laptop ism foto/video berwerking

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaerox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-10 14:55
Omdat ik aanstaand schooljaar begin met een nieuwe opleiding: media en vormgeving. was ik van plan een laptop aan te schaffen.

hierbij komt dus veel bewerken en ontwerpen te kijken.

laptop's zijn totaal nieuw voor me, en wou jullie advies vragen om een miskoop te voorkomen. Mijn budget is rond de 1000 euro. alle adviezen zijn welkom!

alvast bedankt, bastiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10 22:34

996

Probeer de keuze voor jezelf eerst eens wat makkelijker te maken. Nu moet je uit een enorm aanbod kiezen.

Begin met bijvoorbeeld een selectie op basis van beeldscherm: 12", 14", 15" of misschien zelfs 17". Vervolgens kijk je of je een Pentium M wilt (energiezuinig!) of een gewone Pentium 4, of juist AMD, door de processor te kiezen kun je het aanbod ook alweer iets beperken.

Misschien heb je ook al een voorkeur voor een bepaald merk? Bijvoorbeeld IBM: oerdegelijk maar ook wel redelijk prijzig. Of juist de goedkopere kant: Jewel. Andere populaire merken hier op GoT: Acer, Asus, Dell (in willekeurige volgorde that is !)

Je zult op die manier je keuze steeds verder uit moeten werken, dat kan een ander moeilijk voor je doen!

Zelf heb ik een Acer Ferrari 3000, ik doe af en toe aan video-bewerking in Pinnacle. Dat zijn echter kleine homevideo's die ik van commentaar en wat overgangen voorzie. Fotobewerking met bijvoorbeeld Photoshop of zo heb ik echter geen ervaring mee. Mijn laptop voldoet daar (Pinnacle dus) prima voor... ik (en ook anderen) we(e)t(en) natuurlijk niet welke programma's jij gaat gebruiken. Probeer je startpost dus wat duidelijker te maken!

Succes!

[ Voor 27% gewijzigd door 996 op 04-07-2005 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je gaat videobewerken kun je het beste voor een pentium processor kijken. AMD valt af bij dit soort acties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-10 17:06
of je kan een beetje doorsparen en een apple ibook of powerbook kopen :)