Eindelijk begin ik die gd library een beetje onder de knie te krijgen, dus tijd voor een nieuwe uitdaging. Ik heb het in m'n hoofd gehaalt dat het leuk zou zijn als ik een cirkel uit een plaatje kan halen en die kan inserten in een andere image. De reden dat ik dat wil doen, is dat ik met gd geen mooie cirkel kan tekenen van een paar pixels dik die netjes anti-aliased naar de achtergrond.
Dit laatste heb ik dus alvast in Photoshop gedaan. Dat is een png image van alleen die cirkel. Het script wat ik nu heb zorgt er voor dat het plaatje wat er in moet komen netjes resized wordt en in het midden van die cirkel gezet, alleen is dat het gehele plaatje.
Mijn vraag is dan ook of er een manier is om een selectie uit een plaatje te halen in cirkelvorm. Ik kan in ieder geval wel normaal een rectangle tekenen... maar daar heb ik in dit verhaal ook weinig aan
Dit laatste heb ik dus alvast in Photoshop gedaan. Dat is een png image van alleen die cirkel. Het script wat ik nu heb zorgt er voor dat het plaatje wat er in moet komen netjes resized wordt en in het midden van die cirkel gezet, alleen is dat het gehele plaatje.
Mijn vraag is dan ook of er een manier is om een selectie uit een plaatje te halen in cirkelvorm. Ik kan in ieder geval wel normaal een rectangle tekenen... maar daar heb ik in dit verhaal ook weinig aan
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.