[codecs] Hoe een bepaalde codec als standaard instellen

Pagina: 1
Acties:

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07-2025
Ik zit met het volgende probleem, en na een halve dag hard er mee bezig zit ik nu met mijn handen in het haar (letterlijk). Ik heb een software pakket geschreven in VB die video ontvangt van een USB apparaat, en een functie heeft om het op te slaan. Standaard ongecomprimeerd, maar ik heb ook een functie zodat je de compressie methode kan instellen. Echter, dat wil ik niet, ik wil niet dat de gebruiker ook maar iets hoeft in te stellen, en al helemaal niet elke keer dat hij de applicatie gebruikt. Jammer genoeg (na LANG zoeken) is het niet mogenlijk in VB om vanuit VB de codec in te stellen.

Wat ik nu graag zou willen is dat een bepaalde codec, dmv een registry aanpassing oid, altijd wordt gebruikt als er niks wordt geselecteerd (Nu is het ongecomprimeerd of, als de stream >8 bit is Cinepak op 100% qualiteit - wat zo ongeveer het zelfde is als ongecomprimeerd.).

Heeft iemand een idee hoe dat moet, kan er niet echt iets op internet vinden zo 1..2..3...234..235, maar dat moet toch wel mogenlijk zijn?

Zij die mij helpen, en hun nazaten, en de nazaten hunner nazaten voor eeuwig dankbaar zijn.

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07-2025
Schopje :). Heb het selecteren van de codec nu wel netjes weggewerkt, het is naar voldoening van de opdrachtgever. Maar ik wil het anders. :/.