Toon posts:

usb-irda en Polar

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Vorige week heb ik een Polar 725i (voor de leken, polar is een hartslagmeter) gekocht waar een infraroodverbinding mee gemaakt kan worden. Nu heb ik ook een usb-irda van Vikings (merk is mij verder niet bekend) gekocht. Het probleem is nu dat ik geen verbinding kan maken met beide apparaten. De irda doet het wel icm mijn nokia, maar als ik verbinding wil maken met de irda en de polar krijg ik de melding dat de polar niet reageert. De instellingen in de software kloppen wel. Nu is mijn vraag waar het verder aan kan liggen. Graag hoor ik een oplossing! :*)

Alexander

Verwijderd

Ik heb afgelopen zaterdag ook een polar s725 gehaald in combinatie met een sitecom usb-irda en windows xp en dat werkte ook voor geen meter met precies hetzelfde probleem als dat jij beschrijft. Na flink wat uurtjes proberen heb ik de usb-irda maar weer teruggebracht naar de winkel en ga ik een echte polar usb-irda proberen. Zo heel veel duurder zijn die ook niet (40 euro adviesprijs ipv 30 euro voor de sitecom). Bij mij kreeg ik de irda ook niet veel verder dan zo af en toe een halve seconde een melding dat de s725 binnen bereik was. Binnen de Polar Precision software had ik ook de melding hartslagmeter reageert niet en eindeloze wachttijden.
Ik gebruik verder geen geavanceerde telefoon, dus ik zou niet weten of een polar irda daar wel mee overweg kan.
Ik ga morgen bij mijn fietsenzaak langs voor de Polar interface, ik wil toch snel mijn trainingsdata in mijn pc krijgen.

Dus helaas heb ik geen oplossing voor je, ik hoop dat je die interface nog kan ruilen. Het waarom van dit alles is me ook een raadsel, aangezien ik genoeg mensen ken met een interne irda in hun laptop waarbij alles probleemloos werkt.

Arjen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 23:04 ]

Verwijderd

Kleine aanvulling op het bovenstaande:

Met de zojuist aangeschafte officiele polar interface heb ik geen problemen meer met synchroniseren met de S720. In de handleiding van de interface staat ook "Uw Polar interface is niet compatibel met IrDA", dus dat is ook de verklaring dat het niet gaat met een normale IrDA interface

Verwijderd

Vermits op mijn nieuwe notebook (WinXPmc) geen infrarood zit, en ik mijn trainingsgegevens van mijn polar wil binnenhalen heb ik via Ebay een goedkoop Irda-USB-converter gekocht.

Nu wou ik deze installeren door gewoon in te pluggen en de driver (cd-rom) te installeren. Krijg enkel de melding dat het apparaat correct is geïnstalleerd maar voor de rest niets. Hij geeft geen kick. Connectie maken met de polar lukt dus niet.

Als ik de IRDA uit de USB-poort verwijder krijg ik een blauw scherm en moet ik de pc opnieuw opstarten. Dus echt normaal lijkt mij dat ook niet.

Is deze installatiemethode een alternatief. Uw computer configureren voor infraroodcommunicatie in Windows XP

Iemand ervaring met Irda en polar connecties?

Verwijderd

ik heb ook de polar 725.

Als interface heb ik de belkin USB-- IRDA interface.

om een download te doen naar mijn computer moet ik op mijn polar in het menu communication selecteren. bij mij werkt de communicatie dus vlekkeloos