Toon posts:

Divx Xvid >DVD wat is de beste prog voor een leek

Pagina: 1
Acties:
  • 2.389 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een dag een AOPEN DVD+- R/RW 16x DVDbrander.
Mijn eerste DVDbrander dus ik ben echt een leek op die gebied.
Ik heb al het een en ander geprobeerd qua programmas, VSO Divx to dvd, DVDlabpro,Avi Divx to svcd dvd converter, en Tmpegencoder. nou lukt het wel een beetje allemaal en ik heb al veel gezocht op google en op GOT. Maar,
Nou is mijn vraag wat is de beste divx xvid converteer programma voor de gimiddelde dvd omzetten leek eentje die gelijk alles voor je doet het geluid op interlaced of noninterlaced 44hz enz enz ntsc> pal pal > ntsc.
En wat is beter te gebruiken als je al wat verder bent in die wereldtje?
Tevens is het ook mogelijk om een progressive signaal in een omgezette divx te krijgen?
Is het ook noodzakelijk dat je een ntsc xvid omzet naar pal als je een ntcs pal dvdspeler heb?
Scheelt dat weer tijd met omzetten?
Dit allemaal wil ik doen op een pentium 3 500 met 256 mb geheugen.

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-12 23:05

Blauw

De Schreeuw

Volgens mij zijn er globaal 2 poblemen:

1. Het ziet er nooit mooi uit
2. Het is veel werk
3. Het duurt heel lang op een Pentium 3

Ok, dat zijn er 3 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Blauw schreef op maandag 04 juli 2005 @ 20:37:
Volgens mij zijn er globaal 2 poblemen:

1. Het ziet er nooit mooi >>>> uit Kan je dat uitleggen?
2. Het is veel werk >>>>>> kan je dat ook iets beter uitleggen?
3. Het duurt heel lang op een Pentium 3 >>>>>> VSO Divx to DVD liet ongeveer iets van 4 uur zien op een pentium 2 350 mhz?

Ok, dat zijn er 3 ;)
samen 6 nu :*)

• Shva
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-10 12:40

Shva

aka Jos_theboss

met nero vision express is het een piece of cake alleen kreeg wel last van het geluid en beeld dat uit elkaar liep... :/

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-12 06:22
Ik gebruik zelf DVD2SVCD maar dan in AVI2DVD mode, geeft voor mij het allerbeste resultaat.
Ik denk alleen dat het met jou P3, 500 256mb een dagje gaat duren.
Daarbij komt ook nog dat het niet het makkelijkste programma is.
Je zou nog winavi,dvdsanta of nero vision expres kunnen proberen die zijn wel gemakkelijk.

Verwijderd

ik zelf gebruik D.I.K.O ,
lekker makkerlijk en je kan zelf subtitels bijvoegen :)

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12 22:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Waarom wil je een divx op dvd hebben? Brand dat dan op een gewone cd-r
De meeste dvd-spelers kunnen ook vcd/svd lezen of divx natuurklijk.

Kijk eens op divxstart.com, bij helpcentre

[ Voor 22% gewijzigd door Pinin op 04-07-2005 21:05 ]

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Je kunt volgens mij beter op zoek gaan naar een Divx ondersteunende dvd-speler, die zijn voor niet al te veel geld te verkrijgen (Ik heb zelf een vrij goeie van Philips, ongeveer 90 eetjes). Scheelt je op die bak van jou (no offense) echt heel veel tijd/tranen/moeite. Het heeft als voordeel dat de kwaliteit niet achteruit gaat, in tegenstelling tot het truukje wat jij wilt doen. En, zoals gezegd kost het véél minder tijd. Daarbij komt nog dat je minder geld kwijt bent om dat er op 1 DVD ongeveer 3 Divx films kunnen.

Het grootste nadeel IMO is dat er geen ondersteuning wordt geboden voor ondertitels, dat is echt heel jammer. Dan zou je nog de ondertitels in de Divx kunnen zetten, maar als je dan toch bezig bent met omzetten, had je net zo goed meteen een VOBje kunnen brouwen.

Hoe het zit met ondersteuning voor DD 5.1 weet ik niet, maar dat zal ongetwijfeld gewoon goed gaan.

• num-lock
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Canopus ProCoder, kun je (bijna) alles mee..
maar goed, eerst een sneller systeem is misschien handig..

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:54
tomleeuw schreef op maandag 04 juli 2005 @ 21:04:
De meeste spelers kunnen nogsteeds geen divx lezen hoor ;) Ja, je hebt er een hoop, maar dat zijn nog lang niet "de meeste."
Omzetten naar vcd/svcd kost minstens even veel moeite dan naar dvd lijkt me, en met DVD is je kwaliteit hoger...
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 21:04:
Het grootste nadeel IMO is dat er geen ondersteuning wordt geboden voor ondertitels, dat is echt heel jammer. Dan zou je nog de ondertitels in de Divx kunnen zetten, maar als je dan toch bezig bent met omzetten, had je net zo goed meteen een VOBje kunnen brouwen.
Er zijn ook gewoon spelers die wel subs ondersteunen hoor.

Ontopic: Zelf gebruik ik TMPGEnc / TMPGEnc DVD Source Creator / TMPGEnc DVD Author. Nog nooit problemen mee gehad. Subs toevoegen ook nog nooit geprobeerd trouwens :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik geen divx speler heb en het me meer gaat om 2 films in svcd formaat op 1 dvd krijgen+
ik bedoel divx omzetten naar dvd niet divx op dvd :*)
tomleeuw schreef op maandag 04 juli 2005 @ 21:04:
Waarom wil je een divx op dvd hebben? Brand dat dan op een gewone cd-r

Kijk eens op divxstart.com, bij helpcentre

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:11
Ik gebruik hier altijd Nero Vision Express voor, werkt prima, duurt wel lang maar beeldkwaliteit is wel te doen.

What a fine day for Science! | Specs

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-11 21:30
(jarig!)
1. De compressie van een compressie is nooit goed. Helemaal niet als het om twee verschillende technieken gaat. In het DivX systeem worden namelijk andere dingen weggegooid (om ruimte te besparen) dan in het MPEG2 (videoformaat dat op een DVD staat) wordt gedaan. Een encoder houdt er geen rekening mee wat de bron is, dus zal er informatie dubbelop worden weggegooid. Dit ga je zien, ook al gaat de uiteindelijke bitrate omhoog.

2. Er zijn programma's die het met een paar klikken kunnen, maar die kunnen altijd iets niet. Dit zie je vooral terug in het ontbreken van menu's en hoofdstukken. Ook ondertitels vormen vaak een probleem zoals al is aangegeven. Deze moeten namelijk van pure tekst naar bitmaps omgezet worden én synchroon lopen. Dat laatste kan (erg) veel werk gaan kosten.
Ook werken programma's zoals DVD2SVCD en D.I.K.O. vaak met dure encoders zoals CCE-SP en ProCoder. Hiervoor tel je al snel 2000(!) dollar neer. Wil je het (volledig) gratis doen, dan zal je het overgrote deel van het werk met de hand moeten doen. En dat houd niet op bij recoden...

3. Dat is waarschijnlijk de duur van 1 pass en voor een beetje kwaliteit heb je toch minimaal 3 nodig. Ik gebruik er een P4 2,8 voor; deze kan het net realtime per pass. Dat is dus nog altijd 6 uur voor een hele film...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12 22:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik wist niet dat je meerdere op één dvd wilde zetten

hier is een tut.

http://www.divxstart.com/?show=tutorials&id=135

www.casarodriguillo.com

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-12 19:24

Caveman

whahoehaha

Tmpgenc Express ...

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

idd .. daar deed ik het ook mee.. met nog een proggie om eerst geluid eraf te halen en nog een proggie om geluid naar ac3 te converten

maar eer jij de boel geconvert hebt ben je echt wel een dag verder (deed hier al te lang over op een xp 2500+ met 1gb ram voor mijn gevoel en ik heb daarom maar gewoon de dvdtjes ge.. kocht O-) ).
Het is niet leuk om een paar uur te moeten encoden op een filmpje van 20 minuten (en dan paar daarvan op een dvd :/). Je kunt je quality settings wat omlaag gooien zodat het sneller gaat, maar dan wordt het stukken lelijker. Verder is xvid/divx zowiezo al "lelijker" dan de originele dvd en als je dan weer gaat converten daar dvd dan wordt het weer lelijker!

wil je het toch doen? kijk eens op doom9 oid.. daar staan wel van die idiot-proof guides :Y)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 11:12 ]

• pinojo123
Ook werken programma's zoals DVD2SVCD en D.I.K.O. vaak met dure encoders zoals CCE-SP en ProCoder. Hiervoor tel je al snel 2000(!) dollar neer. Wil je het (volledig) gratis doen, dan zal je het overgrote deel van het werk met de hand moeten doen. En dat houd niet op bij recoden...
Zowel DVD2SVCD als D.I.K.O. kunnen een gratis encoder (Quenc,FreeEnc.) aansturen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen het heeft in totaal 16 uur geduurd met nero vision express 2,
om een xvid film omtezetten naar dvd vob vandaar dat ik nu pas kan posten. 8)7
Mijn P2 350 is weer vrij. :|
Settings die ik had waren high quality en 2 pass weet niet echt hoe de kwaliteit is moet em nog branden op dvd. Maar damnt wat duurt dat lang eg op een pentium 2 350 16 uur 8)7
Eve snel een vraag ertussendoor er stond dat tie aan het transcoden was wat houd dat in de term transcoden?
en in mijn output folder heb ik alleen maar videots geen audiots hebt tie de audio in de vob gezet ?
of heb ik iets fout gedaan dat tie zonder die audiots folder klaar is gemaakt?
ga het zo branden dus ik kom er wel achter.
Als ik een ntsc xvid heb is het noodzakelijk om bij het omzetten naar vob pal te kiezen? of maakt dat niet uit omdat ik een regio vrije dvdspeler heb? scheelt dat ook met omzetten?
en de laatste vraag hoe krijg ik een progressive signaal in een vob bestand tijdens het omzetten?
Of is dat niet mogelijk?
in iedergeval bedankt voor de replies mensen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb je een paar tips om met nero vision express te werken bij het omzetten van een xvid divx film ?
1pass 2 pass bitrate
Ik ben aan zelf ook aan het zoeken en tegelijkertijd leren over dit hele gedoe met omzetten naar dvd
Dus neem me niet kwalijk als ik domme vragen stel

quote]Huntor schreef op maandag 04 juli 2005 @ 21:57:
Ik gebruik hier altijd Nero Vision Express voor, werkt prima, duurt wel lang maar beeldkwaliteit is wel te doen.[/quote]

Verwijderd

Topicstarter
Die ga ik nu even proberen dan.!
pinojo123 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 20:52:
Ik gebruik zelf DVD2SVCD maar dan in AVI2DVD mode, geeft voor mij het allerbeste resultaat.
Ik denk alleen dat het met jou P3, 500 256mb een dagje gaat duren.
Daarbij komt ook nog dat het niet het makkelijkste programma is.
Je zou nog winavi,dvdsanta of nero vision expres kunnen proberen die zijn wel gemakkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Damn voordat ik een dvdbrander had dacht ik das wel makkelijk allemaal gewoon net zoals vroeger avi naar svcd zelfde gemak.
NIET dus kom te veel bij kijken hoe wil een leek die net een spikkie nieuw pc uit de de winkel heeft met dvdbrander daar nou uit komen? de gemiddelde 30 40 jarige leek? als je aan dingen zoals geluid ac3 pal bitrate moet denken? Gaat zeker nie zo makkelijk zelfs ik heb er moeite mee om alles in me op tenemen en ik heb nog wel een ict opleiding gedaan maar ja het lukt beetje bij beetje met dit dvd gedoe nog veel te leren.

Verwijderd

Topicstarter
Damnt de beste tutorial die ik heb kunnen vinden tot nu toe
das een goede van jou precies wat ik zocht maar dan in makkelijke taal
thanks
tomleeuw schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 00:05:
Ik wist niet dat je meerdere op één dvd wilde zetten

hier is een tut.

http://www.divxstart.com/?show=tutorials&id=135

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:54
Hey, rustig aan man, je hebt nu 4 posts achter elkaar... Daar hebben ze een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop voor. :P

Dat het lang duurt, tja, je PC is nou eenmaal niet de snelste. Dat je geen AUDIO_TS map hebt maakt niet uit. Zowel je video als audio track staan bij video-dvd's in de VIDEO_TS folder. Je hebt waarschijnlijk dus niets fout gedaan.

Oh, en een tip, probeer even wat meer programma's en speel even met de interface vóórdat je ook laat encoden. Op de manier zoals je nu programma's probeert duurt het steeds 16 uur. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Ja edit knop!
Ja je heb gelijk geluid zit er bij ja :*)
Het is dus gelukt ja met nero vision coden en branden met nero had alleen maar 4 speed dvd''s nog liggen dus dat duurde ook een 50 minuten!
Maar het is goed gelukt moet ik zeggen op 2 pas ziet er toch best wel goed uit via de xbox afspelen op de panasonic plasma toppie ik ben blij ziet er toch wel best scherp uit!
alleen heb ik nog zwarte balken !
XanderH schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 21:02:
Hey, rustig aan man, je hebt nu 4 posts achter elkaar... Daar hebben ze een [afbeelding]-knop voor. :P

Dat het lang duurt, tja, je PC is nou eenmaal niet de snelste. Dat je geen AUDIO_TS map hebt maakt niet uit. Zowel je video als audio track staan bij video-dvd's in de VIDEO_TS folder. Je hebt waarschijnlijk dus niets fout gedaan.

Oh, en een tip, probeer even wat meer programma's en speel even met de interface vóórdat je ook laat encoden. Op de manier zoals je nu programma's probeert duurt het steeds 16 uur. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 22:00 ]

• pinojo123
Dit allemaal wil ik doen op een pentium 3 500 met 256 mb geheugen.
Een dag later
Mijn P2 350 is weer vrij. :|
Je Computer is in één dag een jaar ouder geworden :?
Nero gebruikt een transcoder dat gaat een stuk sneller als encoden.
Programma's als DVD2SVCD en D.I.KO. gebruiken een encoder.
Het gaat dus veel langer als 16 uur duren

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb hier van alles staan een pentium 3 500 als htpc met mediacenter 2005 256mb
Een pentium 2 350 met 128mb winxp pro daar heb ik het mee gedaan omdat ik alle grote
had een pentium 4 systeem maar die doet niks meer geef gewoon zwart scherm .
dus vandaar.
hardeschijven hierop dus ook alle films nou heb ik hierin ook mijn dvdbrander in gestopt ja zit geen logica in weet het maar geen tijd om alles weer opnieuw goed te configureren.
heb ook geen zin om alles steeds weer over het netwerk te pompen naar de pentium 3
zie boven jajajaja
pinojo123 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 22:02:
[...]

Een dag later

[...]

Je Computer is in één dag een jaar ouder geworden :?
Nero gebruikt een transcoder dat gaat een stuk sneller als encoden.
Programma's als DVD2SVCD en D.I.KO. gebruiken een encoder.
Het gaat dus veel langer als 16 uur duren

Verwijderd

Ik gebruik al een jaar winavi om avi naar DVD's om te zetten...werkt prima.

P4 2.8, 1 gig geheugen

duurd iets meer dan een uur om om te zetten.

gr,
Martijn
Pagina: 1