[JS] Tooltip library: domTT vs overlib

Pagina: 1
Acties:

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11-2025

JayVee

shibby++!

Topicstarter
Hey!

Ik ben op zoek naar een "tooltip" library voor de weblication die we aan het maken zijn. We gebruiken het title attribuut erg veel, maar op een paar plekken moeten er nu toch echt full HTML (en soms sticky) tooltip popups komen.
Volgens mij komt het neer op een keuze tussen overlib en domTT. Graag wil ik met jullie de voor en nadelen bespreken (kon ik niet vinden op fora, google) en van jullie ervaring horen.

Hier een klein lijtje met de voor en nadelen die ik kon vinden / bepalen:
domTToverlib
APIgoedexcellent: flexibeler en meer
Styling dmvCSSJavascript, API
Standards complianceW3C DOM"should adhere to the W3C standards"
Feature setgoedexcellent: plugins voor schaduw, alpha, etc
Grootte36kB (23 minimized) 49kB (35.6 minimized)
Laatste update12-11-200402-07-2005
Documentatieslechtgoed

Weet iemand hoe het zit met de standards compliance van overlib?

Welke library gebruik jij en waarom?
Om er geen opsom topic van te maken verzoek ik jullie argumenten te brengen. Als je je keuze hebt gemaakt op basis van wat je het eerst tegen kwam, laat dan weten wat je ervan vindt. Wat is goed, wat is slecht? Alleen roepen welke je gebruikt is gewoon niet nuttig. Had ik dat willen weten had ik wel een poll geplaatst! :o

Ik denk voor domTT te gaan. Daar kan je sticky tooltips voorzien van een plaatje waar op geclickt moet worden om de tt te sluiten. Bij overlib moet je met je muis over een stukje text hoveren, waarvan de kleur van de underline niet zo 1-2-3 te veranderen is. Alpha blending, schaduwen en cross-frame tooltips heb ik niet nodig.
Ik laat mij echter graag beinvloeden door jullie ervaringen!

[ Voor 4% gewijzigd door JayVee op 04-07-2005 15:38 ]

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 11:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik gebruik gewoon title="", dat is 8 bytes en werkt overal razendsnel! Het indersteunt ook alpha fading, en schaduwen afhankelijk van het OS en past zicht automatisch aan zodat het altijd past bij de gebruikte browser.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• JayVee

JayVee

shibby++!

Topicstarter
Ik zal er even bij zetten dat ik op zoek ben naar een library omdat het title attribuut niet genoeg plek en functionaliteit biedt! ;)

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-04 16:04
Ik gebruik overlib bij een soort CMS-je oom daar wat langere uitleg op een aantal pagina's thumbnails in te kunnen tonen. van domTT had ik nog nooit gehoord.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-04 10:43

DeFeCt

je wéét toch

Als je full HTML en sticky content wil gebruiken nodig hebt, zou je dan niet beter je UI zo kunnen inrichten dat er een help sectie op de pagina staat?

Flickr

• JayVee

JayVee

shibby++!

Topicstarter
@ DeFeCt: Liever niet! Die neemt dan ook plek in als hij nergens voor nodig is. Over het algemeen zijn niet eens de "title" tooltips nodig. Maar op een paar plekken moeten we gewoon meer informatie kwijt dan in een tooltip past. Bijvoorbeeld in de matrix waar je rechten aan bepaalde groepen kunt verlenen.

Beetje offtopic dit. Ik ga een van de twee gebruiken. Ik wil van jullie weten welke de betere is voor welke klus / onder welke voorwaarden, etc!

• JayVee

JayVee

shibby++!

Topicstarter
Ik was begonnen met domTT maar kwam een groot probleem tegen. Als een table in de main div breder is dan de browser (en dus main div), dan breken de tooltips heel raar af of je krijgt rare bugs: geen achtergrond etc.

Overlib heeft dit probleem niet. Daarnaast kan je in overlib toch nog meer customizen en ook stylen met css is zonder meer mogelijk (ook zonder de css plugin).

Mijn advies: Gebruik lekker overlib. Betere features, mooiere API, heeft wel documentatie, meer customizable en erg solide. De enige nadelen zijn het gebruik van een table voor de popup zelf en een groter script.

Pagina: 1