Erkens schreef op maandag 04 juli 2005 @ 23:30:
Nee je wilt niet horen dat je jezelf tegen spreekt, lees je post nog maar eens, maar nu door even je crewbril af te zetten
(zouden crewleden over het algemeen wel wat vaker mogen doen).
Op persoonlijke titel: beloof jij dan om in LA-discussies de crew eens niet als vijand te zien en te bejegenen, en ze eens niet aan te spreken alsof ze 'jou alweer iets misdaan hebben omdat het intrinsiek slechte mensen zijn'? 
FM-transmitters zijn illegaal en Remy heeft ervoor gekozen om dat topic voor de zekerheid op slot te hangen; dat gebeurt doodeenvoudig op basis van algemene regels in de policy en FAQ. Vervolgens kan hier gediscussieerd worden; bovendien loopt er in het crewforum een schaduwdiscussie over de policykant hiervan. Mochten deze beide discussies tot de conclusie leiden dat het wel meevalt, dan kan zo'n topic weer open. Zo niet, dan niet.
En over dat "rustig aan doen" ik zeg nergens dat her direct moet, sterker nog het zal me worst zijn of die topics gesloten worden, alleen als je A zegt moet je uiteindelijk ook B gaan zeggen.
Analogiën trekken en deze handelwijze aanvallen door een niet bestaande inconsequentie te suggereren heeft geen zin. Het *is* consistent en in overeenstemming met de policy. Remy heeft de beoordeling hier gemaakt dat dit topic eerst op slot ging. We kunnen geen ijzer met handen breken en mochten er meer topics voor dezelfde behandeling in aanmerking komen, dan wordt dat in eerste instantie aan de beoordeling van lokale moderators overgelaten, die daar hun normale discretionaire bevoegdheden hebben. Mocht later uit de LA- en crewforumdiscussie komen dat deze topics óók dicht moeten, dan gebeurt dat. Ik zie de tegenspraak niet.
Glimi schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:18:
Het punt wat ik wel wil maken is dat bij een dergelijke beslissing ook meegenomen moet worden hoe het zit met je doelgroep. Die maak je nou niet echt blij met zo'n beslissing en ik kan ook helemaal geen positief effect bedenken van zo'n maatregel. Je maakt je eerder belachelijk.
De doelgroep zou wellicht ook graag zien dat er een uitgebreid subforum geopend werd met betrekking tot hacken, cracken, het uitwisselen van serials en het verspreiden van illegale software- of muziekbestanden. Zoals je weet is Tweakers er nu eenmaal altijd heel duidelijk in geweest, dat we daar niet aan mee willen doen; het lijkt me dat het merendeel van de bezoekers wel weet dat men voor illegale zaken een andere weg moet zoeken. Het lijkt me dat Tweakers.net zich pas belachelijk maakt, als we zo hoog van de toren blazen over de professionaliteit en kennis die op dit forum aanwezig is, maar we ondertussen apert illegale dingen toestaan.
Natuurlijk, er zijn genoeg dingen die illegaal zijn en die veel erger zijn dan het plaatsen van een FM-zendertje op je iPod. Dat dit relatief niet zo ernstig is, maakt het echter nog niet legaal.
Natuurlijk, er zijn heel veel mensen die zo'n ding hebben. De hoeveelheid mensen die de overtreding maakt, heeft echter geen invloed op het feit dát het een overtreding is. Hoeveel mensen ook graag zouden zien dat we een uitgebreide discussie over de verkrijgbaarheid etc. van dergelijke zaken toe zouden staan: waarom zouden we nu ineens een ander standpunt innemen dan we altijd gedaan hebben? Dát zou toch niet te verdedigen zijn?
When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.