Policy over FM transmitters

Pagina: 1
Acties:
  • 1.255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:18
Momenteel zie ik weer een topic hierover:

Draadloze FM Transmitters

Nou staat er in de policy dus:

"Soft-air guns ook niet?
Nope. De wet in Nederland is daar vrij duidelijk in, en stelt dat op echte wapens gelijkende apparatuur net zo verboden is als het hebben van een echt wapen zonder vergunning. Het maakt daarbij niet uit of het nepwapen felroze is of knalblauw met een goud randje; het blijft een op een echt wapen gelijkend apparaat, en mag dus niet.
Hier dus ook niet."

http://www.agentschap-tel...ies/diversen/carkits.html

Die FM-transmitters zijn net zo verboden als een soft-air gun. Ik heb vroeger al regelmatig van die FM-transmitter topics zien staan, waarom worden die dan gewoon toegestaan terwijl er dan schijnbaar wel tegen een soft-air gun zou worden opgetreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Dat FM-transmittertopic is nogal oud, ik zie een start-datum van 2003. Het is een paar keer gekicked, en ik denk dat toendertijd of in de tussentijd die policy is aangepast en FM-transmitters toen nog niet zo in the picture waren :)

Ik gooi het ding wel dicht, en zal even kijken of die dingen toegevoegd kunnen worden aan de policy.

Ik mik deze even naar LA overigens: dit is wel een discussie waard :)

[ Voor 10% gewijzigd door Remy op 04-07-2005 14:44 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Nog eentje: FM transmitter >10m

[ Voor 77% gewijzigd door Radiant op 04-07-2005 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:35

dawuss

gadgeteer

Ik heb hier onlangs nog het een en ander over opgezocht in verband met iTrip Frequenties bij jou in de buurt? iPod FM

FM transmitters zijn gewoon niet legaal in Nederland :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

dawuss schreef op maandag 04 juli 2005 @ 19:12:
Ik heb hier onlangs nog het een en ander over opgezocht in verband met iTrip Frequenties bij jou in de buurt? iPod FM

FM transmitters zijn gewoon niet legaal in Nederland :)
Sterker nog, het verkopen ervan en ook reclame maken voor zijn illegaal... het tweede lijkt me genoeg reden om het hier niet toe te staan idd ;)

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Tja, illegaal....
en deze dan:
[rml]Jointje roken [ deel 3][/rml] ?

Lijkt een beetje flauw, maar:
- is net zo illegaal, verkopen of reclame maken.
- ik las dat zo'n fm transmitter ook min of meer gedoogd worden
- de kans dat een fm transmitter legaal wordt is groter dan de kans op legalizering
van softdrugs (ivm europese regelgeving)

Of is het omdat e.e.a. in de HK plaats vindt ? :?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Het roken van een joint is gedoogd. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Pfff, ik heb een me een tijdje afgevraagd wat de volgende stap zou zijn, maar nu is het me bekend. Kom op zeg, hoe heilig wil je zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Laatst online: 14:43

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

u_nix_we_all schreef op maandag 04 juli 2005 @ 19:50:
Tja, illegaal....
en deze dan:
[rml]Jointje roken [ deel 3][/rml] ?

Lijkt een beetje flauw, maar:
- is net zo illegaal, verkopen of reclame maken.
- ik las dat zo'n fm transmitter ook min of meer gedoogd worden
- de kans dat een fm transmitter legaal wordt is groter dan de kans op legalizering
van softdrugs (ivm europese regelgeving)

Of is het omdat e.e.a. in de HK plaats vindt ? :?
Een jointje roken mag.
het verkopen er van mag alleen niet, alleen zelf 5 planten in huis hebben mag + zelf oproken.

Ik moet zeggen dat het topic helemaal niet dicht hoeft, omdat ik er best veel info uit zou kunnen halen qua verschillende soorten weed/hash e.d.

Daarnaast vind ik het ook een beetje mierenneuken dat er niets over FM transmittors gezegd mag worden. Een beetje op het grijze mag toch ook :? Of zijn we nu echt heel erg nauw met de policy :?

[ Voor 12% gewijzigd door Outerspace op 04-07-2005 20:37 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:48
een joint roken in het openbaar mag volgens mij dan weer niet ...lekker scheef

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
De sterkte van een Wifi AP opvoeren tot buiten de wettelijke beperkingen mag ook niet. Mogen dat soort dingen op GoT dan ook weer niet?

Ik vraag me af waar je de grens wil leggen.... die mag van mij ook best weleens scherp getrokken worden.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
FF voor de duidelijkheid:

Ik ben er niet tegen dat er een jointjes rook topic is hoor, blow zelf ook naar hartelust.
Ik vond alleen de policy hier en daar wat inconsequent.

Ik vind zelf namelijk ook dat het sluiten van een topic over FM transmitters
een beetje erg voorzichtig is.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

De vergelijking jointjes en FM transmitters gaat niet op. FM transmitters in welke vorm dan ook wordt fel op gejaagd in NL: oa door de Rijksrecherce in samenwerking met de RDR (Rijksdienst voor Radiocontrole). Zoals pasta zegt: jointjes worden gedoogd.

Dus aan Glimi en u_nix_we_all: het gaat niet om hoe heilig we willen zijn. Het gaat om 'hoe' illegaal iets is in NL. Overtreding van de Telecomwet is geen klein ding en kan tot flinke boetes leiden.
Daarnaast vind ik het ook een beetje mierenneuken dat er niets over FM transmittors gezegd mag worden. Een beetje op het grijze mag toch ook :? Of zijn we nu echt heel erg nauw met de policy :?
Dit is dus in NL niet een grijs gebied: FM transmitters -zonder vergunning- zijn simpelweg verboden in welke vorm dan ook: dat is dan ook de reden dat verschillende instanties er actief op jagen.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Remy schreef op maandag 04 juli 2005 @ 20:51:
Dus aan Glimi en u_nix_we_all: het gaat niet om hoe heilig we willen zijn. Het gaat om 'hoe' illegaal iets is in NL. Overtreding van de Telecomwet is geen klein ding en kan tot flinke boetes leiden.
Ik heb echt geen tijd om te onderzoeken wat de straffen en jurisprudentie wat betreft dit item zijn, echter naar mijn gevoel valt het in de categorie te hard rijden.

Het punt wat ik wel wil maken is dat bij een dergelijke beslissing ook meegenomen moet worden hoe het zit met je doelgroep. Die maak je nou niet echt blij met zo'n beslissing en ik kan ook helemaal geen positief effect bedenken van zo'n maatregel. Je maakt je eerder belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Complete illegale radiostations die hele gemeentes dekten kregen tijdens die actie "Etherflits" een paar jaar terug een boete van maximaal 1100 euro... ik kan me dus inderdaad niet voorstellen dat een transmitter met een bereik van een paar meter "strafbaarder" is dan een snelheidsovertreding. En laten we even realistisch zijn: wie heeft er nou last van? Die RDR heeft ook wel betere dingen te doen.

[ Voor 19% gewijzigd door Wouter Tinus op 04-07-2005 22:45 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik denk dat in de praktijk een iTrip net zo gedoogd is als een joint. Zolang je met de eerste niemand stoort (weinig kans met zo'n ding), en met de tweede niemand lastig valt, is er geen probleem.

Bij soft-air guns kan ik me goed voorstellen dat je het verbiedt, ook al zouden ze níet verboden zijn. Het zijn gemene dingen om op straat te hebben. Van een iTrip kan je dat nauwelijks zeggen.

Maar verder zal het mij een rotzorg wezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ok nog 1

Geld pikken in de 21e eeuw... Wat is er hier gebeurd? een kluis stelen en vervolgnes het erover hebben of er nu een verfbom in zit is ook op het randje.

mag ook niet... ergens moet je het nieuwswaarde gaan noemen en het dus "gedogen" fm transmitters kunnen met hun bereik van een paar meter echt geen kwaad. (al is het bereik in NL vaak wel heel slecht)

Edit Wat ik hiermee wil zeggen is dat topics over het algemeen niet dicht gingen omdat het wel of niet illegaal was (ondanks dat het wel zo in de policy staat) maar om de SFEER

[ Voor 23% gewijzigd door leuk_he op 05-07-2005 10:33 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Wees dan wel consequent en sluit ook topics/berichten die gaan over het opvoeren van een WiFi signaal zoals al eerder aangegeven in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik kan me herrineren dat ik zo'n 6 jaar geleden nog zo'n ding gekocht heb hier in de winkel. Ging wel binnen no-time kapot. Maar die winkel was dus illegaal bezig. Verbazingwekkend om te lezen achteraf eigenlijk..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 17:17

DinX

Motormuis

Erkens schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:50:
Wees dan wel consequent en sluit ook topics/berichten die gaan over het opvoeren van een WiFi signaal zoals al eerder aangegeven in dit topic.
Precies. Hoeveel keer je van die topics tegenkomt van "Draadloos over x x 100 meter" enzo.
Dat is net zo illegaal als die FM transmittertjes.

[ Voor 8% gewijzigd door DinX op 04-07-2005 22:57 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Mensen, kalm aan: ik heb dit topic niet voor niets van SeM naar LA gemikt. Er is eerder gewoon nog niet zo intensief over FM transmitters (in welke vorm dan ook) gebabbeld cq policy-gemaakt hier op GoT: nu is dus de kans, geef het die discussie die het verdient.

Dat FM transmitters idd illegaal zijn, betekent -voor nu- dat het topic waar het in dit geval om gaat, dicht zit en dicht blijft. Totdat we dus een duidelijk geformuleerde policy hebben, waar iedereen mee uit de voeten kan. En ja: dat zal ook slaan op bv iTrips voor de Apple iPod: die policy gaat dus GoTwide gelden en niet alleen in GT. Rustig aan dus met het roepen over consequent blijven danwel 'dit en dat wordt ook gedoogd': we moeten hier gewoon een stuk over de policy voor maken: en tot die tijd houden wij als GoTcrew ons gewoon aan de richtlijnen van de Telecomwet.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Remy schreef op maandag 04 juli 2005 @ 23:16:
Rustig aan dus met het roepen over consequent blijven danwel 'dit en dat wordt ook gedoogd': we moeten hier gewoon een stuk over de policy voor maken: en tot die tijd houden wij als GoTcrew ons gewoon aan de richtlijnen van de Telecomwet.
hier spreek je jezelf dus gewoon tegen. Als je je wilt houden aan die telecomwet dan moet je dus ook preventief die andere topics gaan sluiten, tot die policy tot stand is gekomen, en dan kijken wat eventueel weer open mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:29

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Het topic ontaarde nu in een discussie over waar je deze dingen kon kopen en wie je daarvoor kon mailen. Ik kan me voorstellen dat dit niet de bedoeling is (alhoewel je dan wel roomser dan de paus wilt zijn). Maar het kan toch niet zo zijn dat de discussie over dit soort apparatuur verboden wordt?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Erkens: ik spreek mezelf niet tegen: ik heb het topic waar het hier in eerste instantie om gaat dichtgemikt in GT. Die andere topics die zijn genoemd moeten gewoon per stuk bekeken worden hoe het precies zit. Zoals ik zei: rustig aan dus.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
THW Arie schreef op maandag 04 juli 2005 @ 23:21:
Het topic ontaarde nu in een discussie over waar je deze dingen kon kopen en wie je daarvoor kon mailen. Ik kan me voorstellen dat dit niet de bedoeling is (alhoewel je dan wel roomser dan de paus wilt zijn). Maar het kan toch niet zo zijn dat de discussie over dit soort apparatuur verboden wordt?
Ik weet ook niet hoe de policy op dit gebied nu is met betrekking tot bijvoorbeeld softairguns. In de GT FAQ staat dat het geen gadgets zijn en niet in GT mogen, en dat het hebben in Nederland verboden is. Zou er op GoT bv in SG dan wél een discussie mogen over soft-air guns in het algemeen zolang er niet gesproken wordt over waar ze te koop zijn?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Remy schreef op maandag 04 juli 2005 @ 23:23:
Erkens: ik spreek mezelf niet tegen: ik heb het topic waar het hier in eerste instantie om gaat dichtgemikt in GT. Die andere topics die zijn genoemd moeten gewoon per stuk bekeken worden hoe het precies zit. Zoals ik zei: rustig aan dus.
Nee je wilt niet horen dat je jezelf tegen spreekt, lees je post nog maar eens, maar nu door even je crewbril af te zetten (zouden crewleden over het algemeen wel wat vaker mogen doen).

En over dat "rustig aan doen" ik zeg nergens dat her direct moet, sterker nog het zal me worst zijn of die topics gesloten worden, alleen als je A zegt moet je uiteindelijk ook B gaan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Remy schreef op maandag 04 juli 2005 @ 23:16:
Mensen, kalm aan: ik heb dit topic niet voor niets van SeM naar LA gemikt. Er is eerder gewoon nog niet zo intensief over FM transmitters (in welke vorm dan ook) gebabbeld cq policy-gemaakt hier op GoT: nu is dus de kans, geef het die discussie die het verdient.
Wat is er mis met de 'discussie' zoals deze er nu is? Ik zie moderators/DT leden berichten posten alsof er een beslissing is genomen en de topics worden dichtgegooid. Vervolgens protesteren mensen hier tegen. Had je een andere type discussie verwacht? Het stoort me zelfs een beetje dat je nu een beetje wijst naar je 'tegenstanders' over dat de discussie door hen niet correct gevoerd wordt.
Dat FM transmitters idd illegaal zijn, betekent -voor nu- dat het topic waar het in dit geval om gaat, dicht zit en dicht blijft. Totdat we dus een duidelijk geformuleerde policy hebben, waar iedereen mee uit de voeten kan. En ja: dat zal ook slaan op bv iTrips voor de Apple iPod: die policy gaat dus GoTwide gelden en niet alleen in GT. Rustig aan dus met het roepen over consequent blijven danwel 'dit en dat wordt ook gedoogd': we moeten hier gewoon een stuk over de policy voor maken: en tot die tijd houden wij als GoTcrew ons gewoon aan de richtlijnen van de Telecomwet.
Het is mijns inziens wel erg voorbarig om de topics nu al te sluiten. Het overlast van de overtreding is minimaal, de discussie erover is ook minimaal zoals je hierboven al stelt. Waarom dan alvast op de feiten vooruit gaan lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Erkens schreef op maandag 04 juli 2005 @ 23:30:
Nee je wilt niet horen dat je jezelf tegen spreekt, lees je post nog maar eens, maar nu door even je crewbril af te zetten (zouden crewleden over het algemeen wel wat vaker mogen doen).
Op persoonlijke titel: beloof jij dan om in LA-discussies de crew eens niet als vijand te zien en te bejegenen, en ze eens niet aan te spreken alsof ze 'jou alweer iets misdaan hebben omdat het intrinsiek slechte mensen zijn'? :*
FM-transmitters zijn illegaal en Remy heeft ervoor gekozen om dat topic voor de zekerheid op slot te hangen; dat gebeurt doodeenvoudig op basis van algemene regels in de policy en FAQ. Vervolgens kan hier gediscussieerd worden; bovendien loopt er in het crewforum een schaduwdiscussie over de policykant hiervan. Mochten deze beide discussies tot de conclusie leiden dat het wel meevalt, dan kan zo'n topic weer open. Zo niet, dan niet.
En over dat "rustig aan doen" ik zeg nergens dat her direct moet, sterker nog het zal me worst zijn of die topics gesloten worden, alleen als je A zegt moet je uiteindelijk ook B gaan zeggen.
Analogiën trekken en deze handelwijze aanvallen door een niet bestaande inconsequentie te suggereren heeft geen zin. Het *is* consistent en in overeenstemming met de policy. Remy heeft de beoordeling hier gemaakt dat dit topic eerst op slot ging. We kunnen geen ijzer met handen breken en mochten er meer topics voor dezelfde behandeling in aanmerking komen, dan wordt dat in eerste instantie aan de beoordeling van lokale moderators overgelaten, die daar hun normale discretionaire bevoegdheden hebben. Mocht later uit de LA- en crewforumdiscussie komen dat deze topics óók dicht moeten, dan gebeurt dat. Ik zie de tegenspraak niet.
Glimi schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:18:
Het punt wat ik wel wil maken is dat bij een dergelijke beslissing ook meegenomen moet worden hoe het zit met je doelgroep. Die maak je nou niet echt blij met zo'n beslissing en ik kan ook helemaal geen positief effect bedenken van zo'n maatregel. Je maakt je eerder belachelijk.
De doelgroep zou wellicht ook graag zien dat er een uitgebreid subforum geopend werd met betrekking tot hacken, cracken, het uitwisselen van serials en het verspreiden van illegale software- of muziekbestanden. Zoals je weet is Tweakers er nu eenmaal altijd heel duidelijk in geweest, dat we daar niet aan mee willen doen; het lijkt me dat het merendeel van de bezoekers wel weet dat men voor illegale zaken een andere weg moet zoeken. Het lijkt me dat Tweakers.net zich pas belachelijk maakt, als we zo hoog van de toren blazen over de professionaliteit en kennis die op dit forum aanwezig is, maar we ondertussen apert illegale dingen toestaan.

Natuurlijk, er zijn genoeg dingen die illegaal zijn en die veel erger zijn dan het plaatsen van een FM-zendertje op je iPod. Dat dit relatief niet zo ernstig is, maakt het echter nog niet legaal.
Natuurlijk, er zijn heel veel mensen die zo'n ding hebben. De hoeveelheid mensen die de overtreding maakt, heeft echter geen invloed op het feit dát het een overtreding is. Hoeveel mensen ook graag zouden zien dat we een uitgebreide discussie over de verkrijgbaarheid etc. van dergelijke zaken toe zouden staan: waarom zouden we nu ineens een ander standpunt innemen dan we altijd gedaan hebben? Dát zou toch niet te verdedigen zijn? :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Superdeboer schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 00:18:
Op persoonlijke titel: beloof jij dan om in LA-discussies de crew eens niet als vijand te zien en te bejegenen, en ze eens niet aan te spreken alsof ze 'jou alweer iets misdaan hebben omdat het intrinsiek slechte mensen zijn'? :*
ik zie de crew helemaal niet als vijand, en wat zou de crew misdaan hebben :?
ik wilde alleen aangeven dat de crew bij dit soort dingen eens wat vaker vanuit de kant van de users moeten kijken (en nee dat was idd semi offtopic want het gaat niet alleen om dit topic)

en over dat tegenspreken.
Remy zegt dat GoT zich totdat die policy er is zich aan de telecomwet richtlijnen gaat houden, daarin vallen dus ook de andere genoemde groep topics die wel open mogen blijven volgens hem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Erkens schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 00:24:
Remy zegt dat GoT zich totdat die policy er is zich aan de telecomwet richtlijnen gaat houden, daarin vallen dus ook de andere genoemde groep topics die wel open mogen blijven volgens hem ;)
Tsja, daar leg je hem woorden in de mond. Remy heeft met zoveel woorden gezegd dat die topics stuk voor stuk beoordeeld worden (zoals dat in het geval van die FM transmitters door hemzelf is gedaan); hij heeft *niet* gezegd dat ze 'onvoorwaardelijk openblijven'. ;)
Wordt door de betreffende moderator besloten dat zo'n topic tot nader order dicht moet, dan gaat-ie dicht, tót we deze discussie afgerond hebben. Komt daaruit dat-ie weer open kan, dan gaat-ie weer open... net als bij dat topic over de FM transmitters, met dat verschil dat dat laatste topic reeds gesloten is op het moment van spreken. Er geen verschil in behandelingswijze, maar in het stadium. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hier nog een zeer recente die onder dezelfde regeling zou moeten vallen:
[rml][ AUDIO] FM Uitzenden via PC.[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Superdeboer schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 00:18:
De doelgroep zou wellicht ook graag zien dat er een uitgebreid subforum geopend werd met betrekking tot hacken, cracken, het uitwisselen van serials en het verspreiden van illegale software- of muziekbestanden. Zoals je weet is Tweakers er nu eenmaal altijd heel duidelijk in geweest, dat we daar niet aan mee willen doen; het lijkt me dat het merendeel van de bezoekers wel weet dat men voor illegale zaken een andere weg moet zoeken. Het lijkt me dat Tweakers.net zich pas belachelijk maakt, als we zo hoog van de toren blazen over de professionaliteit en kennis die op dit forum aanwezig is, maar we ondertussen apert illegale dingen toestaan.

Natuurlijk, er zijn genoeg dingen die illegaal zijn en die veel erger zijn dan het plaatsen van een FM-zendertje op je iPod. Dat dit relatief niet zo ernstig is, maakt het echter nog niet legaal.
Natuurlijk, er zijn heel veel mensen die zo'n ding hebben. De hoeveelheid mensen die de overtreding maakt, heeft echter geen invloed op het feit dát het een overtreding is. Hoeveel mensen ook graag zouden zien dat we een uitgebreide discussie over de verkrijgbaarheid etc. van dergelijke zaken toe zouden staan: waarom zouden we nu ineens een ander standpunt innemen dan we altijd gedaan hebben? Dát zou toch niet te verdedigen zijn? :)
En dan begin je zelf over dat geen analogiën getrokken mogen worden door Erkens? Man, man, man, waarom moet nou altijd iemand een idiote vergelijking maken terwijl iedereen kan zien dat dat niet m'n bedoeling was. Ik kan ook niet anders dan denken dan dat je dit bewust doet, aangezien je het bovenste deel van de quote wegknipt.
Maar voor jou dan nog maar even. Jullie/Ik hebben altijd verkondigd ook al is downloaden legaal, we willen hier geen mp3/warez hebben omdat het 1) rare mannetjes aantrekt 2) een negatieve uitstraling heeft op je professionele image. Van de wet hebben jullie niets te vrezen, jullie zijn slechts indirect aansprakelijk ervoor.
Dat kan ik met de beste wil van de wereld toch niet projecteren op miniscule FM zendertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Glimi, die redenering bouwde ik op ter verdediging van het feit dat het topic in eerste instantie dicht zit, totdat we eruit zijn wat we ermee gaan doen. Voordat we dat weten, willen we eerst daarover discussieren. In *die* discussie is jouw laatste bijdrage relevant en die mening telt dus mee in dat opzicht. Ik heb nergens gezegd dat het topic tot in eeuwigheid gesloten blijft en dat het onderwerp in de ban gedaan wordt. Zowel ik als Remy hebben in elke reactie benadrukt dat het topic 'voor de zekerheid' op slot zit, totdat we zeker weten dat het geen probleem is om 'm weer open te doen. Daar wordt toch niemand echt mee benadeeld? Het was *die* gang van zaken die ik verdedigde.

Laten we dan nu daadwerkelijk ontopic gaan. Laten we het dus niet meer hebben over het feit dat het topic nu eerst eventjes dicht is gegaan, maar laten we 't hebben over de wenselijkheid of onwenselijkheid dat het in de toekomst mogelijk is om iets als dit te kunnen bediscussieren op GoT. :)
Hoe ik daar persoonlijk tegenaan kijk, heb ik me helemaal nog niet over uitgelaten, omdat ik zelf ook nog niet te tijd heb gehad om me daar een goed beeld van te vormen, net als jij. Hoe dan ook denk ik dat we in opvatting dichter bij elkaar zitten dan jij schijnt te denken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:18
Even over de bedragen en wat opmerkingen:
http://www.hccmagazine.nl...showNieuws&datum=20040115
"Het Agentschap Telecom jaagt vooral op fabrikanten en leveranciers die de fm-zenders verkopen. In sommige gevallen zijn boetes opgelegd, afhankelijk van de omvang van de handel. De minimumboete bedraagt 1600 euro."

http://www.radioforum.nl/viewtopic.php?t=7964
"De etherpiraat Koning Keizer Admiraal, een samenwerking van vier Twentse piratenteams die afgelopen december een mega FM-zender opzetten vanuit Duitsland, heeft van het Duitse Agentschap Telecom een boete gekregen van maar liefst 53.500 euro. De enorme boete moet een signaal zijn aan Nederlandse piraten die overwegen om vanaf Duits grondgebied te gaan uitzenden. "

En volgens mij wordt dan ook nog alle apparatuur in beslag genomen die aan de zender gekoppeld is oid :). Dat andere fm-transmitter-topic met een tweede huis in frankrijk is natuurlijk ook onzin, bijvoorbeeld "kan er iemand even vertellen waar ik de nieuwste versie van Windows XP kan downloaden? ps. ik heb een tweede huis in Irak en daar hebben ze nog geen copyright wetten dus is het legaal daar" etc.

Illegaal lijkt mij vrij duidelijk. Ik vind alleen dat soft-air gun verhaal een beetje raar. Van die balpen-guns zijn bijvoorbeeld dus wel gadgets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Hmm wat een stress meteen :X For the record: Remy en ik hebben gisteren nav de topicstart van dit topic in Schop een Modje even overleg gehad en aan de hand daarvan gewoon besloten dat we userinput in deze wel nuttig vinden. Vervolgens wordt hier meteen geroepen dat alles definitief verboden is en het gebruikelijke blahblah dat de crew een paar autoritaire dictatoriale kwallen zijn, maar als ik curry684 in "Policy over FM transmitters" nalees doe ik (of Remy in andere posts) weinig anders dan een standpunt verdedigen, namelijk dat ze grof illegaal zijn en we ze dus beter niet toe kunnen staan hier, en zonder standpunt geen discussies toch? Beetje jammer, om niet te zeggen kinderachtig, om hier meteen met de botte bijl op in te gaan terwijl we juist een nette discussie in Lieve Adjes wilden.

@ Wouter: de Telecomwet maakt geen onderscheid tussen een FM-transmittertje in de auto van 0.0001Mhz en een radiopiraat die in heel NL te ontvangen is, wat dat betreft gaat de vergelijking met jointjes en verkeersovertredingen al direct mank, waar de mate van de overtreding (>5gr of hoeveelheid te hard) wel relevant is voor de strafbaarheid. Je kunt dus voor een FM-transmittertje in je auto ook een boete van 500-2500 euro per dag dat het ding werkt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

@ Wouter: de Telecomwet maakt geen onderscheid tussen een FM-transmittertje in de auto van 0.0001Mhz en een radiopiraat die in heel NL te ontvangen is, wat dat betreft gaat de vergelijking met jointjes en verkeersovertredingen al direct mank, waar de mate van de overtreding (>5gr of hoeveelheid te hard) wel relevant is voor de strafbaarheid. Je kunt dus voor een FM-transmittertje in je auto ook een boete van 500-2500 euro per dag dat het ding werkt krijgen.
Alsof een rechter daar geen verschil in maakt...

En dan nog: is een discussie erover ook illegaal?

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 23-09 21:57
De vraag is of de rechter daar een verschil in mag maken. Vergeet niet dat er een aantal van die dingen zijn op vaste frequenties die radio 1 wegduwen.

Los daarvan is het voornaamste probleem dat ik te allen tijde wil voorkomen dat wanneer Jantje/Pietje/Klaasje (foei abba :P) wordt gepakt er het vingertje naar ons wordt gewezen als aanstichter van het kwaad. “Ik las ervan op GoT, en dat je hem daar en dar kon kopen” en wij zijn de sjaak. Liever niet.
offtopic:
Dan als laatste en algemene punt: Wij doen ons best om het voor de mainstream (=gebruikersgroep met de grootste gemene deler) zo interessant en leuk mogelijk te houden. Dat houdt ook in dat we de belangen van de mainstream afwegen tegen de belangen van de kleine subcultuurtjes, zoals de DJ mixers. De Airsofters en nu de FM mp3 dinges gebruikers. Soms wint de subgroep, maar vaker wint het belang van het collectief. Tweakers zal niet haar bestaan of een deel van haar bestaan in de waagschaal leggen voor een relatief onbelangrijk bijverschijnsel zoals bijvoorbeeld de voornoemde zaken.

Waarom moeten dit soort zaken door sommigen hier door megamuggenzifterij tot volkomen belachelijke proporties worden opgeblazen? Wij, de crew, bepalen wat wel en niet op GoT thuishoort in de belangen afweging die ik hierboven beschrijf.. Als je daar een probleem mee hebt, dan wordt het misschien tijd dat je zelf een forum gaat beginnen - met alle risco’s en gevolgen vandien- om daar je eigen favoriete doch absoluut illegale content op te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Wouter Tinus schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 13:48:
[...]

Alsof een rechter daar geen verschil in maakt...
Waarschijnlijk wel, maar echte coulance hoef je in principe niet te verwachten als jij in je auto lekker rond 96.8FM uit zit te zenden en daardoor een dagelijks bewegende streep bent die 3FM continu wel ergens onbruikbaar maakt ;)
En dan nog: is een discussie erover ook illegaal?
Met een 'hoe werkt het' discussie is niets mis nee. De onderhevige topics waar dit topic over gaat zijn echter allemaal van het kaliber "waar haal ik ze vandaan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Laatst online: 13:35
Erkens schreef op maandag 04 juli 2005 @ 22:50:
Hier sluit ik me bij aan :-)

Het is alles of niets.....en dan heb ik liever alles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Mediacj schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 14:41:
[...]

Hier sluit ik me bij aan :-)

Het is alles of niets.....en dan heb ik liever alles ;)
Ne, het is niet alles of niets. In de huidige maatschappij kan je niet zwart wit leven. Er zal altijd een schemer gebied zijn tussen net niet en net wel. Daarin komen de topics over oa. FM transmitters voor.

Hoe we daarmee omgaan, dat prober ik nu juist uit te leggen. Wij bepalen uiteindelijk wat wel en wat niet kan in de schemergebieden, gebaseerd op onze risico analyse. Door de belangen van onszelf en de gebruikersgroep af te wegen te opzichte van het onderwerp kunnen er gewoon verschillende beslissingen worden genomen binnen een brede stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:47
zeef schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 14:22:

Los daarvan is het voornaamste probleem dat ik te allen tijde wil voorkomen dat wanneer Jantje/Pietje/Klaasje (foei abba :P) wordt gepakt..
Nu heb ik 't weer gedaan? 8)7

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
As always ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Superdeboer schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:08:
Glimi, die redenering bouwde ik op ter verdediging van het feit dat het topic in eerste instantie dicht zit, totdat we eruit zijn wat we ermee gaan doen. Voordat we dat weten, willen we eerst daarover discussieren. In *die* discussie is jouw laatste bijdrage relevant en die mening telt dus mee in dat opzicht. Ik heb nergens gezegd dat het topic tot in eeuwigheid gesloten blijft en dat het onderwerp in de ban gedaan wordt. Zowel ik als Remy hebben in elke reactie benadrukt dat het topic 'voor de zekerheid' op slot zit, totdat we zeker weten dat het geen probleem is om 'm weer open te doen. Daar wordt toch niemand echt mee benadeeld? Het was *die* gang van zaken die ik verdedigde.
Ok, excuus voor de felheid dan, het heeft allemaal een beetje te maken met de schijn die gewekt werd. In ieder geval, ik wacht het resultaat even af. Komt dat hier te staan?
curry684 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:44:
Elke vergelijking is mank te krijgen, daarom is het ook vergelijkbaar en niet het zelfde. De intentie van de vergelijking is eigenlijk het enige wat belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Los daarvan is het voornaamste probleem dat ik te allen tijde wil voorkomen dat wanneer Jantje/Pietje/Klaasje (foei abba :P) wordt gepakt er het vingertje naar ons wordt gewezen als aanstichter van het kwaad. “Ik las ervan op GoT, en dat je hem daar en dar kon kopen” en wij zijn de sjaak. Liever niet.
Je kunt de sjaak zijn qua imago als het groot in de media zou komen oid. Het risico is denkbaar, maar imho niet echt realistisch: het bestaan van de iTrip heeft al gewoon in de telegraaf gestaan.
Dan als laatste en algemene punt: Wij doen ons best om het voor de mainstream (=gebruikersgroep met de grootste gemene deler) zo interessant en leuk mogelijk te houden. Dat houdt ook in dat we de belangen van de mainstream afwegen tegen de belangen van de kleine subcultuurtjes, zoals de DJ mixers. De Airsofters en nu de FM mp3 dinges gebruikers. Soms wint de subgroep, maar vaker wint het belang van het collectief. Tweakers zal niet haar bestaan of een deel van haar bestaan in de waagschaal leggen voor een relatief onbelangrijk bijverschijnsel zoals bijvoorbeeld de voornoemde zaken.

Waarom moeten dit soort zaken door sommigen hier door megamuggenzifterij tot volkomen belachelijke proporties worden opgeblazen? Wij, de crew, bepalen wat wel en niet op GoT thuishoort in de belangen afweging die ik hierboven beschrijf.. Als je daar een probleem mee hebt, dan wordt het misschien tijd dat je zelf een forum gaat beginnen - met alle risco’s en gevolgen vandien- om daar je eigen favoriete doch absoluut illegale content op te plaatsen.
Belachelijke proporties? Mensen worden gewoon een beetje geirriteerd door de schijnbaar verwarrende eerste paar berichten (die erg veel de vorm hebben van 'beslissing genomen'). Dat jullie beslissen is ok, maar als het in LA staat en er lijkt na 4 posts een beslissing genomen te zijn, dan kan ik niet echt indenken dat er dan rekening gehouden is met de community als de community niet gehoord is. Zie het gewoon als mensen die meedenken en dus iets om de community geven en niet gelijk als belediging tegen de crew, zoals wel meer crewleden lijken te zien.

Oja, je had ook gewoon ipv 'sommigen' mijn naam en/of die van Erkens kunnen neerzetten. Duidelijk, maar ik ben nog niet van plan weg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Glimi schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 12:17:
[...]
Ok, excuus voor de felheid dan, het heeft allemaal een beetje te maken met de schijn die gewekt werd. In ieder geval, ik wacht het resultaat even af. Komt dat hier te staan?
Vanzelfsprekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:11

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

pasta schreef op maandag 04 juli 2005 @ 20:25:
Het roken van een joint is gedoogd. :)
Het is wel illegaal, en ook ik stoor me nogal aan dit soort dingen.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:35

dawuss

gadgeteer

DGTL_Magician schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 17:55:
[...]

Wat niet wil zeggen dat wij hier op GoT niet ons eigen gedoogbeleid mogen hanteren :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Glimi schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 12:17:
[...]
Bij deze dan: zolang het niet zelf om handel gaat en GoT niet wordt ingeschakeld bij het verkrijgen van de apparatuur zijn discussies over FM-transmitters geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
curry684 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 23:09:
Bij deze dan: zolang het niet zelf om handel gaat en GoT niet wordt ingeschakeld bij het verkrijgen van de apparatuur zijn discussies over FM-transmitters geen probleem :)
Dank voor de terugkoppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

DGTL_Magician schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 17:55:
[...]

offtopic:
Het is inderdaad illegaal, echter het wordt gedoogd in sommige coffeeshops. Voor meer informatie kan je hier terecht. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Glimi schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:24:
Duidelijk, maar ik ben nog niet van plan weg te gaan.
:> kusje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:P Ik heb op 21 april 2006 contact gezocht met de AT ( Agentschap telecom ) in Groningen omtrent het gebruik van een FM Transmitter:

Als reactie kreeg ik de volgende informatie:
A: De verkoop van dit soort mini FM zenders is geheel vrij.
B: Reclame maken voor de verkoop van de FM mini Transmitters is toegestaan m.i.v. 1 mei 2006.
C: Het gebruik van deze mini FM zenders is in de gehele EU, behalve Nederland vrij.
D: Indien een BOA ( Byzondere Opsporinga Ambtenaar ) van politie, AT of gemeente op de hoogte is dat er ergens een FM Transmitter in gebruik is dan heeft deze de instructie om, tot nader order, de zender en de daaran gekoppelde audioapparatuur in beslag te nemen plus de daarbiuj behorende boete van minimaal 500 euro uit te schrijven.
E: Het gebruik van de FM Transmitter zal in Nederland pas na de zomer van 2006 geregeld zijn maar de frequentie zal anders zijn als in de rest van de EU daar de band tussen de 87 en 89 MHZ meer en meer in gebruik is voor hulpzenders van de commerciële omroepen.

Kort samengevat: Er is geen heksenjacht op deze dingen maar als de buren 1 belletje plegen naar een anonieme "kliklijn"en je krijgt bezoek, dan kost het een hoop geld en ergernis.

het is overigens heel vreemd dat Nederland juist die frequenties in gebruik neemt voor andere doeleinden als dat de EU al in 2004 heeft besloten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:12
Dus ik ben illegaal bezig? spannend :P

Ik heb sinds maandag een FM transmitter in de auto omdat autoradio's met line in aansluiting nog altijd schaars / duur zijn.

Mijn vrienden kunnen het signaal op een meter of 25 nog ontvangen, daarna valt het weg.

zendvermogen 10 miliwatt, mijn draadloos netwerk zit op 84 miliwatt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De buren een eindje verder op hadden ook zo'n geval. Helaas verliep deze nogal in frequentie waardoor hij regelmatig door bekende stations heen stoorde. Gelukkig hebben ze hem weggegooid na een aantal klachten.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:12
Bor de Wollef schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 17:38:
De buren een eindje verder op hadden ook zo'n geval. Helaas verliep deze nogal in frequentie waardoor hij regelmatig door bekende stations heen stoorde. Gelukkig hebben ze hem weggegooid na een aantal klachten.
Die van mij zit op 107.5 FM en hier bij ons in de buurt zit daar verder niets goeds ontvangbaars tussen. Het ding zit verder niet constant van frequentie te wisselen, 107.5 FM en als je op 107.45 of 107.50 zit ontvang je niets meer.

Ik vind het wel jammer dat het ding zo'n "sterk" bereik heeft, 2 meter zou al genoeg zijn, hij hoeft maar van sigaret aansteker naar antenne van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

RNI2020: Aangezien dit forum bedoeld is voor discussie over het beleid op GoT: Wat zie je zelf als consequenties van de informatie die jij hebt gekregen inzake het beleid hier m.b.t. tot FM transmitters :) ?

De conclusie in deze discussie was namelijk dat "zolang het niet zelf om handel gaat en GoT niet wordt ingeschakeld bij het verkrijgen van de apparatuur zijn discussies over FM-transmitters geen probleem". Wil je zeggen dat discussies over het verkrijgen van FM-transmitters hier ook toegestaan zijn?

Daarnaast: het klinkt misschien nogal stom, maar hoe moeten wij de informatie die jij hier aandraagt controleren? Heb je misschien een (herleidbare) bron?

GH45T en Bor de Wollef: Een technische discussie over die transmitters zelf hoort natuurlijk niet in LA thuis ;) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:58
Even een update:

De transmitters worden nu ook te koop aangeboden op de website van Dixons. Ze zijn alleen mede door onderstaande notitie "uitverkocht"

Daar is ook een notitie te vinden De goedkeuring van deze FM-transmitter wordt betrekkelijk snel verwacht, vrijwel zeker medio juli 2006. Kennelijk zijn ze er wel mee bezig in Nederland om het uit de illegaliteit te trekken.

[ Voor 6% gewijzigd door Cardinal op 13-06-2006 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu niet meteen advocaat, maar is GOT niet verantwoordelijk voor de berichten die er verschijnen? En strafbaar als er wordt gepraat over waar je illegale dingen kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:20
De vraag is of de rechter daar een verschil in mag maken. Vergeet niet dat er een aantal van die dingen zijn op vaste frequenties die radio 1 wegduwen.

Yeah right tweakers.net krijgt de overheid achter zich aan omdat er een topic is over fm transmitters.

PLZ.

Als ik het op straat met een vriend van mij over fm transmitters heb kijk ik wel goed uit over er geen politieman voorbij loopt stel dat hij het hoort :/ .

Edit: @ hierboven ja kijk zelfs dixons verkoopt ze al. Ik denk dat ze binnenkort maar beter het bedrijf kunnen opdoeken want dit kan natuurlijk niet :X .

[ Voor 9% gewijzigd door Dersan op 13-06-2006 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Dersan schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 23:11:
Yeah right tweakers.net krijgt de overheid achter zich aan omdat er een topic is over fm transmitters.
Wie heeft het over de overheid? Dat maak jij er zelf van.
Edit: @ hierboven ja kijk zelfs dixons verkoopt ze al. Ik denk dat ze binnenkort maar beter het bedrijf kunnen opdoeken want dit kan natuurlijk niet :X .
Euhm, je quote een reactie van een jaar oud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Kennelijk zijn ze er wel mee bezig in Nederland om het uit de illegaliteit te trekken.
Dan zien we wel hoe de Nederlandse overheid uiteindelijk beslist over de status, en blijft Curry's post van bijna een jaar geleden gelden :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Dersan schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 23:11:
[...]Yeah right tweakers.net krijgt de overheid achter zich aan omdat er een topic is over fm transmitters.
Heb je deze post überhaupt gezien :) ?
curry684 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 23:09:
[...] Bij deze dan: zolang het niet zelf om handel gaat en GoT niet wordt ingeschakeld bij het verkrijgen van de apparatuur zijn discussies over FM-transmitters geen probleem :)
En zolang de wet niet gewijzigd is blijft dat lijkt me gewoon gelden :) . En nee, de kans dat de overheid achter T.net aankomt als dat wel zou mogen is lijkt me redelijk klein. Maar er is ook nog zoiets als de wet willen volgen om meer dan alleen het feit dat je de kans loopt vervolgt te worden ;) .

Bijvoorbeeld omdat je het - om meer dan alleen juridische zaken - onwenselijk vind om mensen te informeren over hoe een illegaal product aan te schaffen is, zoals * zeef aangeeft.

DM!

Pagina: 1