FM transmitter >10m

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-10 19:49
Hello, ik ben van plan een centraal audio systeem te maken voor thuis. Eerst was ik van plan daar kabeltjes tegenaan te gooien maar blijkbaar gaat dat veel werk en kabel kosten alsook niet praktisch.

Ik zou het willen proberen doen met een FM transmitter. Zoiets kun je vb kopen voor je iPod tegenaan 10 euro en dan met zo'n goedkoop 1-knop "radioontvanger" de muziek door een versterker heenjagen ofwel direct een mini-stereoketen (ik heb genoeg ontvangers en versterkers). Het probleem is dat die zendertjes meestal slechts maximum 10 meter range hebben. Ik heb er al een gevonden van ongeveer 30m maar dat is nog iets te weinig voor een huis. Ik zou liefst ongeveer 50m hebben of meer (zeker door muren en andere verliest men signaal).

Weet iemand een (goed) model en evt. waar ik die ergens kan kopen (Belgie, Nederland, USA)?

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darksheep
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:26
Bij inkoopactie hebben ze er 1 met 45M berijk is dat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-10 22:09

SA007

Moderator Tweaking
Die zenders worden te krachtig en volgens de nederlandse wet illegaal, hier mag je dus volgens de policy eigelijk niet om vragen, tenzij je het geen probleem vind om een dure vergunning hiervoor aan te vragen.

Enigste idee wat ik heb is meerdere zenders nemen of eventueel repeaters te maken/pakken.

Of anders een ander draadloos systeem (portofoons?), of toch kabels leggen, wat zoiezo de beste kwaliteit geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-10 18:45
De Linex haalt idd wel meer dan 10m. Je kan ook een (goede) antenne erop zetten, ik heb met een simpele zelfbouw dipool zo'n 1km gehaald..... (Antenne op huisje op berg, radio op strand tijdens vakantie). Dat was dan wel rechtstreeks omdat alles schuin afliep.

Houd alleen wel rekening met de legaliteit van zoiets, vooral als je 'm sterker wilt hebben/maken. Officeel mag je nieteens op de FM band zenden, ook niet met 0.0001 mW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

FM transmitters zijn illegaal in Nederland, dus doen we hier niet aan :)

Zie Policy over FM transmitters

Professionele website nodig?

Dit topic is gesloten.