Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Zen Touch] op zoek naar een nieuwe mp3-speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe mp3-speler. Momenteel gebruik ik mijn oude Apacer(256 mb). Ik ben daar op zich redelijk tevreden over, alleen is 256 mb lang niet genoeg.
De laatste tijd heb ik de tijd genomen om me in te lezen in de huidige hdd-spelers.
Vooral de Zen Touch ziet er qua prijs/kwaliteit verhouding goed uit.

Na een groot deel van het "Zen Touch review" topic te hebben doorgelezen stuit ik op twee belangrijke nadelen:

1. De Zen Touch herkent geen mappen
2. Het apparaat is niet plug&play

Vooral met punt 1 kan ik eigenlijk niet leven. Mijn hele mp3-collectie is namelijk opgebouwd uit complete cd's.

Wanneer ik bijvoorbeeld twee cd's(mappen) op mijn Apacer Steno zet, worden deze cd's netjes uit elkaar gehouden. Daarnaast worden alle bestanden die niet .mp3 etc. zijn (zoals .jpg bijvoorbeeld) genegeerd.

Nou is mijn vraag: hebben jullie als gebruikers van de Zen Touch het "mappenprobleem" kunnen oplossen door bijvoorbeeld aangepaste Firmware te gebruiken?

Zo niet, welke hdd-speler kunnen jullie mij aanraden die beide hierboven beschreven problemen niet heeft, maar qua specs op de Zen Touch lijkt?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10 20:15
ik heb een zen usb2.0 en geen mappen hebben is eigenlijk geen enkel probleem
alles word gesorteerd op artiest, naam, genre of album
zeker op album soorten is erg makelijk.
het enige waar je voor moet zorgen is dat je tags in orden zijn (kan vrij makelijk met bijgeleverde software, gewoon alle bestanden selectere, rechts klikken, album tag verandere en alle bestanden zullen dan de zelfde album tag krijgen(naam en artiest enzo blijf gewoon staan zoals het stond), daarna gewoon uploaden en klaar)

je gaat dan op je speler gewoon naar music --> album --> en al je CD's staan netjes in een grote lijst.
en je kan dan gewoon de CD in een keer in je playlist erbij zetten. (maar je kan ook het album open maken en dan maar 1 los nummer erbij zetten)

als je nu je playlist open maak zie je ook alleen het album staan en niet alle losse nummers (tot je "expand" open zet en dan zie je het album staan en dan als met een folder tree zie je de losse nummers eronder staan net iets verschoven zodat je makelijk nummer van album kunt onderscheiden.)

ik heb geen mappen hebben iniedergeval nog niet gemist en heb hem al 2 jaar ofzo met een vrij grote collectie music erop.

[ Voor 59% gewijzigd door Countess op 04-07-2005 15:20 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:35
Het schrok mij ook een beetje af, maar het is uiteindelijk heel simpel als je ID3 tags gewoon in orde zijn, ik moet zeggen dat ik dit systeem prettiger vind dan gewoon mappen :)

Verwijderd

Wat dacht je van de Archos Gmini XS202... 20 GB en nog een stuk kleiner dan de touch en voor iets meer als 200 euro al te krijgen

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 23:10:
Wat dacht je van de Archos Gmini XS202... 20 GB en nog een stuk kleiner dan de touch en voor iets meer als 200 euro al te krijgen
Helemaal mee eens :)
Voor jou eisen is dit de perfecte speler.
Erg overzichtelijk en makkelijk spelertje.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het topic over de XS200 gelezen en ben aardig enthousiast geworden. Alleen het verschil tussen de XS200 en de XS202 is mij nog niet helemaal duidelijk. Kan iemand dat misschien toelichten?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:54
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:27:
Ik heb het topic over de XS200 gelezen en ben aardig enthousiast geworden. Alleen het verschil tussen de XS200 en de XS202 is mij nog niet helemaal duidelijk. Kan iemand dat misschien toelichten?
Is niets meer dan een kleine update (een fractie dunner, andere kleur backlight en een bugje geplet).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
Is een afstandsbediening een vereiste en uberhaupt beschikbaar?

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:15

NoTimeRemains

I know

en een iriver hdd serie? h10 oid?

www.iriver.com

This is the Way.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:58:
Is een afstandsbediening een vereiste en uberhaupt beschikbaar?
Die is wel beschikbaar, en of ie vereist is, dat hangt van jezelf af. :)
Pagina: 1