Hallo Allemaal,
Ik ben bezig om een XSD te maken voor mijn XML bestanden zodat deze 'goed' zijn. Voordat ik mijzelf helemaal in de wereld van XSD stort, wilde ik eerst kijken of het ook echt de moeite waard is.
Ik heb een verschrikkelijk simpel voorbeeld gemaakt, maar ik krijg het niet voor elkaar om de XSD aan de XML te koppelen.
De ASPen XML:
De XSD (gegenereert door XMLSpy
De fout die ik krijg bij het inladen is:
msxml3.dll error '80004005'
Alleen XMLSchemacache-schemacollecties kunnen worden gebruikt.
/test.asp, line 10
(Dit is lijn 7 in het voorbeeld!)
Ik heb al geprobeerd om een oudere versie van XMLSchemaCache te gebruiken, maar dan is mijn XSD niet goed. Ook via Google en Microsoft wordt ik niet veel wijzer.
Als iemand een idee heeft..... graag
Ik ben bezig om een XSD te maken voor mijn XML bestanden zodat deze 'goed' zijn. Voordat ik mijzelf helemaal in de wereld van XSD stort, wilde ik eerst kijken of het ook echt de moeite waard is.
Ik heb een verschrikkelijk simpel voorbeeld gemaakt, maar ik krijg het niet voor elkaar om de XSD aan de XML te koppelen.
De ASPen XML:
ASP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| dim SchemaCache, XMLData, XMLString XMLData = "<DATA/>" set SchemaCache = Server.CreateObject("Msxml2.XMLSchemaCache.4.0") SchemaCache.add "", server.MapPath("test.xsd") set XML = Server.CreateObject("MSXML2.DomDocument") XML.schemas = SchemaCache XML.validateOnParse = true XML.loadXML XMLData Response.Write XML.parseError.reason Response.Write server.HTMLEncode(XML.xml) set XML = nothing set SchemaCache = nothing |
De XSD (gegenereert door XMLSpy
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<xs:schema xmlns:xs="http://www.w3.org/2001/XMLSchema" elementFormDefault="qualified" attributeFormDefault="unqualified">
<xs:element name="DATA">
<xs:annotation>
<xs:documentation>Comment describing your root element</xs:documentation>
</xs:annotation>
</xs:element>
</xs:schema> |
De fout die ik krijg bij het inladen is:
msxml3.dll error '80004005'
Alleen XMLSchemacache-schemacollecties kunnen worden gebruikt.
/test.asp, line 10
(Dit is lijn 7 in het voorbeeld!)
Ik heb al geprobeerd om een oudere versie van XMLSchemaCache te gebruiken, maar dan is mijn XSD niet goed. Ook via Google en Microsoft wordt ik niet veel wijzer.
Als iemand een idee heeft..... graag
[ Voor 10% gewijzigd door Jaspertje op 04-07-2005 15:02 ]