Toon posts:

Geen internet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.578 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen week mijn comp naar de compu-shop gebracht en er is een nieuw moederbord ingezet en nieuwe voeding. Toen ik mijn computer terug kreeg, deed mijn internet het niet meer. Ik heb alle software (van netwerkkaarten) en de lan-verbindingen verwijderd. Voordat mijn comp bij de compu-shop was geweest, had ik een ingebouwde netwerkkaart. Die heb ik nu niet meer nodig dus nu zit mijn lan-kabel in de ethernet-ingang van mn comp zelf. De ingebouwde netwerkkaart is een VIA Rhine II Fast Ethernet. Toen ik mijn computer opstarte, was er dus een nieuwe lan-verbinding, maar geen activiteit. Ik heb toen de lan-drivers van de CD-rom van mijn nieuwe moederbord geinstalleerd. Ik heb bij de instellingen van de lan-verbinding TCP/IP op automatisch gezet. Er is nu nog steeds geen internet. Bij gegevens van de lan-verbinding staat niet zoals voorheen als ip-adres 192.168.0.3, maar 196.254.--.-- . Door de Casema helpdesk is mij gezegd dat dat betekent dat ik geen contact heb met de router. Ik heb het ook nog geprobeerd met TCP/IP....en dan het ip-adres, subnetmasker en standaard gateway ingesteld zoals het voorheen ingesteld stond. Dit werkt ook niet.
Ik hoop dat iemand weet wat ik moet doen om mijn internet wir aan de praat te krijgen....... Ik ben er nu 3 dagen continue aan bezig, maar ik kom geen steek verder :'(

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Zit je direct gekoppeld op het modem? Zo ja, schakel PC uit, herstart het modem en start hem dan weer een keer op.

BOINC stats

Verwijderd

Topicstarter
Nee, er zit nog een router tussen (Sitecom xDSL/Cable Router).

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Kan je de router pingen? wat doet ipconfig /renew? Heb je de router al opnieuw opgestart? Gewoon proberen. Als je het niet probeert dan weet je het niet ;)

BOINC stats

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de router al meerdere keren herstart. En ik kan hem niet pingen. Alle andere computers op het netwerk functioneren normaal (andere comps hebben ook ingebouwde netwerkkaart en daar doet het internet het meteen als je de lan-kabel aansluit).
In het opdrachtprompt heb ik eerst ipconfig gedaan:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ethernet-adapter LAN-verbinding 6:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Autoconfiguratie IP-adres: 169.254.235.217
Subnetmasker: 255.255.0.0
Standaardgateway:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hierna heb ik ipconfg /renew gedaan. Vervolgens heb ik ipconfig /all gedaan:

Windows IP-configuratie

Primair DNS-achtervoegsel:
Knooppunttype: onbekend
IP-routering ingeschakeld: nee
WINS-proxy ingeschakeld: nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding 6:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving
VIA Rhine II Fast Ethernet Adapter #2
Fysiek adres: 00-11-09-AA-A5-BA
DHCP ingeschakeld: ja
Autom. configuratie ingeschakeld: ja
Autoconfiguratie IP-adres: 169.254.235.217
Subnetmasker: 255.255.0.0
Standaardgateway:

Het internet doet het nog steeds niet :'( |:( 8)7 Ik hoop dat iemand me kan helpen!!

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 22:14
Post eens een ipconfig van je andere pc(s)
Het kan natuurlijk zijn dat je router geen dhcp-server is, en dat je ip-adres met de hand moet ingeven.

Een ipconfig /all svp, dan kan ik je wel zeggen wat er is. (denk ik)

[ Voor 21% gewijzigd door Blabla13 op 04-07-2005 20:41 ]

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 14:54
Probeer eens een andere kabel want misschien zit er wel ergens een knik in. Verder kun je ook nog een andere poort van de router proberen want misschien is de poort van de router wel kapot. En daarna zou je nog ff een netwerkkaartje uit een andere pc halen en dan even in die pc doen om te kijken of die het dan doet, want ik denk dat je gewoon een brakke netwerkkaart hebt.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Verwijderd

hm kan zijn juiste pc naam invullen :)

en

modem reset, Mac adress ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 20:44 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05 11:36
Lijkt erop dat gewoon die onboard netwerkkaart kapot is, niet compatible is. Met exact dezelfde kaart heb ik een soortgelijk probleem gehad bij een kennis. Kabel in laptop = internet, kabel in pc = geen internet. Ik heb hem toen op 10mbit gezet, en toen deed hij het half.

Uiteindelijk voor hem een 5 euro pci netwerkkaartje gehaald, erin gezet, kabel erin en alles werkt weer. Denk gewoon dat je pech heb.

Bovenstaande oplossingen ben ik het niet mee eens:

- een kabel gaat niet opeens in een knik liggen, daarbij moet je aardig je best doen om op die manier een utp kabel te slopten.
- een routerpoort gaat niet zomaar kapot, daar is de situatie te 'toevallig' voor.
- router die opeens geen dhcp meer uitdeelt... onwaarschijnlijk etc etc

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:47
Je krijgt geen IPadres toegewezen. Stel eens een vast IPadres in op de PC, en kijk wat het dan doet. Dit IPadres moet uiteraard wel in dezelfde range zitten als de router. Als je router adres 192.168.1.1 heeft, zou je de PC kunnen instellen op 192.168.1.2. Probeer daarna eerst de router te pingen. Werkt dat niet, dan is het een kabel probleem (waarschijnlijk) of een driver probleem. Als het wel werkt, dan zal je internet nu waarschijnlijk ook wel werken...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij mijn broertjes pc (ook een ingebouwde netwerkkaart) ipconfig /all gedaan:

--------------------------------------------------------------------------------------------
Windows IP-configuratie

Primair DNS-achtervoegsel:
Knooppunttype: onbekend
IP-routering ingeschakeld: nee
WINS-proxy ingeschakeld: nee

Ethernet:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: wanadoo.nl
Beschrijving
Realtek RTL8139 Family PCI Ethernet NIC
Fysiek adres: 00-11-2F-83-8F-92
DHCP ingeschakeld: ja
Autom. configuratie ingeschakeld: ja
Autoconfiguratie IP-adres: 192.168.0.2
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.0.1
DHCP-server: 192.168.0.1
DNS: 194.134.5.5
194.134.0.97
--------------------------------------------------------------------------------------------

ik heb het al meerdere malen geprobeerd met een vast ip. Is het miss een id om de DNS en DHCP servers van mn broertjes comp ook bij mij in te stellen? Ik ga sowieso als mijn internet morgen nog niet werkt, ff langs de winkel waar ze mijn mobo erin hebben gezet })

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 20:53 ]

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:47
En daar werkt internet wel, waarschijnlijk. Je kunt je PC nog steeds even op een vast IPadres instellen (192.168.0.3), met de rest van de gegevens zoals die ook bij je broertjes' PC staan, en kijken wat het dan doet, of inderdaad een ander netwerkkaartje proberen. Die Rhine's staan idd niet bekend vanwege hun stabiliteit...

[ Voor 31% gewijzigd door Poltergeist op 04-07-2005 20:54 ]

• dennis112
Je zegt trouwens dat je vantevoren een ingebouwde netwerkkaart had. Waarom doe je die er dan gewoon niet weer in en dan werkt het toch gewoon weer?

Gewoon die onboard netwerkaansluiting in de bios afzetten en het probleem is dan toch ook opgelost? Zie niet in waarom je nou allemaal zo moeilijk moet doen. En anders gewoon terug naar die computer zaak gaan en zeggen dat de onboard netwerkkaart brak is, want dat is het gewoon.

[ Voor 3% gewijzigd door dennis112 op 04-07-2005 20:56 ]

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Verwijderd

Topicstarter
Ik had voorheen alleen een ingebouwde netwerkkaart, die werkte....maar daar had ik (sinds nieuwe mobo) nog meer problemen mee dan ik nu met de onboard heb.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 20:57 ]

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 22:14
bovenstaande (van Poltergeist, ik moet sneller typen) zou ook mijn advies zijn, dat moet sowieso werken.
Een andere mogelijk is wellicht de router een keertje herstarten. Stroom eraf halen, 5 tellen wachten, stroom er weer op terug.
Daarna een minuutje wachten en dan op de pc die het niet meer deed: ipconfig /renew

Als je dan nog geen 192.168.0.x adres krijgt, dan het best even het ipadres vast-zetten, en kijken of je de router kunt pingen: ping 192.168.0.1

[ Voor 5% gewijzigd door Blabla13 op 04-07-2005 20:57 ]

• dennis112
Ja maar als je die netwerkkaart er nou ff inbouwd dan kun je uitsluiten of het aan de netwerkkaart ligt of niet |:(

Verwijderd

Topicstarter
Owk :*) Ik ga nu eerst ff mijn frustraties weg smoken :9 en dan post ik mijn vindingen zo snel mogelijk! Iedereen in ieder geval bedankt _/-\o_

Verwijderd

Waarom doe je niet eerst ipconfig/release voordat je ipconfig/renew intikt?
Heb je al getest of die het doet als je de router er tussen uit laat?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 21:02 . Reden: regel er bij. ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:54

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Probeer ook eens WinSockXPfix. Hiermee reset je je complete netwerkinstellingen (ook in het register wordt het opnieuw ingesteld).
Dat 169.x.x.x ip-adres is een ip-adres wat je pc wordt toegekend als ie geen dhcp-server kan vinden, m.a.w. je hebt geen goed contact met de router.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• dennis112
Heb je al een harde schijf? Of ga je proberen je computer te installeren zonder harde schijf :? |:(

Verwijderd

Topicstarter
Zonder router ertussen blijft het probleem. Ik heb de DNS instellingen van mijn broertjes comp overgenomen en een statisch ip toegekent. Daarna heb ik de router-ip ff gepingt vanaf mijn comp met ping 192.168.0.1:

------------------------------------------------------------------------------------------
Antwoord van 192.168.0.1: bytes=32 tijd=1ms TTL=64

Pakketten: verzonden=4, ontvangen=4, verloren=0

Gemiddelde tijd=1ms
minimum=1ms
maximum=1ms
------------------------------------------------------------------------------------------

En ik zal zo ff die WinSockXPfix proberen....thnx Flip ;) En ik ga nu toch egt smoken |:( .... k post zo snel mogelijk vindingen met de WinSockXPfix

En ja, dennis ik heb een harde schijf :*)

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, mijn internet is gefixed :P ;) :*) _/-\o_ Allemaal dankzij FlipFluitketel _/-\o_ Thnx gast, dat proggie heeft mijn comp wir gefixed. Ik heb boven mn lan-vernbinding een internet icoon staan. Het boeit me allemaal geen fck mir :*) Mijn fckin internet is gefixed.

Iedereen bedankt voor zn hulp })

• dennis112
Sorry voor mijn eerdere post over die harde schijf maar die hoorde in een ander topic. Niet goed opgelet |:(

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 20:58:
Owk :*) Ik ga nu eerst ff mijn frustraties weg smoken :9 en dan post ik mijn vindingen zo snel mogelijk! Iedereen in ieder geval bedankt _/-\o_
Nofi, maar als ik jou was zou ik wat minder ''smoken'' en wat beter opletten bij Nederlands :+

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Pagina: 1