nog een keer: natural keyboard

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Ik zit al een tijdje met de vraag of ik nou zo'n 'gebroken' toetsenbord moet kopen. Momenteel heb ik een normaal toetsenbord (die het gewoon best goed doet) en ik type altijd met 10 vingers.
Het leek mij dus wel fijn om zo'n toetsenbord ala microsoft natural keyboard te hebben.
Heb hier al wat over gevraagd, maar niet heel veel wijzer van geworden.

wat is de fijnste in dat type toetsenborden, is het echt fijner dan een gewoon toetsenbord en zijn er verder nog op of aan merkingen erop?
Alvast bedankt

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Ik heb pas nog zo'n toetsenbord moeten kopen voor een kennis van me, zij kreeg last van der polsen en kan zonder problemen met 10 vingers (blind) tikken.
Heb vandeweek nog contact met haar gehad en ze zegt dat het perfect werkt, veel minder last van der polsen en het tikt perfect.

Kan je niet met 10 vingers tikken, zoals ik, dan is dat ding een ramp om mee te werken, heb haar pc geinstalleerd en er enkele dagen achter gezeten, was blij om mijn ouwe vertrouwde toetsenbord weer terug te zien.

• elemans
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 15:54
Ik ken geen één 10-vingerige typist die na het mogen typen op zo'n geknakt geval terug greep naar een recht toetsenbord.

Gewoon kopen bij een winkel waar ze niet moeilijk doen over terugbrengen.

• Banaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 09:37
Heb sinds anderhalve week ook een "gebroken" toetsenbord en het werkt echt gewoon veel lekkerder. Tis ff wennen, helemaal aangezien ik gewend was om de 'b' met mn rechterhand te tikken terwijl ie op het linkerdeel zit, maar dat gaat nu ook gewoon goed.. Iedere dag dat ik weer op mn werk achter een gewoon toetsenbord kruip krijg ik nou 5 minuten alweer heimwee naar mn "gebroken" toetsenbord.

Ik heb zelf de logitech cordless desktop (draadloos is gewoon ideaal) en het enige nadeel dat het toetsenbord heeft is dat het blokje toetsen met "end", "home", "insert" etc. in een andere volgorde zit dan op een gewoon toetsenbord. Voor de rest ben ik zeer tevreden!

• RdB_IA
  • Niet online
JA! replies waar ik wat aan heb, thanx.
Ik heb geloof ik ook het probleem dat ik de B met rechts type (na 'probleem' getyped te hebben weet ik het wel zeker.), maar daar moet ik dan maar ff aan wennen.

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-08 08:00
wat wil je dan voor replies????

iedereen hier zegt toch dat ze niets anders willen dan dat gebroken toetsenbord???

heb er zelf ook een, en ja, het is veel ontspannender typen en langer uit te houden.

Ik weet verder niet wat voor info je wil hebben

3kwp pvoutput

• RdB_IA
  • Niet online
ja, nu krijg ik wel goeie antwoorden. Op de vorige draad kreeg ik alleen maar ene klein beetje onzin
(no offence..)

hier lees ik in ieder geval van mensen dat ze het echt fijner vinden. Dat wilde ik horen

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
simpel gezegd, kan je blind typen, dan neem je een natural, kan je het niet, blijf dan lekker met twee vingers typen op zo'n standaard dingetje.

• RdB_IA
  • Niet online
ik heb ff gekeken net. een gewone natural is niet fijn volgens mij, pijltjes toetsen heel dicht op elkaar (echt veel te dicht...)

ik heb voor 89 piek de proversie gezien bij office centre. Denk dat die het worden gaat.

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:30

afterburn

No more...

Ik heb ze alle 2 gehad, de gewone en de pro. Ik heb die pro nu, en die is gewoon errug goed. Toetsaanslag is fijn, beter dan de gewone, en idd de pijtjes en pg-up/pg-dnw blokjes zitten normaal. Als je min of meer met 10 vingers kan typen is het gewoon veel fijner en ontspannender. Die extra toetsen voor i-net/mail/multimedia is ook super handig moet ik zeggen. Ik gebruik ze altijd ipv de icons/muis combo.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Pagina: 1