[Word/Outlook2003] mail merge: kan geen account kiezen?

Pagina: 1
Acties:
  • 491 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Topicstarter
Ik heb een accessdatabase met klantgegevens en ik wil die gegevens in Word 2003 samenvoegen met wat gepersonaliseerde tekst en dan via e-mail versturen. Dit werkt opzich allemaal prima, het enigste wat me niet lukt is ergens instellen welk e-mail adres gebruikt wordt om de mails te versturen. Ik heb 5 verschillende mailboxen ingesteld in Outlook, maar Word (of Outlook) lijkt er willekeurig een uitgekozen te hebben, en dat is niet de mailbox die als standaard-account staat ingesteld. Hij pakt wel elke keer dezelfde mailbox maar ik begrijp niet waarom hij juist die kiest.

Ik kan me niet voorstellen dat dit soort dingen alleen goed werken als je maar 1 mailbox in Outlook hebt staan. Iemand ervaring? Kan het antwoord bij Microsoft en hier met de search niet vinden in ieder geval.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Of mbv vba een eigen mailadres instellen. Of is misschien outlook stiekem ergens geopend??? kijk eens in taskmanager of outlook echt dicht is. Anders lijkt het mij maar vaag.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Ik heb het met 3 mailboxen geprobeerd en bij pakt ie iedere keer de Default Mailbox.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 15:12
Ik probeer het hier ook, gaat perfect, ik kan nog steeds bovenin het mailtje aangeven via welk account deze weggestuurd moet worden.

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Topicstarter
Ik ben eruit. Wat ik probeerde te doen was mailen naar het adres wat ook als m'n default afzender-adres staat ingesteld, en Outlook vindt blijkbaar dat dat niet kan, en pakte hij vrolijk zonder te vragen een andere account.

Zodra ik een andere account default maakte stuurde hij het keurig via die account weg. Problem solved, maar ik vind het maar een erg vreemde feature (of bug?) van Word/Outlook. Waarom zou ik niet mailtjes aan mezelf mogen sturen?

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2024
Ik geloof dat het in sommige antispam toespassingen niet toegestaan is dan verzender en ontvanger hetzelfde zijn. Misschien is dat dus bij Outlook 2K3 ook het geval?

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kan je ook zonder je default account te veranderen in Outlook ervoor zorgen dat je Word mail merge zelf om een account vraagt?

Waar vind ik hoe je dat doet?
Pagina: 1