Toon posts:

[2003] GPO, vragen bij maken MS Office installatie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het verzorgen van een Office Upgrade. Deze wil ik pushen via GPO naar een aantal computers in een Active Directory Organizational Unit. (Gebeurt nu al met Office 2000, we gaan naar 2003)

Na de hele ochtend Microsoft Office documentatie doorgespit te hebben, heb ik een aantal vragen over punten die uit de MS documentatie niet duidelijk naar voren komen maar die jullie misschien wel kunnen beantwoorden:

Vraag 1
Het lijkt me dat een administrative setup handiger is dan alleen .msi en .mst omdat je patches daar dan op uit kunt voeren. Je moet dan vervolgens wel een redeploy doen maar het lijkt me toch schaalbaarder. Is dat zo of is het onzin en maak ik het me met een administrative setup onnodig moeilijk?

Vraag 2
Hoe zit het met het addon pakketten. We hebben het Multi Language User Interface Pack en die wil ik graag met Office geinstalleerd hebben. Microsoft zegt dat dat niet via GPO kan omdat GPO de packages in willekeurige volgorde installeert. Het language pack wil niet installeren als Office er nog niet op staat.
Aan de andere kant kan ik de setup.ini file niet gebruiken voor een "chain" installatie want setup.ini wordt overgeslagen bij een GPO installatie. Hoe moet dat dan? Wat ik het liefst zou willen is een Office installatie maken helemaal zoals hij zijn moet, dus met SP's, hotfixes, language pack etc. En die dan pushen. Kan dat niet?

Disclaimer
Ik heb een heleboel documentatie doorgespit en blijf ook spitten dus doe me een lol en kom niet aan met "dat zou je toch moeten weten"-stijl antwoorden. Als MS het duidelijk had gesteld kwam ik hier niet.

//Modjes: als hij toch in office systemen hoort verplaats 'm dan maar

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Naar mijn weten is er niet "alleen" een MSI en zal je de msi gebruiken uit de Administrave share met een mst om office te deployen. Patches kan je ook via een gpo uitrollen.

Als je nu meerdere GPO's maakt voor een installatie. 1 voor Office en 1 voor de MLP. GPO's worden namelijk wel in een bepaalde volgorde uitgevoerd.

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb je gelijk in. Het is ook eigenlijk meer of de .msi van de Office cd met een .mst om te deployen of de gepatchte .msi die je dan naar een administrative share hebt geinstalleerd met een .mst om te deployen. Dus ik vraag me af of het niet gewoon een heel gedoe is om je msi te patchen terwijl je ook die patches los kunt pushen.

Nadeel van los pushen is dat je een heleboel software installations in je GPO krijgt.

Wat betreft die volgorde, Microsoft zegt:
Instead, Microsoft Windows deploys Office 2003, the Office 2003 Multilingual User Interface Pack, and other Office-related packages separately and in random order.
Maar wat ze dan waarschijnlijk bedoelen met 'random order' is: niet in een chain. Hebben ze niet zo handig geformuleerd.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 16:25:
Nadeel van los pushen is dat je een heleboel software installations in je GPO krijgt.
Voordeel is dat je dan wel weer flexibeler bent met betrekking tot je (re)deployments.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device