Toon posts:

[ACCESS] achtergrond in rapport

Pagina: 1
Acties:
  • 530 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond,

Ik heb een vraagje over een rapport in Access, onderlaatst heb ik een systeem gemaakt waar ik al mijn inkopen inzetten. Door middel van een button en een querie worden de benodigde gegevens uit de tabel gehaald en verwerkt in een rapport. Normaal stop ik dan mijn briefpapier in de printer, print de bon uit en fax ik deze naar de betreffende leverancier.

De laatste tijd maak ik veel gebruik van mijn pdf printer, ik converteer bestanden naar .pdf voeg dit samen met technische tekeningen (staan ook in .pdf), zodat dat alles in 1 file staat en fax dit geheel naar mijn leverancier. Het scheelt mij een hoop papier en tijd.

Nu wilde ik mijn access rapport aanpassen (twee opties één zonder achtergrond en één met) zodat de achtergrond gelijk is aan mijn briefpapier. Hierdoor hoef ik niet steeds de inkoop uit te printen op mijn briefpapier.Weet iemand of dit mogelijk is?

alvast vriendelijk bedankt!!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Eerst achtergrond in 3 stukken verdelen, dan het bovenste stuk in pagina koptekst plaatsen, onderste stuk in pagina voettekst plaatsen en middelste stuk gewoon ergens neermikken. Dan via vba Rapport achtergrond wijzigen naar niks indien geen achtergrond. Of een 2e rapport aanmaken met achtergrond, en dan je 1e rapport als subrapport hierop zetten ( geen ervaring mee, maar in theorie moet dit werken. )

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:37

Boss

+1 Overgewaardeerd

Bij de eigenschappen van een rapport kan je op het eerste tabblad de achtergrond opgeven. Deze komt netjes overal achter te staan, geen gedoe met kop/voettekst of subrapporten.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Gomez12
Boss schreef op maandag 04 juli 2005 @ 20:42:
Bij de eigenschappen van een rapport kan je op het eerste tabblad de achtergrond opgeven. Deze komt netjes overal achter te staan, geen gedoe met kop/voettekst of subrapporten.
Handig om 2 afzonderlijke rapporten te moeten bewerken. Het ging mij dus meer om het met vba te doen of het via een subrapport te doen.
2 rapporten is onhandig om te onderhouden.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor het late antwoordt. Maar bedankt voor de reacties, ga er morgen mee aan de slage.

Verwijderd

Topicstarter
quote]farmerharm schreef op maandag 04 juli 2005 @ 21:52:
Sorry voor het late antwoordt. Maar bedankt voor de reacties, ga er morgen mee aan de slage.[/quote]

Ik heb toch nog even snel gekeken, ik kan de een afbeelding instellen die dan in zijn geheel op het scherm te zien is, hij vult alleen het kader waar ik mijn tekst in schrijf. Eigenlijk is het de bedoeling dat hij de pagina vult. Moet ik dan mijn rapport aanpassen aan het kader, zodat het kader preceis de afmetingen heeft van het rapport.

bedankt!

• Gomez12
Zie of mijn post over het in 3en verdelen of Boss zijn post over het als background instellen voor een compleet rapport...
Pagina: 1