Ik weet wel waar het aan ligt, want "vroegah" draaide er daar nog een WN server waar de website vanaf draaide. Ik beheer de website alleen maar, heb niks te maken met de content dus was er al een tijdje niet meer geweest... inmiddels is alles over gegaan naar Apache die blijkbaar onder een andere gebruiker draait. Nieuwe uploads worden namelijk wel toegevoegd onder het eigen account.
Nog een probleem was dat ik via WN geen directories aan kon maken met de juiste rechten op een of andere manier, omdat daar overal index files in moesten staan. Daarom heb ik toen maar met een scriptje 1000 directories aangemaakt onder het motto "da's vast wel genoeg". Dat is het ook wel (alhoewel het begint vol te lopen) maar die directories bestaan dus ook onder www rechten.
Oftewel: in de hogere directories staan mijn bestanden maar kan ik alleen niks doen met de directorie waar ze instaan. Ik ga vanmiddag maar eens een belletje doen om een chown / chgrp te laten uitvoeren dat is toch makkelijker denk ik.
[edit]
Vanaf de website:
Op het Versatel Apache-platform wordt gebruik gemaakt van de SuExec-wrapper van Apache. Dit wil zeggen dat scripts worden uitgevoerd onder het UID (User IDentity) en GID (Group IDentity) van de gebruiker. Hierdoor zal, wanneer een bepaald script bijvoorbeeld een bestand wegschrijft, de zogenaamde 'ownership' van het bestand staat op dat van de gebruiker, en niet (in tegenstelling tot op het WN-platform) als owner 'www' zal krijgen. Dit heeft als voordeel dat een gebruiker altijd de mogelijkheid heeft bestanden te wijzigen of te kopieren.
[edit]
Net gebeld... en wat krijg je dan te horen: "dat mag ik niet veranderen, het beste wat u kunt doen is alles kopieren en dan halen wij de oude bestanden weg"
Ahja... over omslachtig gesproken...!?
[
Voor 32% gewijzigd door
jsiegmund op 05-07-2005 11:47
]