interne range heeft, was op aanraden van de handleiding die bij mijn modem zat.
De interne netwerk kaart
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Connection-specific DNS Suffix . : Description . . . . . . . . . . . : Realtek RTL8029(AS)-based PCI Ethernet Adapter Physical Address. . . . . . . . . : 00-20-18-3C-10-FE DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.3 Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Default Gateway . . . . . . . . . : DNS Servers . . . . . . . . . . . : |
Hier staat geen Default gateway aangegeven, omdat dit zo moet volgens de help van Winroute.
De ras verbinding aangemaakt door rasppoe 0.98
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : WAN (PPP/SLIP) Interface
Physical Address. . . . . . . . . : 00-53-45-00-00-00
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No
IP Address. . . . . . . . . . . . : 62.45.xx.xxx
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.255
Default Gateway . . . . . . . . . : 62.45.xx.xxx
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 62.45.45.45
62.45.46.46
NetBIOS over Tcpip. . . . . . . . : Disabled |
De xx zijn opzettelijk
Ik heb "Perform NAT etc." op de RAS interface aangezet via winroute. Maar, zoals gezegd, zodra ik Winroute inschakel, dan is de verbinding weg.
Tevens ook een aantal sites getracht te pingen (met winroute aan), en geen van allen gaven sjoege.
Ik heb in mijn netwerk nog een 30tal pc's staan. Het is ook niet relevant dat deze verbinding hebben. Hoofdzaak voor mij is dat mijn server (waar ik nu dit bericht vanaf plaats) ook "online" kan zodra winroute draait.
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored