Hallo tweakers!
Voor mijn studie ben ik al een tijdje op zoek naar een laptop. Tot nu toe leek de nieuwe asus a6va, zie een aantal topics op tweakers.net, mij een goede kanshebber. Deze heeft de volgende specs:
Processor: Intel Pentium M 740
Chipset: Intel 915PM
Geheugen: 512MB DDR
Schermgrootte:15.4"
Video: 128 MB (Ati X700)
Harde schijf: 80 GB
deze laptop kost rond de 1250 euro
Vandaag viel echter ook het nieuwe mediamarktkrantje op de markt, hierin stond de FS Amilo 1425.
deze laptop heeft de volgende specs:
Merk : Fujitsu Siemens
Type : AMILO M-1425
Type processor : Intel Pentium M 725
Cache : 2 MB
Processorsnelheid : 1,6 GHz
Type geheugen : DDR RAM
Geheugen : 1024 MB
Schermgrootte : 15,4 inch
Resolutie : 1280 x 800 pixels
Videocontroller : ATi Mobility Radeon 9700
Videogeheugen : 128 MB
Harde schijf grootte : 80 GB
deze kost maar 1088 euro!
er zit dus een behoorlijk prijsverschil tussen deze laptops en daarom vraag ik jullie om raad. is dit prijsverschil gerechtvaardigd; de asus heeft een jaar langer garantie, een betere videokaart en een hogere bussnelheid, 533 mhz tegen 400 mhz van de FS. Verder heb ik niet echt ervaring met de build quality van FS. Er wordt altijd wel gezegd van Asus dat deze laptops erg stevig in elkaar zitten, van FS heb ik nog niet veel gehoord.
Bedankt voor jullie reactie!
Edit:
Wat ik zelf wel voordelig vind aan de FS, is dat ik die gewoon in mijn woonplaats bij de Mediamarkt op kan halen, de ASus zou ik via internet moeten bestellen en dan elders halen, om het een beetje aantrekkelijk te houden voor mijn portomonnee. Ik ben ook erg benieuwd naar het snelheidsverschil van de Asus tegenover de FS, ook omdat de FS 2 x zoveel geheugen als de Asus heeft en de Asus weer een betere videokaart.
Voor mijn studie ben ik al een tijdje op zoek naar een laptop. Tot nu toe leek de nieuwe asus a6va, zie een aantal topics op tweakers.net, mij een goede kanshebber. Deze heeft de volgende specs:
Processor: Intel Pentium M 740
Chipset: Intel 915PM
Geheugen: 512MB DDR
Schermgrootte:15.4"
Video: 128 MB (Ati X700)
Harde schijf: 80 GB
deze laptop kost rond de 1250 euro
Vandaag viel echter ook het nieuwe mediamarktkrantje op de markt, hierin stond de FS Amilo 1425.
deze laptop heeft de volgende specs:
Merk : Fujitsu Siemens
Type : AMILO M-1425
Type processor : Intel Pentium M 725
Cache : 2 MB
Processorsnelheid : 1,6 GHz
Type geheugen : DDR RAM
Geheugen : 1024 MB
Schermgrootte : 15,4 inch
Resolutie : 1280 x 800 pixels
Videocontroller : ATi Mobility Radeon 9700
Videogeheugen : 128 MB
Harde schijf grootte : 80 GB
deze kost maar 1088 euro!
er zit dus een behoorlijk prijsverschil tussen deze laptops en daarom vraag ik jullie om raad. is dit prijsverschil gerechtvaardigd; de asus heeft een jaar langer garantie, een betere videokaart en een hogere bussnelheid, 533 mhz tegen 400 mhz van de FS. Verder heb ik niet echt ervaring met de build quality van FS. Er wordt altijd wel gezegd van Asus dat deze laptops erg stevig in elkaar zitten, van FS heb ik nog niet veel gehoord.
Bedankt voor jullie reactie!
Edit:
Wat ik zelf wel voordelig vind aan de FS, is dat ik die gewoon in mijn woonplaats bij de Mediamarkt op kan halen, de ASus zou ik via internet moeten bestellen en dan elders halen, om het een beetje aantrekkelijk te houden voor mijn portomonnee. Ik ben ook erg benieuwd naar het snelheidsverschil van de Asus tegenover de FS, ook omdat de FS 2 x zoveel geheugen als de Asus heeft en de Asus weer een betere videokaart.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 15:55 ]