Toon posts:

[2003][GPO] Sommige GPO's worden niet doorgevoerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een poos met dit probleem bezig, voor mijn bedrijf beheer ik een 2003 Server met momenteel 5 gebruikers (test) maar delen van het groepbeleid worden niet doorgevoerd, ook niet met een gpupdate. Zo is het niet mogelijk om 's nachts in te loggen en wordt de verbinding na 7 uur verbroken ivm onderhoudswerkzaamheden 's avonds. Maar wanneer een gebruiker ingelogd is wordt hij/zij dus niet uitgelogd op het moment dat dit nodig is. Ik heb in het GPO alle opties hiervoor aangezet maar het gebeurt niet. Ook verbreekt de ISA server (2004) de verbinding niet. Heb al op google gezocht maar vindt niks wat ik nog niet geprobeerd heb.

- gpupdate als gebruiker uitgevoerd, gebeurde niets
- reboot (Stom maar hoopte dat dit hielp), niets
- GPO getest op server, klopte gewoon

Iemand een handje voor me? (Bijna alle andere GPO dingen worden dus wel doorgevoerd)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 16:11 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Lees even goed in wat dat verbreken van de verbinding precies betekent - dat is namelijk niet zo dat mensen dan uitgelogged worden :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op maandag 04 juli 2005 @ 16:39:
Lees even goed in wat dat verbreken van de verbinding precies betekent - dat is namelijk niet zo dat mensen dan uitgelogged worden :)
Het heeft eerst wel gewerkt, tijdelijk... maar dat was bij mij thuis, ik had de tijdsresticties ingesteld en dat werkte...

• elevator
  • Niet online

elevator

Dus jij stelde de policy in dan netwerkverbinding verbroken moest worden, en de users werden uitgelogd op hun PC op dat moment? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:59:
Dus jij stelde de policy in dan netwerkverbinding verbroken moest worden, en de users werden uitgelogd op hun PC op dat moment? :)
Niet op het moment dat ik hem instelde :P Maar nadat hun aanmeldingstijd verstreken was, en jah ze werden netjes uitgelogd... Is gewoon een policy voor hoor...alleen als windows em niet toepast...Hij moe in het default domain policy staan en dat staat ie.(Hij werkt samen met een policy uit ISA server 2004)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 23:04 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Je bedoelt de policy die hier beschreven is, toch he? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op maandag 04 juli 2005 @ 23:08:
Je bedoelt de policy die hier beschreven is, toch he? :)
Jah samen met een andere (een uit netwerkserver en een uit netwerkbeveiliging beiden staan nu aan)
Microsoft netwerkserver: gebruikers automatisch afmelden als aanmeldingstijd verstrijkt en
Netwerkbeveiliging: gebruikers automatisch afmelden als aanmeldingstijd verstrijkt

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 23:18 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

uitloggen uit het netwerk ja..... niet uit het werkstation :+

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 23:17:
Jah samen met een andere (een uit netwerkserver en een uit netwerkbeveiliging beiden staan nu aan)
Microsoft netwerkserver: gebruikers automatisch afmelden als aanmeldingstijd verstrijkt en
Netwerkbeveiliging: gebruikers automatisch afmelden als aanmeldingstijd verstrijkt
Als je even doorleest zie je dat er ook staat dat dit betrekking heeft op het SMB Protocol - je PC zal er dus niet door afgelogged worden :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp dat het om het SMB protocol gaat, maar wanneer gebruikers ingelogd zijn en geen connectie met het SMB protocol hebben krijg je dus problemen want wijzigingen in profielen worden niet doorgegeven. Dus ik neem aan dat je wel uitgelogd moet worden (alle verbindingen worden immers verbroken). Anders zou je profiel vernaggeld worden. Ik kan dus ook op internet niet vinden of je daadwerkelijk uit je sessie gegooid wordt.

• elevator
  • Niet online

elevator

Je wordt niet afgelogged (daarom verbaas ik me ook uitermate over jouw verklaring dat jij wel uitgelogd wordt op een van je test PCs ;) ) - je connectie wordt verbroken.

Voor problemen met profielen zorgt dat in zoverre dat de wijzigingen niet weggeschreven gaan worden :) Om jouw doel te bereiken moet je eens op zoek gaan naar winexit.scr :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 09:54:
Je wordt niet afgelogged (daarom verbaas ik me ook uitermate over jouw verklaring dat jij wel uitgelogd wordt op een van je test PCs ;) ) - je connectie wordt verbroken.

Voor problemen met profielen zorgt dat in zoverre dat de wijzigingen niet weggeschreven gaan worden :) Om jouw doel te bereiken moet je eens op zoek gaan naar winexit.scr :)
Oke ik gaat opzoek, hier op het bedrijf is een server down dus kan toch ff niks doen.
Bij de test kreeg ik de klacht dat die persoon er om 17.00 ineens uitgegooid werd :9

http://support.microsoft....d=kb;en-us;314999&sd=tech issem, maar daar kan ik alleen een tijd niet actief opgeven en niet een tijd wanneer iemand eruit gebonjourd moet worden...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 11:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb de oplossing gevonden, laat via een admin account een taak lopen in de taakplanner die shutdown uitvoert. Toch bedankt voor jullie reacties
Pagina: 1