[XP pro sp2]Lokaal werken langzaam tot nic disabled

Pagina: 1
Acties:

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03 11:44

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Hey,

Klant van mij heeft vaag iets.
my documents openen of elke andere willekeurige map op de C schijf is tergend langzaam. duurt +/- 1,5 minuut totdat de inhoud van de map zichtbaar wordt.

Nu ben ik al effe aan het zoeken gegaan (diverse patches van MS gedeinstalled, Hitmanpro, Antivirus) en nu ben ik tot de conclusie gekomen: Disable ik de netwerkkaart, dan werkt het wel snel lokaal.

Internet loopt wel als een speer over dezelfde kaart..
Iemand een idee?

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

Spreken we hier van een on-board of een netwerkkaart? :) Mocht het de netwerkkaart zijn zou ik eens kijken door het uit te proberen met een andere netwerkkaart. Als je een onboard hebt zou ik die disabelen en gebruik maken van een andere netwerk kaart. :)

//Creegfire

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
Creegfire schreef op maandag 04 juli 2005 @ 13:47:
Spreken we hier van een on-board of een netwerkkaart? :) Mocht het de netwerkkaart zijn zou ik eens kijken door het uit te proberen met een andere netwerkkaart. Als je een onboard hebt zou ik die disabelen en gebruik maken van een andere netwerk kaart. :)
Deze tip ook al getest.

Het blijft een vreemde zaak.

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Wat was het resultaat van het gebruik van die andere kaart? (lijkt mij dat het niet hielp, maar dat wordt niet echt gezegd).

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Zet de kaart eens van Autosensing naar 100Mbit FullDuplex of wat voor netwerk je ook hebt liggen :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Dit is een bekend probleem en heeft met je DNS te maken. Ik weet zo niet hoe dit makkelijk op te lossen, maar controleer maar eens je DNS op de server. BIj een ingeschakelde netwerkkaart blijft je systeem een bepaalde tijd zoeken naar de juiste gegevens welke hij niet vind, zodra je de NIC uitschakelt hoeft hij niet meer op het netwerk te zoeken, daarom is het dan wel snel.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Topicstarter
beetje late reply wellicht maar ik zet 'm toch maar neer.

Het had te maken met oude netwerk instellingen.

Op de pc was ooit Corel Wordperfect geinstalleerd vanaf een externe locatie (locatie nu niet meer beschikbaar)
In de My Documents map stonden een paar WP documenten.

Windows ging heel irritant de icoontjes bij de documenten zoeken via die externe locatie. dus duurt het vreselijk langzaam omdat hij de wp.exe niet kan vinden..

gevonden door een scanner te installeren die het verkeer scanned op de betreffende nic

WP gedeinstalleerd
problem solved.

handig als mensen een soortgelijk probleem hebben.

Pagina: 1