Op m'n werk hier hebben we een relatief kleine afgesloten ruimte waarin 5 computers naast elkaar staan.
Iedere computer staat onder z'n eigen buro wat aan de zijkanten afgeloten is met een plaat.
De buro's staan tegen de muur en dus is de enige weg voor de warmte om weg te kunnen langs de voorkant.
Nu hebben we vorige week met de warmte nogal wat problemen gehad met vastlopende computers en het lijkt erop dat het dus aan de warmte heeft gelegen.
Het zijn standaard Celeron 2,2Ghz compies met een ATI Radeon 9200 erin en standaard koeling.
In de ruimte is (op dit moment) geen airco aanwezig en het was er denk ik vorige week wel een graadje of 35...
Om te zorgen dat de warmte wat minder wordt, willen we ventilatie van/naar de ruimte ernaast gaan maken. Daar draait wel een airco en die kan het zelfs bij 35graden buiten gewoon op 22 graden houden.
Nu is de vraag : waar maak ik de ventilatie gaten.
De tussenwand zijn gewoon gipsplaten dus de gaten zijn overal waar ik wil aan te maken.
Een aantal opties :
1) Afvoer warme lucht achter computer vandaan
2) Afvoer warme lucht bovenin de ruimte
3) Aanvoer koude lucht achter computer
4) Aanvoer koude lucht bovenin de ruimte
(of natuurlijk een van de opties op een willekeurige plek in de ruimte
)
Iemand die ervaring heeft met wat handig is voor de koeling van zo'n ruimte.
Denk dat in ieder geval gezorgt moet worden dat de warmte achter de computers weg moet kunnen, want zoals het nu gaat werkt het niet.
En natuurlijk hopen we allemaal op een lekkere warme zomer.....
Iedere computer staat onder z'n eigen buro wat aan de zijkanten afgeloten is met een plaat.
De buro's staan tegen de muur en dus is de enige weg voor de warmte om weg te kunnen langs de voorkant.
Nu hebben we vorige week met de warmte nogal wat problemen gehad met vastlopende computers en het lijkt erop dat het dus aan de warmte heeft gelegen.
Het zijn standaard Celeron 2,2Ghz compies met een ATI Radeon 9200 erin en standaard koeling.
In de ruimte is (op dit moment) geen airco aanwezig en het was er denk ik vorige week wel een graadje of 35...
Om te zorgen dat de warmte wat minder wordt, willen we ventilatie van/naar de ruimte ernaast gaan maken. Daar draait wel een airco en die kan het zelfs bij 35graden buiten gewoon op 22 graden houden.
Nu is de vraag : waar maak ik de ventilatie gaten.
De tussenwand zijn gewoon gipsplaten dus de gaten zijn overal waar ik wil aan te maken.
Een aantal opties :
1) Afvoer warme lucht achter computer vandaan
2) Afvoer warme lucht bovenin de ruimte
3) Aanvoer koude lucht achter computer
4) Aanvoer koude lucht bovenin de ruimte
(of natuurlijk een van de opties op een willekeurige plek in de ruimte
Iemand die ervaring heeft met wat handig is voor de koeling van zo'n ruimte.
Denk dat in ieder geval gezorgt moet worden dat de warmte achter de computers weg moet kunnen, want zoals het nu gaat werkt het niet.
En natuurlijk hopen we allemaal op een lekkere warme zomer.....