Toon posts:

DFI nf4 SLI-DR: Booten van Silicon 3114 controller, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eigenlijk een vrij simpel probleem, maar ik heb GoT en google er al op doorgezocht en geen resultaat. Dus vandaar dit topic.

Het probleem is namelijk dat ik met mijn WD Raptor 74 GB wil booten van de Silicon 3114 controller ipv van de NVidia controller aangezien hier al 4x Samsung Spinpoint 200 GB aanhangt en deze op de Silicon geen NCQ meer hebben. En ik wil mijn besturingssysteem graag op de Raptor houden aangezien de snelheid van deze schijf.

Ik heb ook al vanalles geprobeerd in de bios maar er is ook nergens een instelling hiervoor te zien. Ook in de handleiding van het mobo staat er niets over en ook in de config menu's van de raid controllers zelf ook niet.

Dus mijn vraag is, hoe stel ik dan de WD Raptor van de Silicon 3114 controller als boot disk wordt gezien?

Verwijderd

Eerst installeer je de Sillicon drivers (die Raptor is S-ATA toch?) terwijl je met je Raptor nog aan de nVidia hangt. Daarna plug je hem toch gewoon in op de Sillicon?

BIOS herkent hem dan wel en dan kun je hem gewoon instellen als Boot Device lijkt me toch...

~edit~
Je hebt al wel geprobeert de Raptor fysiek aan de sillicon te hangen, maar dan ziet BIOS hem dus niet :?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 20:32 ]

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 17:07

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 20:30:
Eerst installeer je de Sillicon drivers (die Raptor is S-ATA toch?) terwijl je met je Raptor nog aan de nVidia hangt. Daarna plug je hem toch gewoon in op de Sillicon?

BIOS herkent hem dan wel en dan kun je hem gewoon instellen als Boot Device lijkt me toch...

~edit~
Je hebt al wel geprobeert de Raptor fysiek aan de sillicon te hangen, maar dan ziet BIOS hem dus niet :?
Het probleem hierbij is dat de devices aan de Sil3114 controller niet te selecteren zijn als normale boot devices in de DFI bios, aangezien deze alleen schijven aan de nForce4 controller herkend. Het eigenlijke probleem is volgens mij: welke optie zorgt dat de PC van de SIL3114 controller probeert te booten?

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Bios update?

[ Voor 67% gewijzigd door XWB op 04-07-2005 20:55 ]

March of the Eagles

Verwijderd

Topicstarter
BIOS update gedaan, maar nog wil het niet werken.

Maar zodra ik alleen op de WD Raptor boot, dus zonder de Spinpoints (nvidia controller dus niet in gebruik) wordt de Raptor gewoon herkent en kan ik er gewoon van booten, heel vreemd.

Verwijderd

Topicstarter
Bios update van moederbord hielp dus niet. Is het misschien mogelijk die controller bios/firmware te updaten? En zo ja hoe? Want mijn anders 400 GB begint inmiddels wel beetje vol te raken ;)

Of weet iemand anders inmiddels een oplossing voor dit probleem?

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:24
Ik zou het toch omdraaien 4xsamsung op de silicon en de raptor op de nvdia.
Silicon zit namelijk op de PCI-bus aangesloten ik weet niet wat je nog meer op je pci-bus hebt maar dat is niet zo gunstig voor je systeemschijf.
Pagina: 1