Ik heb afgelopen week mijn comp naar de compu-shop gebracht en er is een nieuw moederbord ingezet en nieuwe voeding. Toen ik mijn computer terug kreeg, deed mijn internet het niet meer. Ik heb alle software (van netwerkkaarten) en de lan-verbindingen verwijderd. Voordat mijn comp bij de compu-shop was geweest, had ik een ingebouwde netwerkkaart. Die heb ik nu niet meer nodig dus nu zit mijn lan-kabel in de ethernet-ingang van mn comp zelf. De ingebouwde netwerkkaart is een VIA Rhine II Fast Ethernet. Toen ik mijn computer opstarte, was er dus een nieuwe lan-verbinding, maar geen activiteit. Ik heb toen de lan-drivers van de CD-rom van mijn nieuwe moederbord geinstalleerd. Ik heb bij de instellingen van de lan-verbinding TCP/IP op automatisch gezet. Er is nu nog steeds geen internet. Bij gegevens van de lan-verbinding staat niet zoals voorheen als ip-adres 192.168.0.3, maar 196.254.--.-- . Door de Casema helpdesk is mij gezegd dat dat betekent dat ik geen contact heb met de router. Ik heb het ook nog geprobeerd met TCP/IP....en dan het ip-adres, subnetmasker en standaard gateway ingesteld zoals het voorheen ingesteld stond. Dit werkt ook niet.
Ik hoop dat iemand weet wat ik moet doen om mijn internet wir aan de praat te krijgen....... Ik ben er nu 3 dagen continue aan bezig, maar ik kom geen steek verder
Ik hoop dat iemand weet wat ik moet doen om mijn internet wir aan de praat te krijgen....... Ik ben er nu 3 dagen continue aan bezig, maar ik kom geen steek verder