[win2003] email instellingen automatich inst

Pagina: 1
Acties:

• zwartemerel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-02 23:02

zwartemerel

uhm.. niets aparts te melden

Topicstarter
hallo,

wat ik nu vraag is misschien wel eerder gevraagt, maar ik kan er niets over vinden

ik heb hier sbs2003 draaien met windows xp als clients, nu wil ik ook er voor zorgen dat het niet uitmaakt waar de gebruikers zich inloggen, dat ze altijd hun mail bij de hand hebben.

nu lees ik wel dat je dat op kunt slaan als je dat ingesteld hebt via het recource kit van office, maar dan moet de gebruiker het eerst zelf instellen.

wat ik als doel heb, is dat je op de server alles "insteld" en als dan een gebruiker voor de eerste keer inlogd dat hij niets hoeft te doen, en alles al ingesteld is.

is dit mogelijk (vast wel), maar hoe, ik blijf zoeken, maar wie weet heeft iemand hier even de oplossing die ik net over het hoofd zie

groeten Henri

--->--> www.zwartemerel.nl <--<---

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als je nu gebruik maakt van roaming profiles, dan hoeven de gebruikers Outlook maar 1 keer in te stellen: de allereerste keer.
Op de eerstvolgende machine worden deze settings automatisch weer geladen, en kan de gebruiker meteen weer aan het werk.
Nu is het niet zo moeilijk om dat door een gebruiker te laten doen, dus een handleiding van 2 pagina's met screenshots is dan nog het makkelijkst.

Maar je zit niet voor niks in de automatisering, dus je leest verder :+

Je opmerking over de resource kit snap ik niet helemaal: jij (als beheerder) maakt een default profiel aan, zoals op deze pagina: http://www.outlook-tips.net/howto/prf.htm, (uiteraard afhankelijk van de gebruikte omgeving en versies) en je roept het bv aan vanuit je loginscript. Dat werkt dan zonder tussenkomst van de gebruiker. Als hij Outlook opent, dan wordt het default profiel toegepast, omgezet naar een profiel van de gebruiker zélf, opgeslagen, en de gebruiker kan werken.
Op internet is daar echt voldoende over te vinden, en dit werkt in de meeste gevallen prima.

• zwartemerel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-02 23:02

zwartemerel

uhm.. niets aparts te melden

Topicstarter
bedankt voor je reacties, ik was nu ook al zover dat ik een login gevonden heb, die ga ik nu testen

je hoord het resultaat wel

--->--> www.zwartemerel.nl <--<---

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Je kunt met een simpel .prf bestandje en newprof.exe zorgen dat vanuit het logonscript automatisch een mapi-profiel aangemaakt wordt wanneer er nog geen bestaat.

Daarmee kun je ook zonder roaming profiles toch op alle pc's mailen.

(Ik ga er vanuit dat je Outlook/Exchange gebruikt)

[ Voor 3% gewijzigd door StevenK op 04-07-2005 15:25 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.