[help]Beeldscherm op standby bij opstarten Scaleo T

Pagina: 1
Acties:

• soundwave070
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2021
sinds kort heb ik een Scaleo T een P4 3.2 met ATI Radeon x600
Wanneer ik de comp aangooi en het beeldscherm aanzet springt er binnen no time "no signal, going to sleep" op het scherm. Als ik na een minuut ofzo de comp met de powerknop uit zet en dan weer aangooi werkt hij ineens wel (heb dit al met 2 beeldschermen gedaan beide zelfde probleem).
het begint me behoorlijk te irriteren inmiddels. ik heb de nieuwste drivers gedownload en verschillende settings verandert, maar het blijft hetzelfde liedje.
Fujits Siemens wil em wel ophalen als het probleem zich voor blijft doen nadat ik de bios e.d. op de standaardwaarden heb gezet. (heb ik nooit veranderd overigens)
maar voordat ik ineens een paar weken zonder computer zit hoopte ik dat iemand hier misschien bekend is met het probleem
alvast bedankt

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Probeer eens een lagere resolutie / frequentie.

Je hebt al andere (monitor-)kabels geprobeerd, denk ik?

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-07 14:20
Denk dat het een hertz probleempje is.. Even in bv. veilige modus goed instellen en je bent klaar.. Of wil dat niet?

• soundwave070
in eerste instantie stond die op 75 Hz (15"tftscherm dat bijgeleverd was)
heb zowel de seriele als digitale kabel gebruikt, haalt niets uit
adere beeldscherm is een veel oudere Highscreen MS17s, zelfde probleem
heb inmiddels de boel op 60Hz gezet wat door de ATI ook als automatische freq werd ingesteld (na installeren van nieuwere drivers), helpt niks

vind het zo vreemd dat het telkens alleen is wanneer die volledig uitstaat en dan ingeschakeld wordt. bij restart werkt ie prima. ik kan dus ook wel gewoon gebruik maken van me comp, maar het is irritant en het lijkt me ook niet zo best voor het apparaat zelf, wanneer ik hem telkens 3x aan en uit zet in 2 minuten ofzo

[ Voor 35% gewijzigd door soundwave070 op 04-07-2005 17:18 ]

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-08 14:31

Nyana

Who?!

ff in veilige modus opstarten met f7/f8 ? in vga modus en dan hz op 60 zetten resolutie op 1024/768. dan kom je er wel in denk ik :X

[ Voor 5% gewijzigd door Nyana op 04-07-2005 17:19 ]

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 11:23

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Probeer dan eens met een andere videokaart (ander merk/type bij voorkeur) en kijk of het probleem zich dan nog steeds voordoet.

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• soundwave070
MetalRush schreef op maandag 04 juli 2005 @ 17:53:
Probeer dan eens met een andere videokaart (ander merk/type bij voorkeur) en kijk of het probleem zich dan nog steeds voordoet.
tis een kant en klare media center computer. waar zou ik een andere grafische kaart vandaan moeten halen?! de vorige ligt inmiddels al op een vuilnisbelt.
geen optie, dus ik denk dat ik em dan maar op moet laten halen door fujitsu/siemens
Pagina: 1