Toon posts:

FS Amilo 1425 VS Asus A6va

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers!

Voor mijn studie ben ik al een tijdje op zoek naar een laptop. Tot nu toe leek de nieuwe asus a6va, zie een aantal topics op tweakers.net, mij een goede kanshebber. Deze heeft de volgende specs:
Processor: Intel Pentium M 740
Chipset: Intel 915PM
Geheugen: 512MB DDR
Schermgrootte:15.4"
Video: 128 MB (Ati X700)
Harde schijf: 80 GB

deze laptop kost rond de 1250 euro

Vandaag viel echter ook het nieuwe mediamarktkrantje op de markt, hierin stond de FS Amilo 1425.
deze laptop heeft de volgende specs:

Merk : Fujitsu Siemens
Type : AMILO M-1425
Type processor : Intel Pentium M 725
Cache : 2 MB
Processorsnelheid : 1,6 GHz
Type geheugen : DDR RAM
Geheugen : 1024 MB
Schermgrootte : 15,4 inch
Resolutie : 1280 x 800 pixels
Videocontroller : ATi Mobility Radeon 9700
Videogeheugen : 128 MB
Harde schijf grootte : 80 GB

deze kost maar 1088 euro!

er zit dus een behoorlijk prijsverschil tussen deze laptops en daarom vraag ik jullie om raad. is dit prijsverschil gerechtvaardigd; de asus heeft een jaar langer garantie, een betere videokaart en een hogere bussnelheid, 533 mhz tegen 400 mhz van de FS. Verder heb ik niet echt ervaring met de build quality van FS. Er wordt altijd wel gezegd van Asus dat deze laptops erg stevig in elkaar zitten, van FS heb ik nog niet veel gehoord.

Bedankt voor jullie reactie!

Edit:
Wat ik zelf wel voordelig vind aan de FS, is dat ik die gewoon in mijn woonplaats bij de Mediamarkt op kan halen, de ASus zou ik via internet moeten bestellen en dan elders halen, om het een beetje aantrekkelijk te houden voor mijn portomonnee. Ik ben ook erg benieuwd naar het snelheidsverschil van de Asus tegenover de FS, ook omdat de FS 2 x zoveel geheugen als de Asus heeft en de Asus weer een betere videokaart.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:20
Nou mijn vader heeft ook een Fujitsu siemens amilo...
Op zicht zit het wel stevig en degelijk in elkaar, en de laptops van siemens zijn zeker weten wel een aanrader....

Asus heb ik btw geen ervaringen mee maar het zou ook wel een goed laptopje zijn :) .

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tussen deze twee ben ik dus ook aan het twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 21:57
ik zelf heb wat meer vertrouwen in Asus, doordat ik laatst in de search eens wat gezocht heb op garantie afhandeling. Ook krijg je bij de asus een laptoptas en muis erbij, wat toch altijd meegenomen is ;) (naast de langere garantie).
De videokaart maakt nogal een groot verschil. De X700 is stukken sneller dan de 9700. Overigens kan je voor het bedrag van die fujitsu ook wel een asus krijgen met een 9700 (en tas en muis en garantie!).(edit: die heeft wel maar 512 mb ram en 60 gb schijf, zie hier bijv.)

[ Voor 13% gewijzigd door marteltor op 05-07-2005 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik een degelijke laptop zoek, zit ik ook te twijfelen tussen een HP, Dell of ASUS.

De mediamarkt aanbieding van de FS M1425 heb ik ook gezien, gewoon erg veel waar voor je geld, alleen hoor ik juist nogal wat negatieve berichten over de bouwkwaliteit van de M1425. Zowel hier bij de reviews als op het duitse Amilo forum lees ik over spontaan scheurende behuizingen.

Ik zoek een degelijke laptop, heb zelf goede ervaringen met Dell, kan iemand mij vertellen wat de bouwkwaliteit van Asus is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Ik heb zelf de keuze gemaakt voor de Asus A6VA, Heb daarvan nog niet gehoord dat de behuizing scheurt, van de Fujitsu idd wel.
Pagina: 1