It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Spreken we hier van een on-board of een netwerkkaart?
Mocht het de netwerkkaart zijn zou ik eens kijken door het uit te proberen met een andere netwerkkaart. Als je een onboard hebt zou ik die disabelen en gebruik maken van een andere netwerk kaart.
//Creegfire
Deze tip ook al getest.Creegfire schreef op maandag 04 juli 2005 @ 13:47:
Spreken we hier van een on-board of een netwerkkaart?Mocht het de netwerkkaart zijn zou ik eens kijken door het uit te proberen met een andere netwerkkaart. Als je een onboard hebt zou ik die disabelen en gebruik maken van een andere netwerk kaart.
Het blijft een vreemde zaak.
Wat was het resultaat van het gebruik van die andere kaart? (lijkt mij dat het niet hielp, maar dat wordt niet echt gezegd).
<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>
Zet de kaart eens van Autosensing naar 100Mbit FullDuplex of wat voor netwerk je ook hebt liggen
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Verwijderd
Dit is een bekend probleem en heeft met je DNS te maken. Ik weet zo niet hoe dit makkelijk op te lossen, maar controleer maar eens je DNS op de server. BIj een ingeschakelde netwerkkaart blijft je systeem een bepaalde tijd zoeken naar de juiste gegevens welke hij niet vind, zodra je de NIC uitschakelt hoeft hij niet meer op het netwerk te zoeken, daarom is het dan wel snel.
beetje late reply wellicht maar ik zet 'm toch maar neer.
Het had te maken met oude netwerk instellingen.
Op de pc was ooit Corel Wordperfect geinstalleerd vanaf een externe locatie (locatie nu niet meer beschikbaar)
In de My Documents map stonden een paar WP documenten.
Windows ging heel irritant de icoontjes bij de documenten zoeken via die externe locatie. dus duurt het vreselijk langzaam omdat hij de wp.exe niet kan vinden..
gevonden door een scanner te installeren die het verkeer scanned op de betreffende nic
WP gedeinstalleerd
problem solved.
handig als mensen een soortgelijk probleem hebben.
Het had te maken met oude netwerk instellingen.
Op de pc was ooit Corel Wordperfect geinstalleerd vanaf een externe locatie (locatie nu niet meer beschikbaar)
In de My Documents map stonden een paar WP documenten.
Windows ging heel irritant de icoontjes bij de documenten zoeken via die externe locatie. dus duurt het vreselijk langzaam omdat hij de wp.exe niet kan vinden..
gevonden door een scanner te installeren die het verkeer scanned op de betreffende nic
WP gedeinstalleerd
problem solved.
handig als mensen een soortgelijk probleem hebben.
Pagina: 1