Toon posts:

Complete pc crash na installatie SBlive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medetweakers,

Ik heb een probleem met mijn SoundBlaster live kaart, of eigenlijk ik verdenk het stuurprogramma.

Ik heb net een verse install gedaan van mijn pc en na installatie van de SBlive en bijbehorende drivers crast mijn pc in een BSOD, na herstart zijn een aantal apparaten ( videokaart, tv kaart en bluetooth adapter ) niet meer in staat om te werken en zijn een aantal bestanden op mijn HD spontaan corrupt 8)7

Ik heb al 2 verschillende kaarten ( wel zelfde model ) geprobeerd.
Ook heb ik geprobeerd eerst de sblive drivers te installeren en daarna de rest te proberen maar tevergeefs.

Het gaat om deze setup:

- A64 3200+ @ MSI K8N Neo Platinum met nieuwste bios
- 2x 512Mb Corsair XMS 3200LLPRO Geheugen
- Sapphire Radeon Atlantis 9800 Pro ( 256 Bit ) met laatste ATI Catalyst
- Leadtek Winfast TV/FM Kaart ( XP Expert deluxe )
- SoundBlaster Live 5.1 Digital ( PCI ) ( Model nr. SB0220 )

- Windows XP ( x32 ) met Service Pack 2

In de 2 kaarten ( zelfde model nummer ) zit wel een verschil in PCB layout ( revisions maybe ? ) indien nodig kan ik hier wel een foto van schieten.

Ik zit nu vast aan mijn nogal brakke onboard realtek chippie waar ik niet zo blij mee ben :(

Als iemand nog goeie ideeën heeft .... GRAAG _/-\o_

• Neelix
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-02 11:56
Ik vermoed dat je de verkeerde driver hebt van Creative voor die kaart. Het irritante is alleen dat er geen goede driver meer geleverd wordt, omdat ze het bestaan van de SB0220 kaart ontkennen. Maar er zijn twee manieren om hem aan de praat te krijgen (zonder crashes)
  • LiveDriverPack downloaden van creative, als ie zegt dat ie geen soundblaster kan vinden, gewoon via windows driver installatie doen en wijzen naar C:\Documents and Settings\<username>\Local Settings\Temp\CTxxx
  • Kx drivers installeren
Bij beide is het me nog niet gelukt om de rear speakers aan de praat te krijgen, maar het werkt in ieder geval wel.

En het irritante is dat ik weet dat het gewerkt heeft met drivers van creative, maar die heb ik dus niet meer :(

[ Voor 19% gewijzigd door Neelix op 09-07-2005 17:34 ]

Don't worry, it's all just 1's and 0's.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

mischien heb je hier wat aan :?
meuktracker: Creative Soundblaster Live! en Audigy
Om deze driver te installeren pak je de hele download uit in één map en verwijder het bestand 'CToem.cfg' uit de 'audiosetup map'. Op dat moment beschik je over de officiële 'Creative Full Version CD:

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Neelix
Tering, 386MB.. :| ..

Nouja, ik zet het aan en laat wel weten hoe het gaat.

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem ook gehad met m`n nieuwe mb en 64 bit systeem maar daarna nieuw mb gekocht en toen was het wel goed ligt niet aan drivers van je soundcard denk ik maar aan mb drivers.

• Neelix
Het zou aan het mb kunnen liggen, maar ik heb hetzelfde ervaren met een setje drivers van een oude CD die ik nog had liggen. En met andere drivers doet ie het wel, alleen achter speakers niet.

En ik was er al bang voor, maar ook die drivers hierboven werken niet...(dwz, ze herkennen het niet als echte soundblaster, je kunt ze dan via een omweg nog wel installeren, maar geven geen geluid achter en de utils die erbij geleverd worden werken ook niet.)

[ Voor 43% gewijzigd door Neelix op 10-07-2005 23:10 ]

• Cruise Control
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-07-2024
chucky666 schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 17:46:
mischien heb je hier wat aan :?
meuktracker: Creative Soundblaster Live! en Audigy
Om deze driver te installeren pak je de hele download uit in één map en verwijder het bestand 'CToem.cfg' uit de 'audiosetup map'. Op dat moment beschik je over de officiële 'Creative Full Version CD:
Die heb ik ooit ook eens gedownload (en geinstalleerd). Sindsdien werkt mijn SB Live 5.1 acceptabel. Een aanrader dus. Overigens heb ik me voorgenomen nooit meer iets van Creative te kopen. Hun support zuigt. Hard.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02 18:57
ik zal ook niet zo snel weer een geluidskaart van ze kopen.

Iemand die rear speakers al aan de gang gekregen met die compaq drivers?!
Pagina: 1