Hallo,
Na 3 jaar ben ik wel beetje uitgekeken op mijn AOpen HB600b case en wil ik dus een ander.
Omdat ik die AOpen eigenlijk net iets te klein (dvd-rom, hdd's zitten bijna tegen je moederbord aan) vind en ik geen hdd's meer kwijt kan moet de kast (iets) groter wezen.
Nu heb ik gezocht en ben ik deze 2 kasten tegen gekomen:
Chieftec Mesh Series (LCX-01SL-SL-B)

540x205x442 mm (DxWXH)
Material: 1.00 mm SECC steel.
For PSII PSU or PSII Redundant PSU.
EMI shielding for different card.
Optional 1 X 120 mm + 5 x 90 mm fans.
Hard Disk installed by patent rails.
Smart screws for 5.25" CD-ROM installation.
Screwless PCI card clipper for fixing.
Drive Bay: 3 x 5.25" + 1 x 3.5" FDD. 6 x 3.5" HDD.
Special spring design for anti-vibration.
Built-in USB 2.0V / Audio Jack/ 1394 IEEE board.
Maximum internal zone design for server use.
Deze kast is net iets dieper dan de normale midi-towers. Alleen ik heb het niet zo op deurtjes deze rij ik er altijd af met me stoel
.
Er gaan 8 hdd's in dus ik kan er nog 4 kwijt.
Lian-Li V2000 Black

Device: 7x5.25", 12x3.5" internal(removable), 1 x 5.25" to 3.5" converter with a FDD bezel , 1x CD-ROM bezel
Fan: 12 cm bearing fans x 2
M/B Type: EXT ATX M/B (max size: 12"x13")
Front I/O: USB2.0 x 2, IEEE1394 x 1, MIC x 1, EAR x 1
Dim: 210x617x625 mm (W,H,D)
Slot: PCI Slot x 7
Dit is een bigtower en het voordeel van deze kast vind ik dat er 12 hdd's ingaan en het moederbord een aparte plek heeft ivm de kabels.
Nu is mijn vraag:
Heeft iemand ervaring met 1 van deze 2 kasten en of er nog andere kasten zijn waar ik misschien overheen gekeken heb.
Het bedrag dat ik maximaal wil uitgeven is de prijs van de Lian Li (€248 als ik het goed heb).
Na 3 jaar ben ik wel beetje uitgekeken op mijn AOpen HB600b case en wil ik dus een ander.
Omdat ik die AOpen eigenlijk net iets te klein (dvd-rom, hdd's zitten bijna tegen je moederbord aan) vind en ik geen hdd's meer kwijt kan moet de kast (iets) groter wezen.
Nu heb ik gezocht en ben ik deze 2 kasten tegen gekomen:
Chieftec Mesh Series (LCX-01SL-SL-B)

540x205x442 mm (DxWXH)
Material: 1.00 mm SECC steel.
For PSII PSU or PSII Redundant PSU.
EMI shielding for different card.
Optional 1 X 120 mm + 5 x 90 mm fans.
Hard Disk installed by patent rails.
Smart screws for 5.25" CD-ROM installation.
Screwless PCI card clipper for fixing.
Drive Bay: 3 x 5.25" + 1 x 3.5" FDD. 6 x 3.5" HDD.
Special spring design for anti-vibration.
Built-in USB 2.0V / Audio Jack/ 1394 IEEE board.
Maximum internal zone design for server use.
Deze kast is net iets dieper dan de normale midi-towers. Alleen ik heb het niet zo op deurtjes deze rij ik er altijd af met me stoel
Er gaan 8 hdd's in dus ik kan er nog 4 kwijt.
Lian-Li V2000 Black

Device: 7x5.25", 12x3.5" internal(removable), 1 x 5.25" to 3.5" converter with a FDD bezel , 1x CD-ROM bezel
Fan: 12 cm bearing fans x 2
M/B Type: EXT ATX M/B (max size: 12"x13")
Front I/O: USB2.0 x 2, IEEE1394 x 1, MIC x 1, EAR x 1
Dim: 210x617x625 mm (W,H,D)
Slot: PCI Slot x 7
Dit is een bigtower en het voordeel van deze kast vind ik dat er 12 hdd's ingaan en het moederbord een aparte plek heeft ivm de kabels.
Nu is mijn vraag:
Heeft iemand ervaring met 1 van deze 2 kasten en of er nog andere kasten zijn waar ik misschien overheen gekeken heb.
Het bedrag dat ik maximaal wil uitgeven is de prijs van de Lian Li (€248 als ik het goed heb).