Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] 18" tft in 17" LCD case + PC

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• FLOiAM
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-10 17:53
LCD moet CRT zijn excuus.

Zoo goedemiddag allen!
Het is alweer een tijdje geleden dat ik op het forum geweest ben (November 2004), maar uiteindelijk is de gekte weer in de bol geslagen.
Toendertijd was ik bezig met het mini modden van een case'je, niet iets erg unieks. En mijn monitor was altijd nog under construction door verschillende redenen (luiheid, voornamelijk).
Ik had al 2 stukjes uit de zeikanten gehaald waar uiteindelijk ook nog plexiglas is achtergekomen gehangen. verder is het eigenlijk nooit gekomen.

Paar maand geleden heeft dit scherm het begeven, en heb ik een leuke 18" van LG op de kop getikt.
Ik zat altijd al een beetje met het idee om een tft in mijn oude scherm te bouwen, met daarachter een werkend systeem, een beetje het apple idee zou je kunnen zeggen.

Vanaf vandaag ga ik dagelijks aan dit project werken, en zullen hier dus ook alle updates(natuurlijk incl. foto's) te bezichtigen zijn ;)

Hier eerst een paar foto's van hoe het er nu bij staat:
Afbeeldingslocatie: http://www.thagostino.nl/bla/got/thumb/mini-001.jpg
Hier staat de lege crt case op de 18" tft, je kan duidelijk zien dat de tft bijna net zo breed is als de hele case van de 17" crt. Heb het uitgemeten, en na wat aanpassen moet het precies kunnen passen.
Het pootje van de 18" tft kan simpel losgeschroefd worden, dat zal dus geen obstakel worden, voor de afvragenden. ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.thagostino.nl/bla/got/thumb/mini-002.jpg
Nog een vieuwtje..

Afbeeldingslocatie: http://www.thagostino.nl/bla/got/thumb/mini-003.jpg
Zonder het front...

Afbeeldingslocatie: http://www.thagostino.nl/bla/got/thumb/mini-004.jpg
En het achterkantje..

Je ziet dat de 17" case niet in topstaat is, de lelijke verf moet je doorheenkijken, dit erop gespoten 'voor de grap' toen ik hem weg wou gooien, uiteindelijk dus toch van de berg afval afgehaald.
Wel wat beschadegingen opgelopen, wat ik mooi ga weg werken door goed schuren en plamuren.
Open plekken gaan ook dichtgeplammuurd worden.

Het 17" hole ga ik dus zodoende vergroten dat de 18" erin past voor als het nog niet duidelijk was.

Verder wat er achter komt te hangen is niet zo bijzonder, dat is gewoon mijn eigen systeempje. Wat voor jullie waarschijnlijk niet zoveel voorsteld.
Wel word er een mini voeding besteld (waarschijnlijk 270watt).
En mocht het nodig zijn een kleiner moederbord.

Wat het nu is:
DFI kt400a met een 2700+ erop geplakt, en 2x 256mb erin geklikt.
En een 9600xt voorziet mij van het beeld.

Over de kleuren ben ik het nog niet helemaal uit, ik wil vanmiddag even naar de winkel rushen om te kijken wat ze mij te bieden hebben, wel ga ik er eerst wit overheen gooien zodat je achteraf geen vreemd effect krijgt van de zooi wat er nu op zit, natuurlijk word alles eerst geschuurd!

Zo, dat is het even voor nu, vanavond zal er weer een update komen, eerst even shoppen ;) en werken. i'll keep you posted!

[ Voor 3% gewijzigd door FLOiAM op 04-07-2005 14:26 . Reden: foutjes ]

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:00
is het geen 18'' tft in 17'' CRT behuizing? Dat is namelijk een stuk minder knap dan in een 17'' TFT behuizing.

Verwijderd

Het lijkt mij meer op een CIP :).

• FLOiAM
oeps sorry, ik bedoel idd CRT,
en idd ook een CIP.. excuus excuus...

[ Voor 41% gewijzigd door FLOiAM op 04-07-2005 14:30 ]

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11 20:07
ThaGostino schreef op maandag 04 juli 2005 @ 14:24:
oeps sorry, ik bedoel idd CRT,
en idd ook een CIP.. excuus excuus...
CiP moet je aanvragen hoor...

• FLOiAM
jaja ik schaam me alweer dood :(

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Tss, tss. Nja, je hebt een kans tot verbetering: als je mooi volgens de regels een CiP aanvraagt zullen we ernaar kiijken :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.