Hey jongens,
Ik ben aan het leren om css (eindelijk) in plaats van tabellen te gebruiken bij het opmaken van een website, maar nu heb ik hetvolgende probleem.
Ik heb een header gemaakt met daarin een logo en daaronder een nieuwe div die moet gaan dienen als menu. In die onderste div zit ook weer een div, omdat ik aan de zijkanten wat ruimte over wil houden in verband met de achtergrond van div 'menu01'..
Div 'menu02' krijgt een breedte en een hoogte mee, en dit werkt allemaal naar behoren. Nu wil ik in deze laatste div links gaan plaatsen waarvan de achtergrond veranderd als je daarover heen gaat, maar wat ik ook doe, ik kan deze links niet meegeven dat ze een hoogte en een breedte krijgen.
xhtml-code
css stylesheet
Bij deze laatste (de a.menu-dingen) kan ik helaas geen hoogte meegeven, althans, dat pakt hij niet.
Weet iemand van jullie wellicht een oplossing?
Ik heb gekeken om ook elke aparte menu-item in een div te zetten, maar dan kan ik alleen de achtergrondkleur aanpassen, maar het moeten plaatjes zijn.
Alvast bedank!
Ik ben aan het leren om css (eindelijk) in plaats van tabellen te gebruiken bij het opmaken van een website, maar nu heb ik hetvolgende probleem.
Ik heb een header gemaakt met daarin een logo en daaronder een nieuwe div die moet gaan dienen als menu. In die onderste div zit ook weer een div, omdat ik aan de zijkanten wat ruimte over wil houden in verband met de achtergrond van div 'menu01'..
Div 'menu02' krijgt een breedte en een hoogte mee, en dit werkt allemaal naar behoren. Nu wil ik in deze laatste div links gaan plaatsen waarvan de achtergrond veranderd als je daarover heen gaat, maar wat ik ook doe, ik kan deze links niet meegeven dat ze een hoogte en een breedte krijgen.
xhtml-code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <body> <!-- header --> <div id="header">[img]"images/logo.gif"[/img]</div> <!-- end header --> <!-- menu --> <div id="menu01"> <div id="menu02"><a href="#" class="menu">Home</a></div> </div> <!-- end menu --> </body> |
css stylesheet
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
| /***********************************************/
/* Layout Divs */
/***********************************************/
#menu01{
position: relative;
margin: 0 auto;
top: 0px;
left: 0px;
right: 0px;
width: 763px;
height: 56px;
background-color: #FFFFFF;
background-image: url("../images/menu01.gif");
text-align: left;
border-top: 1px solid #FFFFFF;
border-bottom: 5px solid #FFFFFF;
}
#menu02{
position: relative;
margin: 0 auto;
top: 15px;
left: 0px;
right: 0px;
width: 741px;
height: 40px;
background-color: #FFFFFF;
text-align: left;
border-top: 1px solid #FFFFFF;
border-left: 1px solid #FFFFFF;
border-right: 1px solid #FFFFFF;
}
/* Menu */
a.menu, a.menu:visited{
font-size: small;
color: #FFFFFF;
font-weight: bold;
margin: 0px;
padding: 0px 5px 5px 0px;
background-image: url("../images/menu02.gif");
}
a.menu:hover{
background-image: url("../images/menu03.gif");
text-decoration: none;
}
/********************* end **********************/ |
Bij deze laatste (de a.menu-dingen) kan ik helaas geen hoogte meegeven, althans, dat pakt hij niet.
Weet iemand van jullie wellicht een oplossing?
Ik heb gekeken om ook elke aparte menu-item in een div te zetten, maar dan kan ik alleen de achtergrondkleur aanpassen, maar het moeten plaatjes zijn.
Alvast bedank!