Vreemd probleem met menu tussen firefox en Internet Explore

Pagina: 1
Acties:

• thebrothers
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-07-2025
Als ik mijn website bekijk via firefox dan gaat mijn menu (uitklapbaar) vreemd doen als ik op de link nieuws-algemeen nieuws klik, (je ziet ook bij zulke links dat de pagina even naar rechts tikt) na het laden van de pagina verspingen alle sub-menu's naar recht als je er over heen gaat. Bij internet explore is dit niet het geval.

en ik kan het probleem maar niet vinden iemand enig idee wat het probleem is?

het is een beetje moeilijk om uit te leggen dus hier een linkje naar het probleem!
linkje
b.v.d

• thebrothers
Niemand die het weet? :'(

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
kicken binnen 24 uur wordt niet op prijs gesteld,

volgens mij is je menu niet echt compatible, aangezien het een java menu betreft zou ik daar de fout zoeken.

Mijn rig

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-04 07:10

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Het stikt van de errors en warnings als ik de pagina probeer te valideren. Beter ga je dat eerst eens oplossen :)

Specs | Audioscrobbler

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
In Firefox 1.0 3 keer de pagina geopend waarvan 1 keer voorkwam wat jij beschreef. Na een reload van de pagina werkt het wel. Misschien ergens bepaalde posties die niet goed gedefinieerd zijn :? Hij fade ook niet in Firefox, wel in IE6.

Ow, en marko77 : het menu is javascript en javascript != java

• thebrothers
ik had firefox 1.02 heb nu geupdate naar 1.04 maar ik zie nog geen verschil, ik heb nu ook de meeste fouten eruit gehaald uit de website maar het menu maakt maakt de meeste fouten, terwijl er volgens mij geen fouten inzit.

Verwijderd

Ik zie geen fouten hoor met firefox? Behalve dan een spelfout, Uitebreid zoeken?

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Hoe wordt dit menu opgebouwd? De code is zo'n warboel dat ik het niet zoek om helemaal uit te gaan pluizen waar het menu uberhaupt ergens staat. Is dit ding CSS of JavaScript?

• Sappie

Sappie

Het heeft te maken met het feit dat voordat de pagina helemaal klaar is met laden, je javascript menutje al uitgevoerd wordt.

Centreer je site eens op een andere manier. Afgezien van het feit (waar ik verder niet op in zal gaan) dat het gebruik van tables voor de layout van een site tegenwoordig echt niet de voorkeur geniet, zal ik je even op de "goede" weg helpen. (Dit is dus HTML die ik zelf _niet_ meer zou gebruiken)
code:
1
2
3
4
5
6
7
<body>
<center>
    <table width="725" cellpadding="0" cellspacing="0" border="0">
        <tr><td>hier dus de inhoud van je site</td></tr>
    </table>
</center>
</body>

Beter is uiteraard (zonder gebruik te maken van tabellen en wél van CSS) iets als het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<head>
    <style type="text/css">
        body { text-align: center; }
        #container { width: 725px; margin: 0 auto; }
    </style>
</head>

<body>
    <div id="container">
        Hier dus de inhoud van je site.
    </div>
</body>

[ Voor 45% gewijzigd door Sappie op 04-07-2005 16:38 ]

Specs | Audioscrobbler

• thebrothers
oke zal even proberen. maar wat is er mis met tables? en hoe zou jij het dan doen?

Edit:
Te laat :)

[ Voor 12% gewijzigd door thebrothers op 04-07-2005 16:41 ]

• Sappie

Sappie

Een kleine zoektocht op GoT (of google) zal je leren dat tabellen voor de layout tegenwoordig erg achterhaald zijn.

Tegenwoordig gebruik je bij voorkeur HTML slechts voor (semantische) structuur, CSS voor de opmaak en Javascript voor het "gedrag". (lees bijvoorbeeld eens http://www.naarvoren.nl/artikel/structuur.html)

[ Voor 7% gewijzigd door Sappie op 04-07-2005 16:47 ]

Specs | Audioscrobbler

• thebrothers
Oke bedankt voor je hulp het werkt nu goed. ik zal de code meer in css stylesheet schrijven
Pagina: 1