Na een herstart van de server blijkt mijn RAID-5 configuratie niet meer te benaderen vanuit Windows.
Mijn RAID-5 configuratie bestaat uit 4 schijven van 70 GB. Verdeeld over 2 partities.
Het betreft een adaptec 3200S RAID Controller.
Wanneer ik de server opstart en in de BIOS van de RAID Controller ga zien wordt mijn RAID-5 configuratie wel herkend en staat er als status: OPTIMAL.
Daarna heb ik de Storage Manager van Adaptec geïnstalleerd in Windows, vervolgens het programma uitgevoerd en ook daar herkend hij de RAID-5 configuratie.
Onder systeembeheer > computerbeheer > schijfbeheer tref ik geen schijf aan die verwijst naar mijn RAID configuratie.
Ook in het logboek staan er geen meldingen die verwijzen naar een niet te herkennen RAID-5 configuratie.
Onder apparaatbeheer wordt mijn RAID Controller wel gedetecteerd.
Systemspecs:
Intel SC450NX MP Server System
4x Pentium III Xeon 549
3 GB RAM
Opstart SCSI Schijf verbonden aan interne SCSI Controller
RAID-5 = data verbonden aan Adaptec 3200S RAID Controller
Alvast bedankt.
Mijn RAID-5 configuratie bestaat uit 4 schijven van 70 GB. Verdeeld over 2 partities.
Het betreft een adaptec 3200S RAID Controller.
Wanneer ik de server opstart en in de BIOS van de RAID Controller ga zien wordt mijn RAID-5 configuratie wel herkend en staat er als status: OPTIMAL.
Daarna heb ik de Storage Manager van Adaptec geïnstalleerd in Windows, vervolgens het programma uitgevoerd en ook daar herkend hij de RAID-5 configuratie.
Onder systeembeheer > computerbeheer > schijfbeheer tref ik geen schijf aan die verwijst naar mijn RAID configuratie.
Ook in het logboek staan er geen meldingen die verwijzen naar een niet te herkennen RAID-5 configuratie.
Onder apparaatbeheer wordt mijn RAID Controller wel gedetecteerd.
Systemspecs:
Intel SC450NX MP Server System
4x Pentium III Xeon 549
3 GB RAM
Opstart SCSI Schijf verbonden aan interne SCSI Controller
RAID-5 = data verbonden aan Adaptec 3200S RAID Controller
Alvast bedankt.