Pinnacle PCTV Rave alleen ruis

Pagina: 1
Acties:

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:56
Ik heb net een Pinnacle PCTV Rave gekocht.
Ik heb de kaart in mijn pc gezet opgestart, driver van de cd geinstalleerd.... Hier ging het al verkeerd, de nieuwe driver van de kaart geinstalleerd (van internet) en vervolgens leek het erop dat de driver goed werkte.

Allereerste had ik DScaler (versie 4.1.11) geinstalleerd, de kaart werd netjes herkent (als Pinnacle PCTV Stereo met MT2050 tuner). Ook werd hij herkent via DShow.
De composiet ingang werkt perfect, maar de tuner krijg ik niet echt werkend. Op elke frequentie ontvangt hij alleen maar ruis.
Vervolgens heb ik enkele andere programma's zoals ChrisTV en Virtual VCR geprobeerd. Echter hierbij kreeg ik allemaal het zelfde probleem. Hij geeft alleen maar ruis.

Ik heb verschillende coax kabeltjes geprobeerd en ook een andere aansluiting (waar de tv die daar staat gewoon perfect op werkt). Hier lijkt mij het probleem dus niet aan te liggen.

Wie heeft voor mij een tip?

Ik zal zo eens onder Linux proberen, of ik daar wel iets uit de kaart krijg.

Specs:
Athlon 64 3500
Asus a8n-sli deluxe
1 gb ram
Pinnacle PC TV Rave
Windows XP SP2

• robbert
Ik heb net even geprobeerd met tvtime onder Ubuntu (Hoary) Linux. Ook hier had ik weer hetzelfde probleem. Tv kaart werd herkent, de composiet deed het, maar weer geen beeld. Het zelfde trouwens met fly2000tv.

Zou ik kunnen concluderen dat de tuner van het kaartje kapot is (en het kaartje retour kan), of vergeet ik gewoon nog iets?

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ik denk het niet, want ik heb precies hetzelfde probleem. Ook grotendeels ruis, maar als je op een afstandje zit en het beeld niet fullscreen maakt valt het nauwelijks op. Ik heb het al geprobeerd met een versterker, maar dat hielp niets.

Ik weet niet of jij weet op welke kwaliteit een normale tv draait, nou dit is altijd veeeeeeeel lager dan een computer monitor, oftwel je computer monitor vergroot het beeld dmv interpolatie, waardoor het ruis dat anders niet zou opvallen ook vergroot wordt.

Maar als iemand een suggestie heeft, hoor ik het ook graag ;)

• robbert
Ik bedoel niet dat ik beeld met ruis zie, maar alleen maar ruis (=sneeuw). Een zwart beeld waar witte stipjes door heen vliegen. Het zelfde wat je krijgt als de de coax stekker uit je tv trekt.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

Staat je tuner wel goed, je kunt nl. instellen cable of frequentie (oid) en Pal/NTSC enz heb je daar al mee eens gespeeld. Van wat ik me nog kan herinneren van die pinnaclekaart (ingelijst als rampenkaart) was dat ie het "beste" werkte op frequentie en pal-b meen ik.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Is de coax-connector in de kaart nog wel goed? Die is bij mij al bij 2 opeenvolgende exemplaren afgebroken, waarna ik maar een korte coaxkabel vastgesoldeerd heb aan het ding, IN de tuner.. Omdat ik per ongeluk aan de tunerspoeltjes ben gekomen is mn ontvangst echter ook slechter geworden. Sindsdien heb k maar een oude stereo VCR op de composiet-ingang hangen, prima beeld EN geluid.. En ook nog n afstandsbediening!

• robbert
Cavie schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:56:
Staat je tuner wel goed, je kunt nl. instellen cable of frequentie (oid) en Pal/NTSC enz heb je daar al mee eens gespeeld. Van wat ik me nog kan herinneren van die pinnaclekaart (ingelijst als rampenkaart) was dat ie het "beste" werkte op frequentie en pal-b meen ik.
Ik heb al geschillende tuners (bij dscaler geprobeerd) dus daar zal wel waarschijnlijk niet aan liggen.
misbehavingman schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:02:
Is de coax-connector in de kaart nog wel goed? Die is bij mij al bij 2 opeenvolgende exemplaren afgebroken, waarna ik maar een korte coaxkabel vastgesoldeerd heb aan het ding, IN de tuner.. Omdat ik per ongeluk aan de tunerspoeltjes ben gekomen is mn ontvangst echter ook slechter geworden. Sindsdien heb k maar een oude stereo VCR op de composiet-ingang hangen, prima beeld EN geluid.. En ook nog n afstandsbediening!
Dit kan inderdaad goed kloppen, alleen hoe controlleer ik het zonder blijvende schade aan de kaart. Als die inderdaad kapot is stuur ik hem liever terug zodat ik een nieuwe kan ontvangen.
Vanavond maar effe het kaartje eruit halen en kijken wat ik er allemaal mee kan doen.

[ Voor 5% gewijzigd door robbert op 05-07-2005 13:26 ]

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Ik heb al geschillende tuners (bij dscaler geprobeerd) dus daar zal wel waarschijnlijk niet aan liggen.
?? dat bedoel ik niet. Ik bedoel staan de instellingen van je tuner wel goed, als ik hem op cable (soort frequentie, zeg maar) zet dan kreeg ik geeneen kanaal binnen en op frequentie wel. Ik zou eerst eens met de orginele software beginnen en dan alles goed proberen te zetten.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
robbertkrebbers schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 13:25:
Dit kan inderdaad goed kloppen, alleen hoe controlleer ik het zonder blijvende schade aan de kaart. Als die inderdaad kapot is stuur ik hem liever terug zodat ik een nieuwe kan ontvangen.
Vanavond maar effe het kaartje eruit halen en kijken wat ik er allemaal mee kan doen.
Je kunt het klepje van de tuner voorzichtig optillen door wat pinnetjes voorzichtig naar buiten te buigen. Klepje eraf, dan kun je kijken of de connector mooi vastzit aan de PCB. Buig daarna de pinnetjes terug en schuif het kapje terug, geeft geen blijvende schade. (zorg wel dat je de spoeltjes binnenin laat staan ;) )

Afbeeldingslocatie: http://www.modsynergy.com/Modsynergy%20files/ATI9600AIW-4.jpg
Afbeelding van ATI-kaart met vergelijkbare tuner, de pinnetjes die ik bedoel zitten rondom het hele tunerkastje, zoals hier.

[ Voor 13% gewijzigd door BèR op 09-07-2005 10:18 . Reden: pic ]

• robbert
Ik heb deze week niet echt tijd gehad om verder te zoeken wat het probleem is. Vandaag starte ik Dscaler op om het menu van mijn receiver weer te laten geven. Toen ik het opstarte kreeg ik op eens tv beeld te zien. Ik wilde van zender switchen, toen vloog de pc uit en starte opnieuw op. Eenmaal opgestart starte ik DScaler weer op en kreeg van alle zenders beeld. Het zag er geweldig uit voor zo'n goedkoop kaartje ;).
Echter er was geen geluid. Niet als ik het via de software mixer liet doen en ook niet via de uitgang die achter op de kaart zat. Ik schakelde over naar DShow in DScaler en tot mijn verbazing kreeg ik beeld en geluid. Helaas is het geluid op alle zenders mono en is het beeld een stuk slechter als dat ik het direct doe.
Ik begrijp er nu helemaal niks meer van, ik heb niks veranderd, zowel hardware als software matig. Als ik nu nog geluid uit het ding zou krijgen.......

Verwijderd

robbertkrebbers schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 16:48:
..Helaas is het geluid op alle zenders mono en is het beeld een stuk slechter als dat ik het direct doe..
PCTV Rave is mono, dus stereo geluid zul je er in ieder geval nooit uit krijgen.

• robbert
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 17:00:
[...]

PCTV Rave is mono, dus stereo geluid zul je er in ieder geval nooit uit krijgen.
Op de doos staat toch met grote letters "stereo edition"

[ Voor 4% gewijzigd door robbert op 09-07-2005 19:19 ]

• robbert
^^ kick ^^
iemand nog een idee om er geluid uit te krijgen?

Verwijderd

robbertkrebbers schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 19:18:
[...]

Op de doos staat toch met grote letters "stereo edition"
Oké, naja, misschien hebben ze meerdere versies, maar die van mij is in ieder geval mono.

• Caveman

Caveman

whahoehaha

robbertkrebbers schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 00:34:
^^ kick ^^
iemand nog een idee om er geluid uit te krijgen?
Mja, misschien totaal overbodig....maar je laat er de hele wereld aan software oplos, maar over de originele software heb ik je nog niet gehoord ? (wel een driver install, maar bij pinnacle zit een heel pakket aan software) Waarom probeer je die niet eens een keer en kijk dan of je hem met 3rd party software aan de gang krijgt

Pagina: 1