IBM T43P of Asus V6V

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-02 02:16

Emiel1984

Made in NL

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een leuke laptop en kwam de volgende tegen die mij zeer interesseerde;
IBM T43P

Afbeeldingslocatie: http://www.thinkwiki.org/images/1/1c/ThinkpadT43P.JPG

klik voor spec

Waarom
- 3 jaar garantie
- Sterke behuizing
- Lange batterijduur
Asus V6V

Afbeeldingslocatie: http://article.pchome.net/2005/01/18/50118asus3.jpg

klik voor spec

Waarom;

- Mooi design
- Goede Grafische chip
Ik weet niet welke te kiezen... ik heb "het grote notebook topic 2005" gelezen...
De laptops die mij interesseerde kwamen daar niet in voor.

De laptop moet devolgende spec hebben;

- Robuust zijn
- Mobiel (niet te zwaar)
- Helder beeldscherm.
- 4 jaar meegaan
- wifi ondersteunen
- Spelletjes als C&C Generals, Couter Strike iets beter dan standaard instellingen kunnen spelen.
- Lange batterijduur.
- Goede garantie (service)

Omdat ik er dus niet kan uitkomen welke te kiezen, Asus-hoge performance of IBM-zeer mobiel en stevigheid vraag ik aan jullie om mij over de treep te trekken in mijn keuze. Of hebben jullie mishcien een laptop waarvan je zegt die voldoet aan je spec en kost ook ongeveer dat geld ( EUR 2000).

Datum van aanschaf is niet bepaalt nog op dit moment. Ik heb gelezen dat IBM pas in 2006 de X600 grafische kaart in de laptops gaat zetten dus dat is denk ik net iets te lang.. Anders wist ik het wel.

[ Voor 47% gewijzigd door Emiel1984 op 04-07-2005 21:40 ]

[LTS][MTS][HTS]

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-02 09:44
Nah jah je geeft et zelf al aan he ;) Robuust, niet te zwaar, wifi erbij, goede garantie.. Dan kan je eigenlijk alleen maar voor de Asus kiezen :)
De garantie van Asus is vele malen beter omdat alles rechtstreeks via Asus verloopt en ze je altijd via de mail op de hoogte houden. Ook is deze notebook stukken lichter dan de IBM (2.49Kg). Beide zullen ze ook wel Wifi hebben. Je zegt zelf dat bij de IBM een robuste behuizing aanwezig is. Die van de Asus is van metaal, en maakt hem daardoor lekker stevig. Misschien is hij daardoor wel iets gevoeliger voor krassen.

Natuurlijk zijn er ook wel een paar nadelen te noemen aan de Asus. Allereerst wordt de notebook aan de rechterkant vrij warm. Doordat het een metalen behuizing heeft wordt de warmte daardoor gemakkelijk verspreid over de hele behuizing. Wel lekker is dat in de winter natuurlijk ;) Ook heeft de huidige versie van de V6 nog een 64Mb X600 aan boord. Er staat in de planning dat er een V6E komt met een X600 met 128Mb Hypermemory. Of dit nou een verschil is in chip of alleen een nieuwere revisie van de bios is natuurlijk nog steeds een vraag :).

De IBM die je aangeeft ziet er overigens ook goed uit hoor. 7200Rpm disk, met een 8 speed DVD brander erin. Goede accucapaciteit. Grootste nadeel is toch de grafische kaart die in de notebook zit. Dit is gewoon een wat ouder type.

Sccs met het maken van je keuze ;)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• samo
  • Laatst online: 09:13

samo

yo/wassup

Ik heb, mede via werk, heel goede ervaringen met IBM. Qua hardware layout blijkt het ook een heel mooi toestel te zijn. Verder staat IBM bekend door zijn Batterij tijden, en dehelijkheid.
Laatst hebben we op werk geprobeerd een IBM scherm te breken, met behulp van een schroevendraaier... Daar moet je nog serieus je best voor doen.
Ik heb dit weekend zelf een IBM R51 gekocht en vind het een pracht toestel...
Asus heb ik dan weer slechtere ervaringen mee, mn pa heeft er een en dat toestel is luidruchtiger dan een vliegtuig....

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• IJnte
  • Laatst online: 09-02 09:44
samo-arne schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 09:48:
Ik heb, mede via werk, heel goede ervaringen met IBM. Qua hardware layout blijkt het ook een heel mooi toestel te zijn. Verder staat IBM bekend door zijn Batterij tijden, en dehelijkheid.
Laatst hebben we op werk geprobeerd een IBM scherm te breken, met behulp van een schroevendraaier... Daar moet je nog serieus je best voor doen.
Ik heb dit weekend zelf een IBM R51 gekocht en vind het een pracht toestel...
Asus heb ik dan weer slechtere ervaringen mee, mn pa heeft er een en dat toestel is luidruchtiger dan een vliegtuig....
Welke heeft ie dan :? De V6 ook.. Tja het is bekend dat die fan van de CPU iets te hard loopt, maar met een bios update is dat volgens mij ook weer verholpen :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Sjeepee
  • Nu online
Denk dat die IBM robuuster is dan die Asus: echet om over "robuustheid" van laptops te praten vind ikzelf altijd een beetje naar... als je hem laat vallen, issie stuk... :|
Gewoon een goede (rug)tas erbij kopen: kost wat, maar is het dubbel en dwars waard.

Heb ervaringen met de M5200 van Asus: superlaptop, mooi scherm: qua specs krijg je bij Asus ook gewoon meer voor hetzelfde. Daarbij is een 15" scherm net wat relaxter op 1400x1050, en issie wat lichter dan de IBM.

Wat ik als een groot verschil zie tussen beiden is dat de ene 14"is, de ander 15": dat moet je even IRL voor jezelf bekijken: maakt uit in "priegelijkheid" ;)

/edit
Zelf heb ik nu een NX7010 van HP. 3yr carepack NB. Zelf 1GB en 60GB 7200rpm ingezet. moet zeggen dat de 15" WXGA+ echt supertje is. Maar over breedbeeld valt te twisten...
Maar HP heeft geen echte opvolger van dit beestje :?
/edit

[ Voor 19% gewijzigd door Sjeepee op 06-07-2005 10:30 ]

Love Hardware!

Verwijderd

ik heb nu een jaar lang met een thinkpad r50p gewerkt en ik wil niets anders meer. ik ben echt verliefd op mijn thinkpad :)
ik vind het design echt veruit het mooiste van ALLE laptops (hoewel iedereen uit mijn klas vindt van niet... ach, laat ze maar, met hun plastic acer spullen :p) en de performance is echt zwaar goed imho... mijn r50p had een dothan 1.7, mobility firegl t2 128mb, 60gb 7200rpm, 1600*1200, 512mb ram... ik heb op die configuratie zonder enige problemen halflife 2, gta vice city, boiling point en call of duty gespeeld (op detailed settings)

ik heb trouwens gisteren een t43p besteld (kan ze via school vrij goedkoop krijgen): sonoma chipset, 2ghz dothan, mobility firegl v3200 128mb, 1gb ram, 60gb 7200rpm... ik verwacht er niets dan goeds van! (die fingerprint scanner is ook een mooie feature :) )

En een laatste woord van advies... Ik ben bij mij in de klas ongeveer een van de enige die geen gescheurde notebookcase ofzo had. Alle Acers en veel Asus'en hadden (door hun middelmatige casing) hier erg veel last van. Ze werden allemaal wel gefixed, daar niet van, maar het duurt wel een paar weken voor je die trugkrijgt. Als je je leptop veel moet meesleuren is dit zeker iets om bij na te denken. Als je de IBM neemt, neem dan ook (indien budget het toelaat ofcoz) de 3 years next business day onsite garantie. die heb ik ook; als er iets mis is komt er een ibm-nerd 's anderendaags alles kosteloos repareren bij jou thuis!

als je die thinkpad als particulier gaat aanschaffen (dus niet via je school ofzo) dan ga je met je 2000eur echt wel niet toekomen tho... die dingen kosten 3500eur en meer (zeker die t43p)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 16:46 ]

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 16:44:
heel verhaal...

als je die thinkpad als particulier gaat aanschaffen (dus niet via je school ofzo) dan ga je met je 2000eur echt wel niet toekomen tho... die dingen kosten 3500eur en meer (zeker die t43p)
Daar ben ik ook helaas achter gekomen... Jouw verhaal klinkt me erg goed in de oren.

EUR 3500 is wel iets wat me toch aan het denken heeft gezet. Op "notebookreview website" staat iets wat me toch meer naar de Asus trekt... betere prestaties en de 'helft' van de prijs.

Edit:

Ook heb ik gelezen dat de V6V van sterke materialen is gemaakt;

[ Voor 42% gewijzigd door Emiel1984 op 07-07-2005 17:02 ]

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

ik heb trouwens gisteren een t43p besteld (kan ze via school vrij goedkoop krijgen): sonoma chipset, 2ghz dothan, mobility firegl v3200 128mb, 1gb ram, 60gb 7200rpm... ik verwacht er niets dan goeds van! (die fingerprint scanner is ook een mooie feature :) )
//offtopic @Soulwaxke

Waarom heb je nieuwe besteld? Je bent zo tevreden over je huidige R50p en toch koop je een nieuwe met enkel wat meer mhz en 512mb ram. jah en de "overbodige" fingerprintreader.

//ontopic

Heb zelf ook IBM en hun garantie is echter ook zeer degelijk!! die next day on site is echt super!!
Valt idd op dat iedereen een laptop van ibm qua design outdated vindt maar ik vind het allemaal wel nog meevallen. Meeste vinden namelijk een acer "mooier" en denken dat het steviger is 8)7

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 17:59:
[...]
heel verhaal

Meeste vinden namelijk een acer "mooier" en denken dat het steviger is 8)7
Die moeten dan echt is verder gaan kijken dan hun neus lang is :+ ....

Bij mij viel een Acer dan ook al heel snel af....

[ Voor 4% gewijzigd door Emiel1984 op 07-07-2005 18:13 ]

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

wel, ik heb mn r50p vorig jaar rond september gekocht voor 1950eur... Nu was er een vriend die al langer geinteresseerd was in die laptop, dus daar heb ik em aan kunnen verkopen voor 1500eur, en vervolgens die t43p besteld voor 1795eur (www.academicshop.be).
het is echt niet alleen voor die paar extra mhz...:
t43p heeft:
- sonoma chipset (dus pci-x enzo)
- integrated 802.11a/b/g (r50p deed enkel 802.11b, dus moest ik altijd kaartje meezeulen)
- dunner en lichter... en dat speelt wel een grote rol als je em elke dag naar school meeneemt
- dvd burner (r50p had dvdrom/cdrw)
- 1gb ram (r50p had 512mb)

en ja, de fingerprint reader (geef toe dat t heerlijk geeky is :D)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 15:32:
wel, ik heb mn r50p vorig jaar rond september gekocht voor 1950eur... Nu was er een vriend die al langer geinteresseerd was in die laptop, dus daar heb ik em aan kunnen verkopen voor 1500eur, en vervolgens die t43p besteld voor 1795eur (www.academicshop.be).
t43p heeft:
- integrated 802.11a/b/g (r50p deed enkel 802.11b, dus moest ik altijd kaartje meezeulen)
- dunner en lichter... en dat speelt wel een grote rol als je em elke dag naar school meeneemt

LOL je hebt je vriend bij deze hard genaaid imo. |:(

Verwijderd

nou, ga die laptop maar es retail kopen, MET 3 jaar next business day onsite garantie ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 21:10:
nou, ga die laptop maar es retail kopen, MET 3 jaar next business day onsite garantie ;)
Kan je eens uw ervaringen met de academicshop posten...?

Verwijderd

over academicshop, wel, ik heb er vorig jaar mijn r50p ook besteld, en was er toen helemaal niet over te spreken (geen replies op mails, onwetende personen aan de telefoon, ...)
nu moet ik hierop echter wel terugkomen, ik heb al zo'n 3 a 4 mails heen en weer gestuurd met een medewerker van academicshop sinds de bestelling van mijn t43p, en er is altijd binnen 24h gereageerd.

als je er een thinkpad bestelt, denk er dan wel aan dat de leveringen ERG kunnen uitlopen; vorig jaar besteld midden september en eind november had ik hem pas; net voor het einde van het semester dus |:(
dit jaar ben ik slimmer geweest en goed op tijd besteld (18 juli heeft academicshop mijn order bij IBM geplaatst). normaal ging het 3 weken duren, dixit een academicshop medewerker, hoewel, na deze week een mail gestuurd te hebben werd mij verteld dat ze pas medio september zullen leverbaar zijn.

academicshop heeft geen laptops 'op stock', dus ze worden na je bestelling+betaling op hun webshop, besteld bij ibm zelf. dit heeft als groot nadeel dat je volledig afhankelijk bent van IBM/Lenovo productie, wat nogal eens frustrerend kan zijn (duurt laaaaaaang). maar ach, die wachttijd zijn die thinkpads wel waard, aan die prijs

voor andere merken (dell/apple/toshiba/... kan het wel sneller gaan, donno)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 17:27 ]

Verwijderd

Hoe is het mogelijk dat ze bij www.academicshop.be de IBM T43P voor maar 1800 euro aanbieden, terwijl deze laptop op de site van IBM gewoon voor ruim 3900 euro staat geprijsd? Een korting van meer dan 50% op die laptop lijkt me wel erg fors!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 11:38:
Hoe is het mogelijk dat ze bij www.academicshop.be de IBM T43P voor maar 1800 euro aanbieden, terwijl deze laptop op de site van IBM gewoon voor ruim 3900 euro staat geprijsd? Een korting van meer dan 50% op die laptop lijkt me wel erg fors!
Er zijn verschillende typen vsn de T43P, wat het verschil is weet ik neit precies maar hier een link naar een website die meer typen van de T43P uitgeeft;

Link naar website mer T43p notebooks(gevonden via kieskeurig.nl

[ Voor 3% gewijzigd door Emiel1984 op 11-09-2005 13:38 ]

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

emiel1984 schreef op zondag 11 september 2005 @ 13:37:
[...]

Er zijn verschillende typen vsn de T43P, wat het verschil is weet ik neit precies maar hier een link naar een website die meer typen van de T43P uitgeeft;

Link naar website mer T43p notebooks(gevonden via kieskeurig.nl
Die versie is dan alsnog 3300 euro, terwijl hij op die site voor 1800 euro word aangeboden...... Zou die site wel betrouwbaar zijn is dan het eerste dat in mij opkomt.

Verwijderd

Vorige week de T43p besteld, hopen dat ik hem snel binnen heb.
Maar academicshop.be zei dat het misschien wel 3 weken kon gaan duren |:(

Verwijderd

moet je vooraf betalen? Een andere plek voor studenten om goede IBM laptops te halen is NoFoSt (in Nederland vroeger Campuskorting). Zie voor een T43 met 14 inch (2,2 kg).

• daniel_ev
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-01 00:20
Ik heb via de TU/e vorig jaar de Thinkpad T42 met extra geheugen besteld. Ben overwegend zeer positief:

- laat je niet verleiden door anderhalve mhz meer maar kies voor de stevigste laptop. Bij dagenlijks gebruik zul je dit op de lange termein veel meer waarderen.
- houdt er rekening mee dat verschillende fabrikanten het gewicht van hun laptop op een andere manier meten (met of zonder accu, met of zonder dvd speler etc)

Dan mijn persoonlijk advies na een jaar IBM:
- de stevigste laptop die voor consumenten wordt geproduceerd, bij mijn weten nog steeds de enige laptop die door de Nasa mee de ruimte in wordt genomen.
- ik ben zo verstandig geweest mijn laptop meerdere malen van mijn bureau op de grond of zelfs uit mijn tas op de stoeptegels te laten vallen. Geen krasje!
- uitermate stabiel, mede door een uitstekende warmteafvoer
- zeer prettig toetsenbord, ook niet onbelangrijk
- lekker dun.

Dan de minpunten (van de t42 dan)
- te weinig usb poorten, weet niet hoe dat nu met de t43 zit
- geen sprankelend design
- geen multimedia toetsen behalve voor volume

Al met al denk ik dat je aan beide laptops geen slechte keus zult hebben. Ga je voor design, kies dan de asus. ga je voor stevigheid - kies dan de ibm.

Toch?

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:05
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 16:29:
Vorige week de T43p besteld, hopen dat ik hem snel binnen heb.
Maar academicshop.be zei dat het misschien wel 3 weken kon gaan duren |:(
Heb je de laptop inmiddels binnen? Kan je je ervaringen met academishop.be posten?
Ik ben zelf ook erg geinteresseerd in de T43p, maar kan weinig info vinden over academicshop en hun betrouwbaarheid..

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

daniel_ev schreef op maandag 26 september 2005 @ 18:41:
Ik heb via de TU/e vorig jaar de Thinkpad T42 met extra geheugen besteld. Ben overwegend zeer positief:

- laat je niet verleiden door anderhalve mhz meer maar kies voor de stevigste laptop. Bij dagenlijks gebruik zul je dit op de lange termein veel meer waarderen.
- houdt er rekening mee dat verschillende fabrikanten het gewicht van hun laptop op een andere manier meten (met of zonder accu, met of zonder dvd speler etc)

Dan mijn persoonlijk advies na een jaar IBM:
- de stevigste laptop die voor consumenten wordt geproduceerd, bij mijn weten nog steeds de enige laptop die door de Nasa mee de ruimte in wordt genomen.
- ik ben zo verstandig geweest mijn laptop meerdere malen van mijn bureau op de grond of zelfs uit mijn tas op de stoeptegels te laten vallen. Geen krasje!
- uitermate stabiel, mede door een uitstekende warmteafvoer
- zeer prettig toetsenbord, ook niet onbelangrijk
- lekker dun.

Dan de minpunten (van de t42 dan)
- te weinig usb poorten, weet niet hoe dat nu met de t43 zit
- geen sprankelend design
- geen multimedia toetsen behalve voor volume

Al met al denk ik dat je aan beide laptops geen slechte keus zult hebben. Ga je voor design, kies dan de asus. ga je voor stevigheid - kies dan de ibm.
Niet alleen NASA-certified laptops, ook MCT-certified. Lage uitval en goede RMA-afhandelingen (volgende werkdag tot max 5 dagen).

Voor degelijkheid, betrouwbaarheid en fatsoenlijke service moet je bij IBM zijn, niemand bouwt laptops zoals IBM. En blijf ver, heel ver weg van de verleidelijke Toshiba's. De mijne is bezig met z'n 9de RMA, wij hebben nu nog het geluk dat er een vaste Toshiba-technieker in de hoge school neergezet is. Vroeger was je laptop minstens 3 weken tot 3 maanden weg voor een RMA.

[ Voor 4% gewijzigd door rapture op 29-10-2005 12:57 ]

• rvduijn
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18-10-2023
Verwijderd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 15:32:
t43p heeft:

moet je speciaal verbonden zijn aan een universiteit of een school of kan je ook gewoon bestellen en een willekeurige school invullen ?

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Topicstarter
rvduijn schreef op woensdag 09 november 2005 @ 14:49:
[...]
moet je speciaal verbonden zijn aan een universiteit of een school of kan je ook gewoon bestellen en een willekeurige school invullen ?
Dat kan je denk ik beter vragen aan de mensen van academic shop zelf B) .

[LTS][MTS][HTS]

Pagina: 1