[MCE 2005] Casema digitaal: manier van aansluiten*

Pagina: 1
Acties:
  • 873 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-03 15:53
Hallo,

Ik heb zojuist mijn Casema Digital pakket ontvangen, met de decoder van samsung (DCB-9401R)

ik heb zo mijn theorie over de aansluiting.

Inhoud:

Samsung DCB-9401R digitale ontvanger
Afbeeldingslocatie: http://www.casema.nl/pls/portal/docs/PAGE/IMAGES/DCB-9401R_FL.JPG

Voorzien van 2 SCART jack sets

nu heb ik een Media center pc staan, die geen scart kan hebben.

hoe doe ik dat dan?
misschien met een Scart-rgb kabel? dan set-top-box aangeven in de MCE-instellingen?

kan iemand me ermee helpen?

Etuuuuuh!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:00
als het goed is bestaan er scart 2 s video adapters.
hiermee zou je hem wel op je tv kaart aan kunnen sluiten

Verwijderd

jozy schreef op maandag 04 juli 2005 @ 16:29:
als het goed is bestaan er scart 2 s video adapters.
hiermee zou je hem wel op je tv kaart aan kunnen sluiten
Inderdaad, deze kabels bestaan, maar natuurlijk heb je dan geen digitaal signaal (als dat de bedoeling is).

Is het misschien niet logischer om gewoon de antennekabel door te lussen naar je Media_center?
Dan kun je nog steeds van elk willekeurige zender opnemen en via de Samsung op je TV naar een ander kanaal kijken.

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:14

NoTimeRemains

I know

zou iemand dit eens gedetailleerd kunnen uitleggen?

This is the Way.

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ok, doel van digitale tv is het goede beeld, dat wordt nauwelijks vernaggeld door een klein stukje analoog.

Je tv kaart heeft als het goed is wel een composite aansluiting. Kijk ff hier: De grote tv-out FAQ

Je hebt dus nodig een scart blokje en een tulp kabeltje (vergeet je geluid niet btw).

• sys64738
  • Laatst online: 17:40

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

De oplossingen zoals hier beschreven zijn verre van perfect.

Als je je videosignaal via composite naar je tv-kaart stuurt, leidt dat tot kwaliteitsverlies (de resolutie van je digitale tuner is veel hoger dan composite aan kan)... dus das al jammer. Daarnaast werkt ook je online tv gids niet meer.... je kunt wel kijken wat er op tv is, maar automatisch dingen opnemen heeft geen zin want je signaal komt binnen op composite of s-video, terwijl je computer vrolijk naar de antenne-ingang staat te kijken.

De meest ideale oplossing zou een digitale tuner kaart in je pc zijn.... perfect beeld en je online tv gids werkt ook weer helemaal. Helaas wordt in Nederland (rest van Europa niet) het signaal versleuteld en daar kunnen digitale tunerkaarten nog niet mee overweg.....

Dus het handist is, zoals hierboven ook al werd gesuggereerd, dat je gewoon je analoge antenne naar je pc laat lopen en op je tv digitaal kijkt.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

• CRpt3r55
  • Laatst online: 13-03 15:53
als ik dan een digitale tv-tuner kaart aanschaf, bestaat er dan geen patch zodat ik gewoon wel kan kijken en dat ie niet encrypted is?

Etuuuuuh!

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Je moet ten eerste een combi-tuner kaart hebben (waar ook je smartcard in geschoven kan worden) en daarnaast heb je een patch nodig (die er nog niet is vrees ik) omdat MCE 2005 nog geen CI ondersteund.

Zie ook dit draadje: http://www.degroeneknop.n....php/topic,606.0/all.html

Verwijderd

Misschien dat dit je kan helpen.

Wil wel graag weten of het je gelukt is.

http://www.microsoft.com/...ediacenter/settopbox.aspx

• sys64738

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Gringo,

deze oplossing werkt (niet zelf getest maar wel gehoord van anderen dat t werkt). Maar het op deze manier aansluiten, levert je nog steeds analoog beeld op (via s-video) en natuurlijk de andere problemen die ik hierboven al beschreven heb.

Verwijderd

Ik ga het ook proberen, heb een media canter en de SAMSUNG DCB 9401R
Als iemand het werkend heeft draaien laat ff weten hoe je het gedaan hebt

Verwijderd

HI guys,

Ik heb alles aangesloten zoals beschreven en alles werkt perfect geen problemen.
Het enigste is dat het beeld wazig is, alsof er een waas overeen zit.
Zou dit kunnen omdat ik van scart naar composite gaat?
Bestaan er wel cabels van scart naar s-vhs ?

MO

Verwijderd

Hier draait alles prima. Krijgen alleen de microsoft afstandsbediening niet werkend met de Samsung DCB-9401R.

Iemand anders hier ook problemen mee of een oplossing voor?

Verwijderd

Verwijderd

sys64738 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 10:55:
Gringo,

deze oplossing werkt (niet zelf getest maar wel gehoord van anderen dat t werkt). Maar het op deze manier aansluiten, levert je nog steeds analoog beeld op (via s-video) en natuurlijk de andere problemen die ik hierboven al beschreven heb.
ik heb zo ook mijn mediacenter aangesloten ( maar ook analoog)

ik moet zeggen dat de kwaliteit echt niet zo mooi is als je je samsung via je tv kaart aansluit,
je kunt hem inderdaad beter gewoon analoog aansluiten.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 15:53 ]

Pagina: 1