Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ATX stekker vergelijking

Pagina: 1
Acties:
  • 1.732 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil mijn hele Dell XPS inhoud overplaatsen naar een Coolermaster Stacker ( :9~ ). Nu is mij gisteren verteld dat mijn Dell moederbord misschien geen gewone voeding aankan omdat dell ermee gekloot heeft. ( :( )

Het moederbord upgraden is geen mogelijkheid want:

Ik wil geen p4 meer in mijn toekomstige computer. Ik wil binnenkort een nieuwe (core 520) ati kaart en die later in crossfire. Daarbij wil ik ook een amd 64. Ik zal daarbij ook mijn geheugen moeten veranderen naar ddr1 (inplaats van nu ddr2). en uiteindelijk wordt dat dus een beetje duur. ik ga dus eerst doorsparen en heb geen zin om nog een keer honderd euro uit te geven aan een moederbord dat ik toch weer weg doe.

Hoe kan ik nu weten of Dell met mijn moederbord heeft gerommeld? En hoe doe ik dat?

Alvast bedankt :)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

De laatste 2 jaar heb ik eigenlijk geen nieuwe Dell meer gezien die niet met een standaard ATX voeding overweg kan. Volgens mij gaat het dus gewoon werken als je er een normale voeding aanhangt. Schroef er desnoods eentje uit een andere PC en test daar even mee :).

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
nou, als het goed is heb je een mobootje in je dell pc zitten. Mischien moet je even gochelen naar de layout van een standaard ATX 2.0 stekker en dan de kleurtjes vergelijken??? Let ook even op of de driehoekjes, vierkantjes en rondjes in de stekker van die Dell overeenkomen met degene op een gewone ATX2.0 stekker.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:05

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

mmm één vraagje waarom zou je de inhoud van je Dell systeem over gaan zetten in een CM Stacker? Kom je ruimte te kort. Je komt wel afwijkende maten tegen in een kant en klaar systeem. Bij een dergelijk Dell systeem kan ik mij dat ook voorstellen. Dell probeerdt op die manier alle ruimte zo goed mogelijk te benutten.

[ Voor 13% gewijzigd door _Dune_ op 04-07-2005 16:41 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag mijn spullen overzetten in de Stacker omdat ik mijn kast lelijk vind. En ook omdat de Stacker dus mooier is. Ook word het in mijn Dell XPS kast erg warm (60 graden kast temp). Daar komt dus verandering in met de Stacker.

Testen gaat niet denk ik want:

wat als m'n mobo er nou niet mee om kan en kaboem zegt. dan is er zo'n 1500 euro naar de ********. (X800XT en p4 3,4 en 1 gig 533 drr2). dus dat is geen oplossing.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Als de voeding in het onwaarschijnlijke geval niet zou werken (ik heb zelf ook met p3's van dell gewerkt) dan gebeurd er gewoon niks. Het is maar 12v, er staat geen krachtstroom op die voedingen, je kan hooguit je voeding opblazen. Anders voor de zekerheid alles eruit trekken, je hoeft alleen maar te testen of ie aan gaat.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als Dell je mobo heeft verbouwd, moeten ze ook een afwijkende voeding hebben. Snor dus gewoon het oudste (en dus goedkoopste) PC-tje op met ATX en test daar je Dell voeding in. Als dat werkt is het dus een normale ATX voeding.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
En waarom heb je nog niet de oude en nieuwe voedingaansluiting naast elkaar gehouden en bekeken?

Verwijderd

Topicstarter
ok. Er kan dus niks kapot gaan als mijn moederbord er niet mee overweg kan. ik kan alleen moeilijk mijn dell voeding testen in een andere machine want hij is custom made. hij licht helemaal plat onderin mijn kast en is veertig cm lang. dus dat word slopen. maar er is mij gisteren ook verteld dat er iets kan zijn met de pinout. hoe zit dat en hoe werkt dat?

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 16:56:
ok. Er kan dus niks kapot gaan als mijn moederbord er niet mee overweg kan. ik kan alleen moeilijk mijn dell voeding testen in een andere machine want hij is custom made. hij licht helemaal plat onderin mijn kast en is veertig cm lang. dus dat word slopen. maar er is mij gisteren ook verteld dat er iets kan zijn met de pinout. hoe zit dat en hoe werkt dat?
Er kan zeker wel wat kapot gaan.
Maar ik zelf, heb ook de laatste paar jaar geen afwijkende dell voedingen meer gezien, dus hij zal waarschijnlijk wel volgens de ATX specificaties zijn ingedeeld.
Maar met zulke hardware zou ik het gewoon ff meten met een multimeter, dan weet je het zeker.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Mmm, er is een surefire manier om te weten te komen of je voeding ATX is: Knoop het originele Dell mobo eraan, zet het geheel aan en pak een multimeter en ga de spanningen op de pinnen meten. Leg de ATX specificatie ernaast en kijk of alles overeenkomt. Als dat klopt is het gewoon ATX-compatible en weet je zeker dat het geen problemen gaat opleveren.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
pak een plaatje zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.applefritter.com/files/ATX.gif

En houd je dell stekker erlangs en ga vergelijken, als hij helemaal overeenkomt kwa kleuren is het zeker atx ;)

Als het wel overeenkomt kwa indeleing maar niet qua kleuren moet je gaan meten, pak gewoon een multimeter en duw de - in een zwarte draad van een molex, en ga dan met de rode draad in alle gaatjes van je stekker meten (terwijl de stekker op het mobo zit en de pc aanstaat) en kijk of de voltages overeenkomen

Ja -> atx ;)
Nee -> crap...

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is zeker een handige manier. Maar ten eerste waar vind ik de ATX standaar voltages? Ten tweede moet ik dan alleen de grote (atx stekker) meten? en hoe meet ik dat als het aan staat?

alvast bedankt voor alle posts

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 17:09 ]

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 20:33

virus.elektro

profesionele monitor sloper

ten eerste dell rommelt nooit met een moederbord. als ze dat deden bestond het merk allang niet meer.Ze houden zich vaak niet aan een standaard layout dat is alles. nietemin geeft dit vaak goede resultaten op het gebied van koeling en ruimte besparing.
ten tweede gaat het passen. op het dell board dat ik ken zitten geen schroeven, maar een soort haakjes. mijn board past dus never nooit in een andere kast of ik moet hem erg grondig verbouwen.

de voedingsstekker klopt bij mij ook niet. waarom neem je niet gewoon de voeding ook mee dan werkt het altijd.

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

Verwijderd

Topicstarter
@ virus.elektro:

jij zegt dus dat mijn Dell mobo niet in de Stacker zal passen of wel? Ik kan mijn voeding niet meenemen want die past niet in de Stacker. (hij is custom made en ligt 40 cm plat op de bodem van mijn kast).

en waar vind ik de ATX standaar voltages? moet ik dan alleen de grote (atx stekker) meten? en hoe meet ik dat als het aan staat?

bedankt

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Heb vorige week een Dell Poweredge 600SC in een stacker overgezet, werkt prima.. standaard ATX, ondanks dat er 1 -5V pinnetje ontbreekt.

Alleen de fans hadden andere connectoren, die heb ik even omgesoldeerd, en ik moest wat knutselen met de case connectors (ledjes, power button, etc)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Misschien dat je hier iets aan hebt:
http://www.endpcnoise.com/cgi-bin/e/dellconverter.html

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt superhiddo.

Deze kan ik dus gewoon kopen en dan op mijn dell moederbordje inpluggen en dan het andere eind op bijv een antec psu. maar hoe zit het dan met de fans want dat klopt niet?

Verwijderd

Welke fans kloppen niet? Fanconnector op moederbord bedoel je? Maakt toch niet uit als je de fans ook overzet...
Als je die pagina leest dan zie je dat sommige DELL's wel standaard ATX connector hebben, dus eerst even kijken hoe het nu bij die van jou nu zit!
Je kan ook nog hier kijken voor de verschillen (als je het zelf wil aanpassen):
http://pinouts.ru/pin_Power.shtml
Rustig kijken hoe het zit en dan bepalen wat je gaat doen :)

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoelde de post van axis. die snap ik niet.

En nu hebben we het wel over de stroomtoevoer maar past hij ook wel in de Stacker (ik bedoel dan fysiek met schroefjes enzo) want anders heb ik hier natuurlijk niks aan.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 19:08 ]

• axis
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 18:31:
ik bedoelde de post van axis. die snap ik niet.

En nu hebben we het wel over de stroomtoevoer maar past hij ook wel in de Stacker (ik bedoel dan fysiek met schroefjes enzo) want anders heb ik hier natuurlijk niks aan.
Wat snap je niet aan mijn post? Ik heb mijn Dell moederbord in die Stacker gezet, en ik had een losse 760W Enermax gekocht, en die kon ik gewoon op het Dell bordje prikken..

Alleen waren er nog wat fans die ik los had gekocht, maar die kon ik niet zomaar op mijn Dell mobo prikken.. En mijn mobo MOEST die fans hebben, anders moest ik telkens handmatig door de bios heen klikken. Dus ik heb even wat fan-stekkertjes om lopen solderen. Andere connectoren, en andere pin layout. Maar let wel, dat was een POWEREDGE serverboard, geen workstation, misschien doen ze het daar anders..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb een XPS. Maar kun je die fans niet gewoon aan je voeding prikken en dan klaar?

Ik heb net mijn naar mijn ATX stekker gekeken en deze heeft de volgende kleuren:

Eerste rij van links naar rechts:

zwart, rood, rood, rood, niks, zwart, zwart, zwart, groen, zwart, blauw, oranje

tweede rij van links naar rechts:

oranje, wit, wit, paars, grijs, zwart, rood, zwart, rood, zwart, oranje, oranje,

Dit klopt niet. wat kan dit zijn. :'(

Het zijn (volgens mij) zelfs te veel pinnetjes

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 21:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Of is mijn moederbord soms BTX? Dan kloppen het aantal pinnetjes wel maar de kleuren nog niet.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Die Dell heeft een 24 pins ATX stekker... dat is de nieuwe standaard.

Dit is een 20 naar 24 pins ATX stekkerconverter
Afbeeldingslocatie: http://www.highpowersupply.com/accessories/20-24show2.jpg
(gejat van een andere topic)

[ Voor 28% gewijzigd door MeMoRy op 04-07-2005 21:59 ]

U vraagt, wij antwoorden.

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
Als je de voltages niet kan meten, dan zeggen de kleurtjes weinig...

Misschien is het toch veiliger voor jou om je dell voeding in je stacker te bouwen. Je zei (in dit of het vorige topic) dat deze voeding er niet ingaat omdat deze 40 cm lang is? Als er 1 kast is waar je veel inkrijgt, dan is het de stacker wel. Is er geen mogelijkheid om gewoon de standaard voeding te gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe werkt dat dan. Past dat dan gewoon op een andere (niet Dell) voeding? Ik kan de voltages wel meten. (met hulp van mijn vader, als die daar zin in heeft). moet ik dan als mijn pc aan is met een voltmeter de min in een 4 pins molex in een zwarte ingang en de plus een voor een in de andere drie? en waar vind ik dan de normale ATX voltages in molexen? En als de voltages hetzelfde zijn is dan mijn moederbord goed? En zit in een andere voeding een 20 of een 24 pins aansluiting. (ik heb dus 24 pins nodig.

Ik moet wel mijn dell kast helemaal slopen als ik hem in de stacker zou willen bouwen. en de koeling van de voeding word ook een beetje lastig dan.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 22:04 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 21:30:
Of is mijn moederbord soms BTX? Dan kloppen het aantal pinnetjes wel maar de kleuren nog niet.
Wat je doet.
Je pakt de voeding en een paperclip.
Je stopt de paperclip in de ATX stekker (groene en zwarte draad) en stop de stekker erin. Je voeding zal aanspringen en je kunt vrolijk het ding doormeten.
Kleuren zeggen niet alles, daarom altijd doormeten.

@virus.elektro
Dell past zeker wel voeding en mobos aan, heb hier zo'n dell voeding liggen, die pinout is volledig anders dan een standaard ATX voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Ok. dat zal ik doen. maar nu zit ik met nog een probleem. klopt het wel dat er een leeg vakje zit in mijn ATX stekker? En waar vind ik de standaard ATX voltages van de molexen?

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
In de FAQ:
Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/cme/fan1257.gif

Gool -> 12v, Rood -> 5v, zwart -> ground
Terw_Dan schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:06:
Je pakt de voeding en een paperclip.
Je stopt de paperclip in de ATX stekker (groene en zwarte draad) en stop de stekker erin. Je voeding zal aanspringen en je kunt vrolijk het ding doormeten.
Zeker dat dell de groene draad pakt voor PS_ON?

[ Voor 65% gewijzigd door Yoshi|IA2 op 04-07-2005 22:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is dit een antwoord op mijn vraag. Ik snap er niet veel van.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de standaard voltages van ATX gevonden. Zijn dit ze?

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1032318

Hier staat dat je er meerdere kan meten. maar moet ik alleen de molexen meten (dus de gele en rode?)

en als die voltages goed zijn dan kan mijn mobo het aan (een andere voeding)

Bedankt

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:13:
Ok. dat zal ik doen. maar nu zit ik met nog een probleem. klopt het wel dat er een leeg vakje zit in mijn ATX stekker? En waar vind ik de standaard ATX voltages van de molexen?
De voltages zijn al door SA007 gepost
Afbeeldingslocatie: http://www.applefritter.com/files/ATX.gif

En een leeg vakje kan, daar behoort de -5V te zitten, maar veel voedingen hebben die niet meer.
Yoshi schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:21:
In de FAQ:
[afbeelding]

Gool -> 12v, Rood -> 5v, zwart -> ground

[...]

Zeker dat dell de groene draad pakt voor PS_ON?
niet 100%, het zou evt paars kunnen zijn (maar goed, je komt er snel genoeg achter en zonder poweron kun je je psu toch niet slopen).
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:46:
Ik heb de standaard voltages van ATX gevonden. Zijn dit ze?

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1032318

Hier staat dat je er meerdere kan meten. maar moet ik alleen de molexen meten (dus de gele en rode?)

en als die voltages goed zijn dan kan mijn mobo het aan (een andere voeding)

Bedankt
Die molexen zitten wel goed, daar hoef je niet bang voor te zijn, het gaat om de grote ATX connector en die kun je doormeten op de manier die ik je net uitgelegd heb.

• MeMoRy
Is het echt niet Deze pinout dat die Dell nodig heeft? Samen met die voltages die in mijn andere post staan, kan je daar toch wel iets mee maken?
Vergeet niet het controle lijntje! Dat is een dun draadje terug van de stekker naar de voeding. Die zit samen bij een dikke draadje om te controleren Of de spanning doorkomt. Als je de kabels gewoon doorknipt kan de voeding daardoor niet meer werken. Als je niet knipt is er niets aan de hand...

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt alvast. Ik heb nog maar een paar vraagjes

1. Klopt mijn kleur van de draadjes van de ATX stekker nou of niet? En de volgorde?
2. De voltages die zijn gepost zijn voor 20 pins en ik heb 24 pins. waar vind ik de goede?
3. past mijn moederbord fysiek in de Stacker? (ik bedoel kwa layout schroefjes en waar de pci sloten zitten enz)
4. hoe zit het met mijn power button? Gaat vanaf het moederbord een draadje naar de button of niet?
5. is mijn kast gewoon ATX?

Ik heb ook gekeken hoeveel expansie sloten ik heb en dat zijn er zes:

1 keer pci express 16 keer, 4 keer pci, een keer pci express 1 keer. Dit klopt toch niet met de standaar ATX factor?

Bedankt

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 10:28 ]

• axis

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
jeetje, dat zijn veel vraagjes.. jammer genoeg weet ik er geen 1 te beantwoorden. :'(

• MeMoRy
Weet je wat:
maak een foto van de originele voedingsstekker+kabels (die van de Dell) van beide kanten, post die hier en dan zeggen wij wel wat het type is.
Of in ieder geval een foto van de socket.

Kunnen wij je wel vertellen hoe je die omzet... heb je wel wat soldeer/klus skillz voor nodig.
Anders zit je vast aan een 24 naar 20 pol. ATX converter, gevolgd door een 20 pol. ATX naar Dell converter. Zal niet goedkoop worden.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik zal foto's maken.

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 00:58

Jimbolino

troep.com

probeer gewoon met een standaard atx voeding, als je mobo kapot gaat stuur je hem terug naar dell en zeg je dat je van niks af weet...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Tweakerhenk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-11 20:57
Easy as Dell.
Klopt dat wel ?

Verwijderd

Topicstarter
Easy as dell, daar klopt niks van. Hier zijn de Foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.home.versatel.nl/dax_wijnveldt/fotopcpeter/DSCF0088.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.home.versatel.nl/dax_wijnveldt/fotopcpeter/DSCF0092.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.home.versatel.nl/dax_wijnveldt/fotopcpeter/DSCF0092.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.home.versatel.nl/dax_wijnveldt/fotopcpeter/DSCF0094.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.home.versatel.nl/dax_wijnveldt/fotopcpeter/DSCF0095.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.home.versatel.nl/dax_wijnveldt/fotopcpeter/DSCF0096.JPG

Sorry voor de brakke foto's. ik hoop dat ze zichtbaar zijn. Ik kan alleen niks met die plaatjes die hierboven staan (die van de 20 pins ATX) omdat ik 24 pins heb.

Bedankt

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-11 09:34

Cablekevin

CCCP Baby!

SA007 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 17:08:
pak een plaatje zoals deze:
[afbeelding]

En houd je dell stekker erlangs en ga vergelijken, als hij helemaal overeenkomt kwa kleuren is het zeker atx ;)

Als het wel overeenkomt kwa indeleing maar niet qua kleuren moet je gaan meten, pak gewoon een multimeter en duw de - in een zwarte draad van een molex, en ga dan met de rode draad in alle gaatjes van je stekker meten (terwijl de stekker op het mobo zit en de pc aanstaat) en kijk of de voltages overeenkomen

Ja -> atx ;)
Nee -> crap...
Dit had ik dus ook.
Een vriend van mij had pc onderdelen gekocht en ik moest het erin bouwen.
Hij had een sweex voeding + een asrock mobo.
De voeding had ook 4 pinnen meer maar we hebben hem er gewoon ingestopt en die 4 pinnetjes bleven erbuiten en werkte perfect.

Verwijderd

Topicstarter
je kon ook een converter halen. toch?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 13:57 ]

• SOEFuture
  • Niet online
beetje vage foto's (wazig :P)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 13:26:
Easy as dell, daar klopt niks van. Hier zijn de Foto's:

Sorry voor de brakke foto's. ik hoop dat ze zichtbaar zijn. Ik kan alleen niks met die plaatjes die hierboven staan (die van de 20 pins ATX) omdat ik 24 pins heb.

Bedankt
Tuurlijk kun je wel wat met die plaatjes, 24 pins is hetzelfde als 20 pins behalve dan dat er wat pinnetjes meer zijn. De 20 overeenkomende pinnetjes in de stekker hebben dezelfde pinout.

Daarbij zijn ze vast voor 24 pins ook te vinden, maar dan moet je even zoeken.

• MeMoRy
Het is inderdaad een gewone 20 pins ATX stekker, heb jij even geluk!

Je neemt gewoon die 24 pins stekker en laat 4 pinnentjes er aan een kant uit steken. Die heb je dan niet nodig. De vier pinnetjes die eruit moeten steken zijn: (stekker van boven)

(rest van stekker)
rood geel
zwart oranje

Verder is die 24 pins ATX hetzelfde als 20 pins ATX...

/edit: Ja, je kan ook een gewone converter kopen. Meer uitgaven, geen meerwaarde.

[ Voor 11% gewijzigd door MeMoRy op 05-07-2005 17:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
dus ik kan er gewoon een andere voeding aan hangen?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:44:
dus ik kan er gewoon een andere voeding aan hangen?
Nee, voor zover ik kan zien is het geen standaard ding.
Maar meet dat ding nou gewoon eens door en het is duidelijk, nu blijven we maar raden en is het voor niemand duidelijk.
Gewoon even 3 minuten de tijd nemen om het ding door te meten en je weet precies wat je wel en niet kan doen.

Verwijderd

Topicstarter
En memory zegt dat het een gewone stekker is. ik zal hem vanavond doormeten en dan laat ik het wel weten. Maar in een andere post werd nog wat gezegd over fannetjes en solderen. Ik kan echt niet solderen dus kan iemand uitleggen hoe dat zit?
axis schreef op maandag 04 juli 2005 @ 17:27:
Heb vorige week een Dell Poweredge 600SC in een stacker overgezet, werkt prima.. standaard ATX, ondanks dat er 1 -5V pinnetje ontbreekt.

Alleen de fans hadden andere connectoren, die heb ik even omgesoldeerd, en ik moest wat knutselen met de case connectors (ledjes, power button, etc)
en dit is er ook gezegd:
virus.elektro schreef op maandag 04 juli 2005 @ 17:09:
ten eerste dell rommelt nooit met een moederbord. als ze dat deden bestond het merk allang niet meer.Ze houden zich vaak niet aan een standaard layout dat is alles. nietemin geeft dit vaak goede resultaten op het gebied van koeling en ruimte besparing.
ten tweede gaat het niet passen. op het dell board dat ik ken zitten geen schroeven, maar een soort haakjes. mijn board past dus never nooit in een andere kast of ik moet hem erg grondig verbouwen.

de voedingsstekker klopt bij mij ook niet. waarom neem je niet gewoon de voeding ook mee dan werkt het altijd.
Bij mij zitten wel een soort schroeven (bij de eerste 2 foto's zie je die wel) maar passen die in de stacker of moet ik het moederbord even opmeten en de normale ATX afmetingen erbij leggen?

Bedankt voor jullie hulp

• MeMoRy
fannetjes? Solderen? Als je gewoon kleuren vergelijkt, zie je dat het hetzelfde is...

• MeMoRy
Terw_Dan schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 18:11:
[...]

Nee, voor zover ik kan zien is het geen standaard ding.
Maar meet dat ding nou gewoon eens door en het is duidelijk, nu blijven we maar raden en is het voor niemand duidelijk.
Gewoon even 3 minuten de tijd nemen om het ding door te meten en je weet precies wat je wel en niet kan doen.
WTF? Waar heb jij het over? Wat is er volgens jou dan niet standaard?

Ik tel trouwens 24 pinnetjes op de foto's... En de kleuren passen ook bij die van 24 pin ATX.
Voor de duidelijkheid, als je die 1+1=2 zelf niet kan maken

+3.3V lijntjes zijn oranje
+5V lijntjes zijn rood
GND lijntjes zijn zwart
+12V lijntjes zijn geel (ook al lijken ze wit op jouw foto's)
-5 V lijntjes zijn wit
-12 V lijntjes zijn blauw

verder nog wat speciale lijntjes
power-on groen
power-good grijs (geeft +3.3 V als alle voltages stabiel zijn)
+5V standby (ja, hier staat ook spanning op als je voeding op standby staat)

[ Voor 29% gewijzigd door MeMoRy op 05-07-2005 18:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is het nou wel of niet standaard. Ik draai door hier. :(

• MeMoRy
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 18:30:
Is het nou wel of niet standaard. Ik draai door hier. :(
Sorry, ik weet niet waarom Terw_Dan mij tegenspreekt.
Vergelijk gewoon de kleuren op de stekkers van de 24 pins Dell voeding en je 24 pins nieuwe voeding, dan zie je dat ze hetzelfde zijn...

/edit: ik zie steeds dat je het over fans hebt... Maar je legt nooit uit waar je het precies over hebt. Wat is er met die fans? Welke fans zijn het en waar wil je ze voor gebruiken?

Als je echt wilt meten: Je meet voltages altijd te opzichte van de grond (GND). Dat zijn die zwarte draden. Als je niet weet wat je doet, laat je dan alsjeblieft begeleiden. Je vader heeft die multimeter? Misschien kan die er dan even voor zorgen dat je niet per ongeluk een stroommeting doet en je voeding in zijn beveiliging stand schakelt.
De ATX voltages die je moet meten staan in dat schema. +3.3V moet natuurlijk 3,3 volt zijn, ect.

[ Voor 47% gewijzigd door MeMoRy op 05-07-2005 18:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de voeding nog niet dat is juist het probleem. Dus het is ATX. Maar ik zal ze nog wel even doormeten denk ik.

• MeMoRy
overigens is het niet erg of je het -5V draadje wel of niet hebt. Dat werd vroeger gebruikt. Tegenwoordig hangt die gewoon open en wordt hij niet gemist.

Verwijderd

Topicstarter
Ok memory. erg bedankt voor je hulp. Ik zal mijn vader mij laten begeleiden. ik post de voltages morgen of overmorgen en dan heb ik nu nog een paar vraagjes.

Fans
axis schreef op maandag 04 juli 2005 @ 17:27:

Die post bedoel ik met de fans. En hoe zit het dan met de power button enzo die hier ook worden genoemd?

vraag 1

Past mijn Dell mobo fysiek in de Stacker? Ik bedoel dan vanwege de schroefjes en de layout. En ik heb maar 6 expansie sloten en normaal ATX heeft er zeven. Past het dan nog?

Alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 21:00:
Ok memory. erg bedankt voor je hulp. Ik zal mijn vader mij laten begeleiden. ik post de voltages morgen of overmorgen en dan heb ik nu nog een paar vraagjes.

Fans

[...]

Die post bedoel ik met de fans. En hoe zit het dan met de power button enzo die hier ook worden genoemd?

vraag 1

Past mijn Dell mobo fysiek in de Stacker? Ik bedoel dan vanwege de schroefjes en de layout. En ik heb maar 6 expansie sloten en normaal ATX heeft er zeven. Past het dan nog?

Alvast bedankt
Je powerbutton zit op je moederbord, niet op de voeding (dat was ten tijde van AT).
Als ik het zo zie heb je gewoon een ATX formaat plankje, dus dat past makkelijk in je stacker.
Of je 6 of 7 sloten hebt maakt niet uit, dan wordt gewoon de bovenste niet gebruikt.

Wat er afwijkt aan je voeding is dat er geen 12V lijn aan lijkt te hangen (op de plaats waar hij normaal zit).

Verwijderd

Topicstarter
Op welke foto zie jij dat? De 12 v lijn is toch geel? En waar hoort hij dan te zitten? en waarop hoort hij dan aangesloten te zijn? Is het erg dat hij er niet is?

Ik heb nog een vraagje.

Mijn dell processor is nu passief gekoeld met 2 fans erachter. die kan ik dus niet meenemen naar de Stacker. ik wil voor de processor dus een zalman koeler. maar past die daar wel op of zit er nog dell zooi in de weg?

• axis
Gewoon doen, dan merkt je vanzelf wel als je nog even snel iets aan moet passen..

Verwijderd

Topicstarter
nou ik wil het wel graag eerst weten. Anders zit ik met een stacker terwijl ik er niks mee kan.

• MeMoRy
Passief met 2 fans erachter? als er fans bij zitten, is hij actief gekoeld. Fans kosten stroom, dus actief.
Verder kan ik met niet veel voorstellen bij de connectoren van de fans waar jij en axis het over hebben :/
Zet er anders een 120 cm fan op, maakt minder lawaai...

Verder ontbreekt de -5 lijn, niet de +12V lijn. Dat is wel vaker zo. Ik zie inderdaad dat er voor gekozen is om de +12 V lijntjes wit te maken. Wit werd niet meer gebruikt natuurlijk.

Het formaat ziet er op het eerste gezicht wel goed uit. Je ziet bij computerkasten vaak dat er tientallen gaatjes voor de verhoogbusjes zitten, zodat je die kan plaatsen zo nodig is voor je mobo.

Verwijderd

Topicstarter
Die fans zitten gewoon achtering mijn kast (soort casefans). Die blazen dan in een soort kap tegen het koelblok van de processor. Maar weet jij (memory) hoe dat zit met die dell processor koeler. want in mij manual van mijn machine staat dat er een kap ofzo op de processor zit of heb ik dat verkeerd? en kan ik die eraf slopen en er in de stacker een zalman opzetten.

• axis
Het moederbord is standaard ATX, en de kast ook, dus dat gaat gewoon werken.. En ALS je misschien uiteindelijk een stekkertje hier en daar moet omleggen, merk je dat wel, dat is mijn punt, dat zijn kleinigheidjes.. Als de CPU koeler je niet bevalt, zet je er gewoon een nieuwe op..

Bij de stacker krijg je volgens mij een aantal fans die je gewoon op je voeding aansluit, dus dan heb je met dat moederbord geen problemen.

Alleen bij mijn moederbord MOESTEN de fans erop aangesloten worden.. Jij kunt dat heel makkelijk testen, door ze gewoon uit je XPS te trekken.. het is allemaal niet zo moeilijk..

• MeMoRy
Zalman monteren is nogal lastig heb ik begrepen, kijk even of je mobo wel de benodigde gaten heeft. (Nee, je kan ze er niet zelf in boren 8)7 ). Kijk ook even op de zalman pagina over hoe die gemonteerd moet worden. En kijk ook of er geen condensatoren of andere dingen in de weg zitten. ding (7000CU) kost ook 40 euro ofzo. Koelt wel erg goed en is erg stil.

In princiepe zit er bij een pc kast vaak ook twee 80 cm casefans. Ik zie zelf op de coolermaster pagina dat er een 120cm fan zit! Alleen maar mooi. Misschien is het wel beter als je de airflow van de fan bundelt naar je CPU koeling. Of schroeft een extra 80 cm fan op dat koellichaam.

@axis: dat hij niet wil opstarten als hij geen fan ziet of denkt dat deze niet draait? Vaak is dat uit te zetten in de bios.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen nog drie kleine dingen die obstakels kunnen worden.

1.

Past het plaatje achterin mijn XPS in de stacker. Want die moet natuurlijk mee. met het plaatje bedoel ik het plaatje waardoor mijn ps/2 poorten enz gaan?

2.

Er zit een soort klepje over mijn processor nu. volgens mij is die aan de bovenkant open en alleen aan de randen van de bovenkant dicht. deze zit dan zeg maar om het koelblok heen. wat moet ik hiermee doen als ik mijn spullen verhuis en de zalman neem? Eraf zagen? erop laten zitten? of past het niet?

3.

ik heb eens naar mijn cdrom speler en hdd gekeken en ik zag daar een raar soort stekkertje. op de plaats waar normaal een molex zit. Wat is dat?

bedankt

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zit het dan met de fan van die zalman want die moet op mijn mobo toch? Past dat?

Verwijderd

Topicstarter
De kleuren van mijn ATX stekker kloppen precies maar ik heb nu nog een paar vraagjes:

1.

Past het plaatje achterin mijn XPS in de stacker. Want die moet natuurlijk mee. met het plaatje bedoel ik het plaatje waardoor mijn ps/2 poorten enz gaan?

2.

Er zit een soort klepje over mijn processor nu. volgens mij is die aan de bovenkant open en alleen aan de randen van de bovenkant dicht. deze zit dan zeg maar om het koelblok heen. wat moet ik hiermee doen als ik mijn spullen verhuis en de zalman neem? Eraf zagen? erop laten zitten? of past het niet?

3.

ik heb eens naar mijn cdrom speler en hdd gekeken en ik zag daar een raar soort stekkertje. op de plaats waar normaal een molex zit. Wat is dat?

bedankt

• SOEFuture
  • Niet online
wat een vragen zeg, ik word er gek van :? :? :?

• MeMoRy
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 09:05:Past het plaatje achterin mijn XPS in de stacker. Want die moet natuurlijk mee. met het plaatje bedoel ik het plaatje waardoor mijn ps/2 poorten enz gaan?
Weet ik niet. Ik kan het niet zien.... als je geluk hebt zit het op dezelfde plek. Als je pech heb moet je hem overzetten. Maar als echte tweaker kan je dat toch wel ;) In het geval dat je moet boren, zagen en of slijpen: Pas op voor ijzerslijpsel: eerst goed schoonmaken voordat je hem weer aanzet! Die rotzooi kan kortsluiting veroorzaken. Schoonmaken met antistatische materialen. Elektronica houdt niet van statische elektriciteit.
Ik kan me er niet veel bij voorstellen, maar is het er niet gewoon af te klikken? Ze hebben het er ook op 1 of andere manier om gekregen :? Wees in ieder geval erg voorzichtig! Haastige spoed is zelden goed. Ook hier: goed schoonmaken.
foto?
(die oude mogen wel weg denk ik)
Geen idee, foto's?
En hoe zit het dan met de fan van die zalman want die moet op mijn mobo toch? Past dat?
Welke zalman bedoel je? de CNPS7000B-Cu? Daar zitten standaard fanconnectoren bij. Misschien heb je een verloopje nodig. Axis? Jij hebt toch ook zo'n bord? Is dat zo?
Anders zijn er zoals eerder is gepost makkelijk een conversie van een molex stekker te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal straks proberen foto's te maken. ik weet alleen niet of ik de kap van mijn processorkoelblok eraf krijg maar ik zal kijken.

• axis
MeMoRy schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 23:39:
@axis: dat hij niet wil opstarten als hij geen fan ziet of denkt dat deze niet draait? Vaak is dat uit te zetten in de bios.
Ja, maar niet op die poweredge bordjes, daar kun je practisch NIETS instellen.. Wil 99% van de doelgroep ook niet..

Maar daar heeft de TS geen last van waarschijnlijk..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de foto's. hier komen ze.

Wat is dit stekkertje?
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/dax_wijnveldt/fotopcpeter/DSCF0099.JPG

Kan deze mee naar de stacker?
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/dax_wijnveldt/fotopcpeter/DSCF0104.JPG

Hoort dit geen molex te zijn?
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/dax_wijnveldt/fotopcpeter/DSCF0119.JPG

En wat is dit voor stekker? daarboven is toch een molex?
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/dax_wijnveldt/fotopcpeter/DSCF0120.JPG

De processor. het aluminium is volgens mij die klep waar ik het over had.
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/dax_wijnveldt/fotopcpeter/DSCF0129.JPG

Ik hoop dat jullie het nu snappen.

bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 15:33 ]

• SOEFuture
  • Niet online
nog meer wazige foto's :? :?

• MeMoRy
Je moet wel rekening houden met de focusafstand van je camera. Beter verweg, maar scherp, dan dichtbij, groot maar niet te zien... de achtergrond is duidelijker dan wat je wilt laten zien.

Wat betreft de aansluitingen aan de achterkant:Dat framepje voor die aansluitingen lijkt een andere kleur en dus demontabel. Kijk ff of het los te halen is. De afmetingen lijken standaard.

Verder lijken er ook gewone molexen op de hdd te zitten. De rood/geel/zwarte draden die eruitkomen (naar ik weet niet wat) laten iig zien dat de draden er wel op dezelde manier in zitten. En dat andere stekketje: heb je dat nodig? Of is die te vervangen door een molex?
Is dat de fan stekker? Ik kan het echt niet goed genoeg zien.

Die heatpipe koeling die er nu opzit ziet er best wel goed uit. Ik weet niet of je die wel hoeft te vervangen voor een platte zalman. Ik denk dat deze die er nu op zit beter koelt. Je kan er evt een fan opschroeven. (Neem dan een papst ofzo, lekker stil)

Dat stekketje wat op je videokaart zit is de nieuwe PCI-e voedingstekker. Die heeft de molex vervangen. Hij heeft 6 pinnetjes, toch? Als het meezit zit die ook bij je nieuwe voeding, die heeft toch ook zo'n 24 pins ATX stekker? Maar nog niet alle voedingen hebben het. Dan moet je een verloopje kopen/maken.

edit: trek eens wat los, dan zie je vanzelf of het op elkaar lijkt.

[ Voor 6% gewijzigd door MeMoRy op 06-07-2005 16:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat stekkertje (die je niet goed kan zien) die zit in mijn SATA hdd. (volgens mij)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 16:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat koelblok trekt dat niet teveel aan mijn processor? en een fan erop schroeven word lastig want, er zitten pinnen bovenop die door die kap heen gaan. maar dan maar een gaatje boren ofzo. Maar koelt dat dan wel genoeg?

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 00:22
Je bent een tweaker, dus of je probeert het zelf uit. Of je doet niks.
Mensen geven je hier zoveel tips en mogenlijk heden, en de meeste negeer je maar.

Mijn mening hierover, probeer zelf eens wat, vergelijk de voedingen, en kom met resultaten.
Wazige pics hebben we idd niks aan, dan kun je beter een duidelijk stukje typen.
Wat wil je doen met de koeling, die kun je waarschijnlijk niet overzetten..Mischien als je geluk hebt :).

Ook zit je om de haverklap te dubbelposten, daar hebben we een edit knopje voor.. :(
Desnoods bel je Dell op :+

[ Voor 9% gewijzigd door Timo op 06-07-2005 17:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry. het spijt me. maar een ding wil ik nog wel rechtzetten. een tweaker, dat ben ik niet.

• JSTPS
  • Laatst online: 22-11 14:14
<!--ik vind dit zoooooo erg blond vooral de }) foto's (zoooo wazig) echt heel erg blond!! laterzzz-->
Als je niets te zeggen hebt, zeg dan niets.

[ Voor 28% gewijzigd door Sprite_tm op 07-07-2005 12:44 ]

• JSTPS
  • Laatst online: 22-11 14:14
<!--(SOE clan was here)-->
En ten tweede hebben we hier een edit-knop die je kan gebruiken als je daadwerkelijk iets nuttigs aan je post wilt toevoegen.

[ Voor 80% gewijzigd door Sprite_tm op 07-07-2005 12:45 ]

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 15:06
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 17:10:
sorry. het spijt me. maar een ding wil ik nog wel rechtzetten. een tweaker, dat ben ik niet.
Sorry dat ik het zo bot zeg, maar waarom bouw je dan deze pc om? Je lijkt dingen te doen waar je totaal geen verstand van hebt. Had je dan niet beter bij de aanschaf van die pc meteen een stacker aan kunnen schaffen en daar wat zelf-gekochte hardware in kunnen bouwen?

Een ander puntje dat ik recht wil zetten... Wij kennen niet elk type stekkertje en hebben niet allemaal dezelfde Dell pc als jou thuis staan, dus weten ook niet alles over die pc.

Enne...
(SOE clan was here)
Waar is dat voor nodig?!

Sorry.. Heb gewoon een erg slechte zin op dit moment en word een beetje moe van sommige dingen hier op het forum...

[ Voor 14% gewijzigd door [TazZ] op 06-07-2005 20:18 ]

If it ain't broke, fix it till it is...

• MeMoRy
Dat 'erop schroeven' moet je niet letterlijk nemen. Een fan erbovenop schroeven zal natuurlijk helemaal geen effect hebben. Nee, ik bedoel een fan aan de zijkant monteren, die compenseert voor de luchtflow die verdwijnt als je de kap wegsloopt. Je kan het ook doen zonder je koelblok de beschadigen. Of wil je die kap behouden?

Ik weet trouwens niet hoe zwaar je koelblok is, maar die zalman is ook niet echt licht....

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat die zalman niet licht is maar hij koelt wel lekker goed. Maar als ik dit koelblok kan behouden koelt hij dan wel genoeg want een p4 prescott word nogal warm?

• MeMoRy
Ik denk dat de heatpipe koeling die er nu op zit beter koelt dan de zalman, mist de airflow goed is, natuurlijk.

Hier een Link naar zo'n soortgelijke heatpipe koeler. En hier een review van dat ding. Volgens die test werd de CPU maar 2 graden warmer dan een waterkoeling! Waren wel aan beide kanten van het blok papst fans geschroeft.

/edit: ik lees ook net dat zo'n heatpipe design vooral werkt als die koeler rechtop staat. Dus in desktop orientatie. Hoeveel dat uitmaakt weet ik niet.

[ Voor 15% gewijzigd door MeMoRy op 07-07-2005 12:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan dat koelblok wel hangen met een hoek van 90 graden ten opzichte van de processor? En dat dan zonder kap zoals ik nu heb?

En ik neem aan dat een cross flow fan in de Stacker de procesor ook wel een stukje koelt?

En er staat in dit topic dat een moederbord met 24 pins BTX is. Maar mijn moederbord is gewoon ATX. Hoe zit dat?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 19:34 ]

• MeMoRy
nee, ATX met 24 pins staat bekend als ATX2.0 of EPS12V...

BTX heeft geen andere stekker, alleen een andere indeling.

Het koelblok is schuin best wel zwaar... je mobo kan het wel aan, maar je moet je kast niet verplaatsen. Het wordt erg schokgevoelig. Maar je kan alsnog proberen om het te vervangen voor een zalman... voor de zoveelste keer: wel eerst checken of die wel gaat passen!

Die crossflowfan (die je trouwens apart moet bestellen, hij zit niet standaard bij de case) zit te ver van je CPU of veel koeling te bieden. Verder blaast die crossflow fan; bij koelen is het afvoeren van de warmte het belangrijkste.

Verwijderd

Topicstarter
Ok memory. bedankt. ik zal morgen opmeten of die zalman past.

Het nadeel is alleen dat ze bij de site van Zalman nooit de dell moederborden opnemen. Moet ik weer zelf gaan meten.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 21:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is het geen goed idee om dan de 7700 ALCU te nemen? die is een stukje lichter. maar koelt die ook wel goed?

Mijn vader is morgen vrij dus dat word even overhalen om mijn processor kap eraf te halen en door te meten. ik zal dan gelijk dat klepje over mijn processor fotograferen. (met goede focus afstand?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 21:20 ]

• MeMoRy
kan. De AlCu is lichter en goedkoper. Ook al denk ik niet dat gewicht een issue is bij de zalman. Aluminium geleidt iets slechter dan koper. Maar de 7700? Die is erg groot. Als je niet overclockt heb je aan de 7000 volgens mij al genoeg. Tuurlijk mag het, maar dan wordt ruimte een grotere issue: moet je gaan kijken of connectoren en of northbridge niet in de weg zitten...

Verwijderd

Topicstarter
Ik meet het wel op. Ik kan niet eens overklokken (ook al zou ik dat graag willen) omdat dell mijn proccessor gelocked heeft.

• MeMoRy
Wat quotes op de zalman pagina bij de 7700 koelers:
The maximum weight for a cooler is specified as 450g for Intel Socket 775/478 and AMD Socket 754/939/940. Special care should be taken when moving a computer equipped with a cooler which exceeds the relevant weight limit. Zalman Tech is not responsible for any damage that occurs when moving a computer.
- Weight : 600g (AlCu)
- Weight : 918g (Cu)
* Note : No motherboard components with a height greater than 39mm (1.53inch), as well as the
PSU, disk drives, VGA card, and RAM should be present within a 68mm (2.68 inch)
radius from the center of the CPU.
bij de 7000:
- Weight : 755g (Cu)
- Weight : 438g (AlCu)
En je kan als je een prescot hebt die 7000 niet op silent laten lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een prescott. maar als ik dat gewicht moet volgen kan ik alleen een 7000 alcu gebruiken.

• MeMoRy
yep, maar die gaat ervanuit dat je met je kast gaat schudden. Als je voorzichtig bent, kan 900 gram ook wel.
Ben trouwens vanaf morgen op vakantie. Kan ik je niet meer helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok heel erg bedankt. Ik kan het vanaf nu misschien wel zelf uitzoeken. Ik laat het wel ff weten als ik de Stacker heb en alles heb ingebouwd.

En prettige vakantie

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 21:50 ]

Verwijderd

weet je wat er zo shit is aan die dell voedingen, niet zozeer de pinout van de ATX stekker ( die is anders) maar die klere dingen hebben helemaal geen 3.3 volt lijn in de ATX connector :?

• The Godsha
  • Laatst online: 17-11 18:08
Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 15:33:
weet je wat er zo shit is aan die dell voedingen, niet zozeer de pinout van de ATX stekker ( die is anders) maar die klere dingen hebben helemaal geen 3.3 volt lijn in de ATX connector :?
Weet je wat er pas shit is? Dat mensen gaan quoten op topics van bijna een jaar oud 8)7

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Loze kick, ouwe koei.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.