Toon posts:

[Range expander] verbinding probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 2.554 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Speedtouch 580(i) modem/router/ap. Ik maakte vanaf 2 pc's verbinding met deze Speedtouch met een Speedtouch USB-stickie. De verbinging viel me tegen, dus ik ben overgestapt op de Linksys WMP54GS pci adapter.
Nog steeds is de verbinding niet erg denderend... Op zich is het wel verbeterd, maar nog niet echt constant, ik verlies regelmatig voor een seconde of 2 de verbinding.

In een laatste poging om de verbinding beter te krijgen heb ik een linksys range expander gekocht, de WRE54G. Deze maakt dus verbinding met de Speedtouch 580(i) en de clients maken verbinding met de range expander.

Ik heb de range expander geconfigureerd zoals het hoort, WEP ingesteld, in dezelfde IP-range etc. De WRE54G maakt (volgens het blauwe lampje...) netjes verbinding met de Speedtouch 580 en de clients maken ook netjes verbinding met de WRE54G. Het signaal is zelfs erg goed.

Probleem is alleen dat de clients geen verbinding meer krijgen met de Speedtouch (door de WRE54G heen). Er worden geen IP-adressen uitgedeeld door de DHCP en ik krijg geen internetverbinding. Iemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Mag ik m al kicken?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Zit er in die Range expander niet stiekum een DHCP servertje verstopt die de DHCP van je Speedtouch aan het verzieken is?!?

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 21:57:
Zit er in die Range expander niet stiekum een DHCP servertje verstopt die de DHCP van je Speedtouch aan het verzieken is?!?
Nee, ik krijg namelijk helemaal geen IP-adres van welke DHCP server dan ook, dus ook niet van de range expander...

• Baileys
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025
Sinds gisteren ook expander aangeschaft en heb precies hetzelfde probleem hier. Standaard staat de gateway van de expander ingesteld op 192.168.1.1 terwijl deze in mijn geval 192.168.1.254 moet zijn. Dit achteraf aangepast maar dat mocht ook niet baten.

Zodra ik de expander uit het stopcontact haal werkt de DHCP server weer maar dan heb ik weer een laag signaal. Ik ga het IP adres van de router op 192.168.1.1 zetten en de setup van de expander opnieuw draaien. Moet toch iets proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Baileys schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 09:24:
Sinds gisteren ook expander aangeschaft en heb precies hetzelfde probleem hier. Standaard staat de gateway van de expander ingesteld op 192.168.1.1 terwijl deze in mijn geval 192.168.1.254 moet zijn. Dit achteraf aangepast maar dat mocht ook niet baten.

Zodra ik de expander uit het stopcontact haal werkt de DHCP server weer maar dan heb ik weer een laag signaal. Ik ga het IP adres van de router op 192.168.1.1 zetten en de setup van de expander opnieuw draaien. Moet toch iets proberen.
Al iets gevonden Baileys?
Of iemand anders toch nog een idee?

• jefjef
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-03 14:49

jefjef

learning by doing

ik las op een forum, dat je eerst de expander moet instellen naast je AP (wireless of met kabel) zonder WEP, wanneer die het dan doet en alles is ingesteld dan pas neerzetten waar je hem wil hebben en dan pas wep inschakelen..

PS als je/jullie hem kwijt willen dan wil ik hem wel overnemen!

Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | CT003 I v122

Verwijderd

mmm ik heb er toevallig vandaag 1 aangeschaft ik ga hem vanavond installeren, ik laat wel even weten of hij het bij mij wel doet

• Baileys
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025
Heb hem nu icm een Linksys wireless router aangesloten en dat gaat wel goed.

• pinockio
  • Laatst online: 29-01 15:40
(Enorme kick)
Heeft iemand deze WRE54G (http://tweakers.net/productsurvey/99446) al werkend gekregen met een Speedtouch 580? Of moet je persé een Linksys draadloze router zoals de WRT54G(S) hebben?

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• pinockio
Weet iemand anders waar de Speedtouch 180 nog verkrijgbaar is?

• pinockio
Uiteindelijk in combinatie met een WRT54GC geïnstalleerd. (Handig he, GoT....)

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Sorry voor de enorme kick

Zit nu met hetzelfde probleem , een WRE54G range extender en een Speedtouch 780 (kpn versie)

Signaal sterke is supergoed , maar er worden geen IP adressen uitgedeeld
Iemand toevallig in de loop der jaren een trukje gevonden? Heb al super veel gezocht maar kom er gewoon echt niet uit.

Verwijderd

De range extender mag helemaal geen IP adressen uitdelen. Hij moet "transparant" zijn. Dus puur het radio signaal doorsturen, en niet "actief" gaan meedoen in IP's, MAC tabellen etc....

Dus zet al die rotzooi uit op de range extender, en laat hem puur het radio signaal repeaten.

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 19:31:
De range extender mag helemaal geen IP adressen uitdelen. Hij moet "transparant" zijn. Dus puur het radio signaal doorsturen, en niet "actief" gaan meedoen in IP's, MAC tabellen etc....

Dus zet al die rotzooi uit op de range extender, en laat hem puur het radio signaal repeaten.
Hij deelt ook geen IP Adressen uit , DHCP staat niet eens op de range expander.
Maar hij geeft het DHCP signaal niet door van de router naar de laptop

• pinockio
Misschien moeten we gewoon concluderen dat de Linksys Range Expander alleen werkt met een Linksys router.

Tip: voor de verder gelegen PC's: Homeplug o.i.d. (Maar daar heb je weinig aan als je echt mobiel wilt werken, bijv. in je tuin.)

• fifite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-05-2019
Beste,

Ik had het probleem ook en ik heb het op kunnen lossen.

Ook ik heb lopen stoeien met de installatiecd van de WRE54G maar kwam geen steek verder.

Het volgende heb ik gedaan.
Aan de ST780 heb ik niets gewijzigd in de configuratie.
WRE54G met ehternetkabel aansluiten op ST780.
Via website ST780 herstarten.
Na herstart ga je naar de website van WRE54gG via het ipadres 196.168.1.240 welke standaard is voor WRE54G. In de website van de WRE54G moet je de SIDD en kanaal gelijkstellen aan ST780, zet broadcast op disable en dan doorstappen naar beveiliging (of security) kies daar voor de beveiliging gelijk aan ST780 en voer pasw in. Sla alles op.
De website van de WRE54G komt met een schem van reboot e.d.
Koppel de WRE54G los van de ST780 en plaats de WRE54G waar je hem wil hebben..
Het ipadres van de WRE54G heb niet gewijzigd.
Bij mij werkt hij nu perfect en heb boven een bereik van good tot exellent.

Het kan zijn dat sommige stappen niet nodig zijn maar ik heb alles genoteerd wat ik heb gedaan.

.

Succes.

Ferry.
Pagina: 1