[Copperjet 810] Probleem met Demon ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 443 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-02 20:28
Hallo.

Ik vrees dat ik jullie expertise weer eens nodig heb...

Wij zijn van Freeler (BBned) naar Demon (BBned) overgestapt. En wij
zouden graag ons oude Copperjet 810 modem gebruiken omdat onze netwerk
structuur dan niet aangepast hoeft te worden.

Ik heb hiervoor de site van Speedy Ron doorgelezen en vervolgens:
- Copperjet Monitor geïnstalleerd
- Firmware 4.30 erop gezet
- Het universele BBned profiel dat ik vond op de site geupload naar het modem

Toch heb ik nog geen verbinding weten te maken. Het leek er eerst op dat het lang aan de afstand tussen de splitter en het modem (het ADSL signaal knipperde de hele tijd, wat volgens demon helpdeskmedewerker daar op zou kunnen duiden). Maar dit lijkt niet
het geval. Aangezien ik met de Copperjet 816-2P (meegeleverd) wel
verbinding krijg (met dezelfde kabels) Helaas is dat modem niet
geschikt omdat het:

a) Geen USB port heeft.
b) Geen router functionaliteit lijkt te hebben (ik kan alleen met me
pc of met me xbox online, niet tegelijkertijd, hij heeft het over een
IP-adres conflict)

Nog iets:
- Ik heb de bijgeleverde splitter geïnstalleerd, zodat het nieuwe
modem werkt (leek het met de oude niet te doen, maar heb misschien
niet lang genoeg gewacht). De oude 810 knippert nu nog steeds. Ik kan eventueel wel
weer de oude aansluiten maar dat is vrij veel werk. (moeilijk
toegankelijk enz.) Maar zouden splitters van toen en nu dan zoveel
schelen in ontwerp en werkingswijze?
- Het gaat trouwens om DSL Express 2048/1024

Eigenlijk komt het dus neer op: Wat betekend het knipperende ADSL lampje? En wat moet ik doen om te zorgen dat het oude modem gaat werken met demon op dezelfde manier als vroeger bij freeler (met 2 ethernet en 1 usb tegelijkertijd online) Wellicht is het profiel verkeerd?

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen, want tot die tijd heb ik alleen nog maar ADSL (heeft ook wel zo ze voordelen maar toch.. }) )

Alvast bedankt _/-\o_

Photography Portfolio Straaljager filmpje

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Daar hebben ze toch helpdesken voor?

De 816-2P ondersteunt wel degelijk ook de mogelijkheid om als router te functioneren, alleen geen USB inderdaad. Menu van de 816 (webinterface op 172.19.3.1 met admin/admin) is exact gelijk bijna als je je 810 met 5.1x zou flashen ipv 4.x.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Banjy
bjck schreef op maandag 04 juli 2005 @ 16:59:
Daar hebben ze toch helpdesken voor?

De 816-2P ondersteunt wel degelijk ook de mogelijkheid om als router te functioneren, alleen geen USB inderdaad. Menu van de 816 (webinterface op 172.19.3.1 met admin/admin) is exact gelijk bijna als je je 810 met 5.1x zou flashen ipv 4.x.
Met copperjet monitor zie ik dit staan: CopperJet 816-2P Router VoATM v6.02 20050401
En toch krijg ik IP-Adres conflict melding. Ik begrijp helaas er verder zo goed als niks van af en het onderste deel van je verhaal zegt me helaas dan ook niet zoveel.

Zojuist even de helpdesk gebeld en daar kwam het volgende uit:
- De 816-2P is standaard ingesteld als Bridged en ik heb een site waarmee ik deze naar routed kan veranderen.
- Met de 810 kunnen ze mij niet verder helpen omdat ze er gewoon geen kennis van hebben. (zij zeggen dat knipperende led duid op te lange kabel, maar dit lijkt mij erg sterk want we hebben 2 jaar adsl gehad zonder problemen)

[ Voor 24% gewijzigd door Banjy op 04-07-2005 17:19 ]

• Banjy
Weer wat extra info:
Ik heb zojuist de 810 met de super korte kabel aan de splitter verbonden en het lampje ADSL bleef nog steeds knipperen. Het is dus niet de afstand. Het gaat om iets anders. Misschien heb ik een verkeerd profiel? En waar zou ik de goede kunnen vinden?

• bjck
DSL moet sowieso gaan branden, dat heeft niets met profielen te maken.

• Banjy
bjck schreef op maandag 04 juli 2005 @ 17:45:
DSL moet sowieso gaan branden, dat heeft niets met profielen te maken.
Wat zou het dan kunnen zijn?
In de tijd dat we geen adsl hadden knipperde hij ook. Nu nog steeds... en ook vlak naast het isra en splitter punt...

Verkeerde firmware misschien?

• Banjy
Iemand?

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Knipperende ADSL lampje duid op een modem die verbinding probeert te leggen maar dat niet krijgt...
Helpdesk bellen is het devies.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

ik gebruik zelf ook een copperjet 810 en ook via bbned...zoals ik weet doet die modem alleen met een crosskabel heb je die er wel achter zitten en volgens mij gebruik je een verkeerd profiel.
kijk hier eens
http://www.particulierehelpdesk.nl/adsl/bbned/cj810/
en hier kun je de juiste firmware pakken
ftp://ftp.allieddata.nl/p...Info/SupportSite/xDSL.htm

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 23:07 ]

• Banjy
MightyRaven schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:47:
Knipperende ADSL lampje duid op een modem die verbinding probeert te leggen maar dat niet krijgt...
Helpdesk bellen is het devies.
De helpdesk van Allied Data of van Demon'?

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-01 11:25
Heb je de 810 revisie 1 (met snelheidsledjes) of de revisie 4?
Je hebt niet de nieuwste firmware er in gezet.
Met de nieuwste firmware kun je via quick start de juiste provider worden gekozen.
Verder kun je het modem ook in routermode zetten.
Lees de site van Speedyron nog maar eens goed na. Kijk wel goed dat je de juiste firmware kiest.
Let op: wanneer je bij de nieuwste firmware reset (met het knopje), dan moet je de provider weer opnieuw instellen.
Je kunt overigens alleen in het modem komen met een crosswire kabel en het ipadres 172.19.3.1
Succes.

• Banjy
Ik heb een Copperjet 810 met revisie 1 zojuist geupgrade naar firmware 5.15 met dat main profile. Maar ik weet niet precies hoe ik in die webinterface kom... Als ik in internet explorer dat http://172.19.3.1 adres invul krijg ik gewoon server enz niet gevonden. Of moet je dat eerst instellen bij TCP/IP settings bij copperjet monitor..?

PS Ik heb mijn pc via een cross cable verbonden met de Copperjet, er zit wel een switch tussen maar ik kan met de monitor gewoon alles zien/benaderen.. dus lijkt mij niet het probleem.

• bjck
Je moet wel je PC ook in dezelfde range instellen om erbij te kunnen. Geef je PC eens 172.19.3.2 met 255.255.255.0 als subnetmask.

• Banjy
bjck schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 01:02:
Je moet wel je PC ook in dezelfde range instellen om erbij te kunnen. Geef je PC eens 172.19.3.2 met 255.255.255.0 als subnetmask.
Het klinkt echt super logisch wat je zegt, maar ik zou echt totaal niet weten hoe ik dat voor elkaar krijg, ook al is het waarschijnlijk nog zo simpel.. Dus als iemand dat even kan uitleggen of misschien een site waar het op staat... Thnx _/-\o_

Het is me gelukt IP adres in te stellen. (waar google al niet goed voor is :) ) Maar daarna heb ik geen verbinding meer met internet.

Kan iemand dan even samenvatten wat ik bij PC Ip adres moet invullen en wat ik bij de TCP/IP settings van me modem moet instellen...?

[ Voor 23% gewijzigd door Banjy op 05-07-2005 11:33 ]

• Banjy
Inmiddels is het me gelukt om de Webinterface te benaderen. Maar daar de keuze voor BBned Routed profiel (bij quickstart) maakt geen verschil. Ergens zit het fout met de instellingen... maar waar? Misschien alles Manual instellen? Maar waar ik een gedetailleerde uitleg dan vandaan met de juiste instellingen...

• Banjy
Die site heb ik inmiddels al zo vaak doorgelezen... Ook voordat ik dit probleem had al vele malen doorgelezen. Maar ik kan het daar ook niet vinden. Allied Data heb ik na contact te hebben gehad met de heldesk moeten mailen.. de mederwerker nam alleen maar gegevens over en zette die in een callnr ofzo en ik moest maar ff mailen... :/

Maar ik vind het zo vaag dat het niet werkt! Ik heb Firmware 5.15 vervolgens kies je het BBned profiel en er veranderd niks... 8)7

• Banjy
Ik heb misschien iets was het kan zijn. Toen ik met het meegeleverde modem een verbinding tot stand had gebracht heb ik op www.demon.nl/macadres daar dus geregistreerd. Nou zegt Macadres mij verder niet zoveel maar zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?

• bjck
Banjy schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 20:29:
Ik heb misschien iets was het kan zijn. Toen ik met het meegeleverde modem een verbinding tot stand had gebracht heb ik op www.demon.nl/macadres daar dus geregistreerd. Nou zegt Macadres mij verder niet zoveel maar zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?
Als je een ADSL modem als router laat functioneren ziet de ISP het MAC-adres van dat apparaat. Dus een ander modem heeft een ander MAC-adres, dit zal je even bij je ISP moeten navragen of je dat zomaar kan wissellen. Misschien dat je even de lopende leasetijd moet afwachten voordat je een IP krijgt op je nieuwe modem/MAC-adres.

• Banjy
bjck schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 21:06:
[...]

Als je een ADSL modem als router laat functioneren ziet de ISP het MAC-adres van dat apparaat. Dus een ander modem heeft een ander MAC-adres, dit zal je even bij je ISP moeten navragen of je dat zomaar kan wissellen. Misschien dat je even de lopende leasetijd moet afwachten voordat je een IP krijgt op je nieuwe modem/MAC-adres.
De copperjet 816-2p is nu bridget (ik kan maar met 1 pc tegelijk het net op) maar wat bedoel je precies met de leasetijd afwachten? De 810 aansluiten en dan 10-15min wachten? En hopen dat ie eens na vele malen knipperen wel verbinding krijgt?

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 21:06:
[...]

Volgens mij krijg je bij Demon een andere DNS server aangewezen waardoor je opnieuw je Mac-adres moet aanmelden, na op de knop te hebben gedruk is je nieuwe Mac-adres na een minuut of 15-20 automatisch aangepast.
Banjy schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 21:17:
[...]

De copperjet 816-2p is nu bridget (ik kan maar met 1 pc tegelijk het net op) maar wat bedoel je precies met de leasetijd afwachten? De 810 aansluiten en dan 10-15min wachten? En hopen dat ie eens na vele malen knipperen wel verbinding krijgt?
Even uit me hoofd, hier kunnen dus geen rechten aan worden ontleend!!! :

Als je in de config zit moet je gaan naar STATUS
Dan staat er ergens iets van WAN, hier moet je opklikken en dan moet je RFC1483/bridged verwijderen
Dan een nieuwe service aanmaken, hier kies je SERVICE attached to ROUTER: RFC1483bridged (dus NIET service attached to BRIDGE!)
Volgende scherm zorgen dat er LLC staat gekozen en volgens mij kun je nu alles verder drukken
Vervolgens ga je naar STATUS en dan ga je naar LAN, hier moet je even controleren of NAT aanstaat en act as DHCP-server
Vergeet niet om je config op te slaan, als je dit niet doet en je reset het modem dan krijg je weer gewoon de vorige configuratie!!
Nu ff je modem opnieuw opstarten, je pc op automatisch ipadres verkrijgen aanzetten en als het goed is krijg je nu een 172.19.3.xx nummer toegewezen vh modem en kun je na 2 minuten op het internet

Mocht het niet lukken laat ff weten, dan pak ik morgen wel een ADT uit de auto en kan ik even met je meekijken.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 00:13 ]

• bjck
Banjy schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 21:17:
[...]

Leasetijd bij Demon is dacht ik 30 minuten.

Maar dat gaat puur over 't verkrijgen van een IP, DSL moet sowieso eerst branden!

• Banjy
Ok ik heb gister de 810 gewoon aangesloten en ben naar bed gegaan. Maar helaas niks vannochtend...

@Wasa. Heb je het nu over de 816-2P (die nu bridget staat, maar dat maakt mij op het moment niet zoveel uit) Of over de 810, waar ik volgens mij wel het BBned (router) profiel heb geladen. Maar ik doe dat als volgt: Naar webinterface, Dan quickstart, dan dus dat profiel kiezen, en dan op store drukken en na een tijdje gaat hij dan automatisch rebooten. Maar ik zal eens kijken of ik het ook manual kan instellen. Maar wat bedoel je precies met ADT?

Wel heb ik dit foutenrapport gevonden en de status van de dsl port:

Error log (most recent errors first; times are in seconds since last reboot):

23 im im:Couldn't find node with attribute ActivateLine
23 im im:Couldn't find node with attribute TxAttenuation
23 im im:Couldn't find node with attribute RxAutoBinAdjust
23 im im:Couldn't find node with attribute MaxBitsPerBin
23 im im:Couldn't find node with attribute EscapeToFastRetrainEnable
23 im im:Couldn't find node with attribute FastRetrainEnable
23 im im:Couldn't find node with attribute TestMode
23 im im:Couldn't find node with attribute AutoStart
23 im im:Invalid argument:Failed to set ConnectMode to auto
23 im im:Syntax error:Failed to set BUN attribute 'ConnectMode' to value 'auto'
18 im im:DHCP client parameters changed; you must perform a 'dhcpclient update'.

En:

Basic Port Attributes

Name Value
Connected false
Operational Mode multimode.p
State HandShake
Tx Bit Rate 0
Rx Bit Rate 0
Annex Type AnnexA

En nog de status pagina waar het volgens mij allemaal samengevat is:

Status
This page shows the status of your connection.
--------------------------------------------------------------------------------

Status
WAN IP Address: 0.0.0.0
Local IP Address: 172.19.3.1 LAN Settings...

--------------------------------------------------------------------------------

Advanced Diagnostics
Connection Authentication: None

Port Connection Status

Port Type Connected Line State
USB usb x N/A
Ethernet ethernet v N/A
DSL adsl HandShake

WAN Status
IP Address Type: Dynamic, from DHCP IP Address Settings...
WAN Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: None
Primary DNS: None DNS Client Settings...
DHCP ID Settings: None

LAN Status
LAN Subnet Mask: 255.255.0.0
Act as Local DHCP Server: Yes DHCP Server Settings...
MAC Address: 00:01:71:02:E2:AE

Hardware Status
Up-Time: 00:00:58s
Version: CopperJet 810 RouterPlus 5.15 SR1
Vendor: Allied Data Technologies

Defined Interfaces
RFC1483: Show Statistics... Port:dsl VPI/VCI: 0/35
Ethernet: Show Statistics...
USB: Show Statistics...

Ik hoop dat jullie wat kunnen met dat lijstje. En ik waardeer jullie hulp echt ontzettend, dus thnx!

Edit\ Zojuist email terug gehad van Allied Data en vertellen ook dat het adsl lampje moet branden ook al zijn alle instellingen nog zo verkeerd ingesteld. Ik ga dus zo maar weer eens stoeien met de splitter(s) de oude weer eens aansluiten enz en dan maar het modem vlak naast het isra punt zetten.

[ Voor 36% gewijzigd door Banjy op 06-07-2005 12:16 ]

• Banjy
Ik vrees dat de Copperjet 810 gewoon defect is. (op basis van mijn informatie en de informatie die Allied Data heeft gestuurd)

Ik heb zojuist de oude splitter weer aangesloten. En de meegeleverde
816-2P (analoog) werkte gewoon vlak naast de splitter als via de lange
kabel.

Vervolgens de 810 op dezelfde korte afstand aangesloten en daar kreeg
ik weer hetzelfde. Eerst branden G.dmt en G.lite dan gaat G.Lite even
uit en gaat ADSL heel snel knipperen en dan springt G.Lite weer aan
terwijl ADSL uit blijft. Ook heb ik het modem zonder adsl lijn getest
maar dan blijft het adsl lampje gewoon uit. (dus hij merkt wel dat hij verbinding met iets heeft)

Moet ik het hierbij laten en een andere oplossing zoeken (kwa nieuwe apparatuur aanschaffen) of is er nog iets te proberen? Misschien downgraden van Firmware, ik weet niet of dat kan, maar zou het een verschil kunnen maken?

Verwijderd

beste......

Ik heb mijn pakket van speedlinq binnen maar het wil niet werken.
Ik krijg mijn adsl lampje niet "aan" ik zit vlak na het isra punt !!EN HEB ALLES DENK IK GOED AANGESLOTEN!

IS DIT EEN BEKEND PROBLEEM ???

ik hoop dat iemand mij kan helpen en alvast hartelijk dank daarvoor !

joost

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

je caps hang jong....
Als je alles zoals je beweerd goed hebt aangesloten dan is of modem of splitter of lijn stuq.
Helpdesk bellen is het devies....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Pagina: 1