Toon posts:

[Versatel]Voetbal op meerdere tv's

Pagina: 1
Acties:
  • 328 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
We gaan waarschijnlijk over op Versatel. Jullie weten wel dat internet abbo van 20 Mbit + voetbal. Nu kan ik met die decoder maar op 1 tv voetbal kijken volgens Versatel. Is er een manier om dat signaal te splitten over meerdere tv's? Zoja mag ik dit vragen hier? Of is dat illegaal? Als het niet illegaal is kunnen jullie mij uitleggen hoe ik dat moet doen?

Verwijderd

splitten kan volgens mij wel, maar dan zie je wel op alle tv's hetzelfde beeld :/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 18:30:
splitten kan volgens mij wel, maar dan zie je wel op alle tv's hetzelfde beeld :/
Allemaal naar andere beelden kijken was ik al bang voor, dat het niet zou werken. Maar allemaal naar het zelfde beeld kijken zie ik wel zitten. Alleen de vraag is hoe dat moet.

Verwijderd

Topicstarter
Schop

Iemand die weet of dit kan? En hoe dit werkt?

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02 12:55
Ja!

In theorie is het dus hetzelfde als een satelliet verbinding? Als je dus op meerdere TV's naar verschillende zenders wil kijken zul je ook zoveel verschillende decoders nodig hebben en die doorlussen.. Dan kan het wel, maar betaal je dubbel..

Het is in principe niet hetzelfde als een sateliet verbinding, maar de werking van de decoders wel.. Hou er iig rekening mee dat je dan meerdere decoders nodig hebt.. Succes !

[ Voor 28% gewijzigd door the-edge op 05-07-2005 20:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
the-edge schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 20:43:
Ja!

In theorie is het dus hetzelfde als een satelliet verbinding? Als je dus op meerdere TV's naar verschillende zenders wil kijken zul je ook zoveel verschillende decoders nodig hebben en die doorlussen.. Dan kan het wel, maar betaal je dubbel..

Het is in principe niet hetzelfde als een sateliet verbinding, maar de werking van de decoders wel.. Hou er iig rekening mee dat je dan meerdere decoders nodig hebt.. Succes !
Maar mijn bedoeling is daarom om dezelfde beelden op alle andere tv's te krijgen. Zoals ik al aangaf. Hoe moet dat dan?

• the-edge
Bij een satteliet kun je het dus doorlussen omdat de kabel van buiten komt, naar een stekkerdoosje voor de kabel, vanuit daar kun je meerdere aansluitingen maken.. Alleen met digitale TV is er geen sateliet aanwezig dus geen aansluiting?

Ik had inderdaad jou vraag niet goed gelezen, mijn excuses..

[ Voor 86% gewijzigd door the-edge op 05-07-2005 22:43 ]

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Nu neem ik even aan dat vanuit de decoder een scart naar de t.v. moet. Als je op TV gewoon scart aansluiting 2 neemt en zorgt dat daar een kopie uitgestuurd wordt kan je doorlossen naar de volgende tv. Wat je verder ook kan doen is een Scart naar Coax Modulator gebruiken.
Dat doen ze in hotels e.d. ook om over het gehele coax netwerk 1 app te broadcasten...

Verwijderd

Topicstarter
Dit zijn trouwens de specs van de decoder:
http://www.versatel.nl/st...20mb/1,,Uitleg-13,00.html
Het televisietoestel dat ze gaan aansluiten doen ze idd via scart.

Nu zit ik nog met een lastig probleem, wat mijn idee bemoeilijkt. De kabel wordt in de meterkast al verdeeld zeg maar. Vanuit de meterkast loopt dus 1 coax naar de huiskamer (via een PVC-buis in de muren). En er loopt 1 coaxkabel naar boven, via een PVC-buis. Dus kan ik het beste een modulator op de tv zetten en dan een coax kabel terug laten lopen naar de meterkast? Kan dat? En hoe moet ik het dan in de meterkast aansluiten?

• Levi Strauss
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
ik weet dat ze bij digitenne goedkoper 2e of meerdere kaarten aanbieden voor als je meer televisie's in huis hebt. Heeft versatel niet ook zo iets? Betaal je wel meer, maar niet het dubbele. Dan praat ik over misschien een tientje of minder..

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Die Decoder gaat het voetbal binnen halen via de internet verbinding.

Nu kan er voor zorgen dat deze decoder in de meterkast staat, doe dan nu scart - Coax modulator aansluiten. Doe je normale tv-kabel erbij en voila, op de door jouw ingestelde frequentie (modulator) kan je in het gehele huis output van die decoder zien....

Kwaliteit is anders....

• the-edge
Levi Strauss schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 00:06:
ik weet dat ze bij digitenne goedkoper 2e of meerdere kaarten aanbieden voor als je meer televisie's in huis hebt. Heeft versatel niet ook zo iets? Betaal je wel meer, maar niet het dubbele. Dan praat ik over misschien een tientje of minder..
Dat lijkt me niet, zo'n kaartje is namelijk voor IN de decoder, dus het kaartje is mischien goedkoop maar zo'n decoder dus niet! Let op met aanbiedingen.. ;)

Verwijderd

Ik weet niet wat voor type decoder je precies hebt (de specs er van), maar sommige hebben 2 scart uitgangen. Dan zou je dus al naar meerdere toestellen kunnen. Ook heb je blokken waar je een scart signaal kan dupliceren. Dus 1xin een meerdere keren uit. Vanaf 1 van die uitgangen kan je dan weer naar de andere tv's.
De tv's zullen echter waarschijnlijk niet dichtbij elkaat staan dus een lange kabel trekken zal niet zo heel makkelijk gaan. Je kan echter al je het echt wilt via scart naar een draadloze zender gaan en aan de andere kant ook weer via scart aansluiten op de andere tv. Dan ben je in totaal echter volgens mij net zoveel geld kwijt dan als je een extra decoder zou kopen.

Zelf heb ik dan digitale tv via @home met maar 1 scart aansluiting. Ik kijk verder overal dan ook gewoon naar kabel signaal en in de woonkamer op de tv is de enige aansluiting voor de decoder. Ik zou zelf ook niet gaan prullen met kabels ed, maar gewoon een 2de decoder er bij nemen als ik echt die zenders ook op de andere tv wilde onvangen. PictureInPicture doe ik op mijn tv nu ook via de decoder en kabel.
Friedchicken schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 23:17:

Nu kan er voor zorgen dat deze decoder in de meterkast staat, doe dan nu scart - Coax modulator aansluiten. Doe je normale tv-kabel erbij en voila, op de door jouw ingestelde frequentie (modulator) kan je in het gehele huis output van die decoder zien....

Kwaliteit is anders....
En als je wilt veranderen van zender moet je naar de meterkast lopen om te zappen? Ik weet niet of dat zo handig is. Ik weet ook wel dat er zendertjes zijn die het IR signaal doorsturen, maar dat is ook weer niet alles en ook niet echt goedkoop.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 15:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Friedchicken schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 23:17:

Kwaliteit is anders....
Bedankt voor de reacties ben nu een stuk wijzer geworden :). Alleerst hier de specs van de decoder: http://www.versatel.nl/st...20mb/1,,Uitleg-13,00.html
Overigens had ik die al eerder gepost ;).

En ook nog ff in het kort mijn situatie.
-------------------------------------------------------
Er komt geen digitaal tv abonnement voor alle of meer zenders
We zijn binnenkort alleen geabonneerd op 1 digitale zender. En dat is dat voetbalkanaal.
Andere zenders gaan gewoon via de kabel (UPC)
Verder zit er 20 Mbit ADSL bij.

Vragen
------------
Het idee van de decoder in de meterkast lijkt me wel een goed idee. Maar zit toch met nog wat vragen, wat betreft dat idee.

1. Hoe slecht is de kwaliteit van het beeld bij het splitten? Wat moet ik me ongeveer daarbij voorstellen? Welk onderdeel zorgt voor vermindering van het beeld? Die modulators?
2. Er ligt al een coaxkabel naar boven, dus kabels trekken hoeft niet meer. Of moet ik dat digitale kanaal door een aparte coax laten lopen? Kan dat niet gewoon via dezelfde coax kabel die ik ook voor kabeltelevisie gebruik?
3. Als de decoder beneden aanstaat is iedereen dan verplicht te kijken naar voetbal? Of kan een digitaal + kabeltelevisiesignaal tegelijk via dezelfde coaxkabel getransporteerd worden? Zodat iedereen kan kijken wat hij/zij wil?
4. Volgens jullie is de kwaliteit minder, dat ik dat niet beter maken door antenneversterkers? Die heb ik nu overigens ook. Kan dat i.c.m. de opstellingen die jullie beschrijven?
5. Komt het voor dat decoders beveiligd zijn op dupliceren van beeld naar andere tv's? En zoja weten jullie of dat bij Versatel ook het geval is?

Die digitale zender heb ik ook nog over zitten te denken. In mijn geval zou je dit dan krijgen:
TV --------------> Decoder --------> Modulator -------------> Video Sender
Ontvanger ------------> Modulator --------coax-----------> TV ---------> TV -------------> TV
Kan die opstelling? Of werkt dat niet met die Modulator achter die ontvanger en dan door transporteren via coax? Hoe ver is het bereik trouwens van Video Senders?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 21:55 ]

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:06
Is het niet het makkelijkste om de decoder op een videorecorder aan te sluiten.

Die heeft een uitgang waar je de kabel op kunt aansluiten waarbij je dan versatel kan kijken als je je tv op het video kanaal zet.
(bij mij thuis is het iig zo, dat als iemand beneden een videoband aan het kijken is, ik boven mee kan kijken) (men is dus redelijk voorzichtig met pr0n) Volgens mij is dit redelijk simpel te realiseren, de coax kabel naar boven ligt er immers al naar jouw tv toe.

Verwijderd

Topicstarter
whiteguy schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 22:58:
Is het niet het makkelijkste om de decoder op een videorecorder aan te sluiten.

Die heeft een uitgang waar je de kabel op kunt aansluiten waarbij je dan versatel kan kijken als je je tv op het video kanaal zet.
(bij mij thuis is het iig zo, dat als iemand beneden een videoband aan het kijken is, ik boven mee kan kijken) (men is dus redelijk voorzichtig met pr0n) Volgens mij is dit redelijk simpel te realiseren, de coax kabel naar boven ligt er immers al naar jouw tv toe.
Maar dan kan er alleen naar Versatel gekeken worden als ze er beneden ook naar kijken? Anders niet toch?

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:06
Als de videorecorder aan staat en ingestemd op het versatel (decoder) kanaal.
De tv beneden kan gewoon iets anders weergeven (net zoals je ook iets anders kunt kijken dan wat je videorecorder opneemt)

Weet van een oud klasgenoot van me die canal + heeft dat ie 's avonds iig beneden altijd de decoder even op +2 zette zodat ie boven pr0n kon kijken, dus op die manier moet het iig kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
whiteguy schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 23:06:
Als de videorecorder aan staat en ingestemd op het versatel (decoder) kanaal.
De tv beneden kan gewoon iets anders weergeven (net zoals je ook iets anders kunt kijken dan wat je videorecorder opneemt)

Weet van een oud klasgenoot van me die canal + heeft dat ie 's avonds iig beneden altijd de decoder even op +2 zette zodat ie boven pr0n kon kijken, dus op die manier moet het iig kunnen.
Je idee klinkt interessant, want ik zou het liefst namelijk ook de beelden die beneden bekeken worden met onze DVD/HD-speler ook boven willen zien. Maar omdat idee te realiseren moet ik toch in mijn geval de decoder in de meterkast zetten? Wij hebben namelijk 2 coaxkabels van de meterkast door het huis lopen. 1 gaat naar de huiskamer, de andere naar boven.

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:23

-d-

Misschien praat ik poep ; maar zou dit niet kunnen :

De decoder van Versatel heeft S-Video uitgang (geloof ik, anders koop je scart->svideo kabel).

Je koopt een Pinnacle Showcenter Wireless G en PCTV 110i

De decoder sluit je aan op de S-Video ingang van de PCTV 110i.

Vervolgens selecteer je met de Showcenter player(s) als input S-Video - volgens de Pinnacle site kan je ook meerdere players gebruiken.

Is alleen wel (te?) dure oplossing.....

[ Voor 3% gewijzigd door -d- op 08-07-2005 00:25 ]

Pagina: 1