Toon posts:

[router aan router] gateway unreachable

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een draadloze router (usrobotics) en een gewone router (usrobotics). Ik heb mijn gewone router aan mijn draadloze gekoppeld (via een lijn uit naar mijn wan in). op het controle paneel van mijn gewone router zegt hij nu bij gateway "unreachable".
Ik heb gekeken bij de faq van usrobotics maar daar staat niets over dit onderwerp.
moet ik ergens nog iets instellen?

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 13:46
Waar je rekening mee moet houden is dat je nu 2 DHCP servers heb draaien. 1 daarvan moet uit! Diegene zal moeten gaan functioneren als een HUB. als dit gebeurt is, zal je in je IPsettings als gateway het IPadres van de router die IPadressen uitdeelt moeten geven

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Verwijderd

Topicstarter
its_Muppet schreef op maandag 04 juli 2005 @ 12:24:
Waar je rekening mee moet houden is dat je nu 2 DHCP servers heb draaien. 1 daarvan moet uit! Diegene zal moeten gaan functioneren als een HUB. als dit gebeurt is, zal je in je IPsettings als gateway het IPadres van de router die IPadressen uitdeelt moeten geven
maar ze moeten alle 2 ipadressen geven aan pc's, de draadloze aan de laptops en 2 vaste pc's en dan naar de andere router die ook 2 pc's een ipadres moet geven

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03 13:46
Dan lijkt me dus dat je DHCP op de gewone router zal moeten uitzetten, waardoor de wireless router de IP adressen uitdeelt

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11-2025

LocalJoost

plaatje hieronder

Volgens mij draaien er nu niet "per defenitie" 2 DHCP servers, op mijn linksys stond dit volgens mij standaard uit, maar check het toch maar.

Zorg in ieder geval voor obvious dingen:
- crosscable er tussen???
- Beiden een ip in de zelfde range / netmask
- Gateway van de router die niet aan het internet hangt moet wijzen naar het ip van diegene die dit wel doet.
- is je WAN poort niet de poort die aan je internet moet hangen, dus je wifi router aan een gewone poort?

[ Voor 3% gewijzigd door LocalJoost op 04-07-2005 12:30 ]

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-05 03:47
Als ik het zo lees moet je je draadloze router niet als router gebruiken, maar als switch. Gebruik dus niet de WAN poort, maar een van de andere 4 poorten.

^ Wat hij zegt.

Verwijderd

Topicstarter
its_Muppet schreef op maandag 04 juli 2005 @ 12:29:
Dan lijkt me dus dat je DHCP op de gewone router zal moeten uitzetten, waardoor de wireless router de IP adressen uitdeelt
dan blijft die de melding geven

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11-2025

LocalJoost

plaatje hieronder

Softodron, post eens wat ip config gegevens?

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

Verwijderd

Topicstarter
j00stj3 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 12:29:
Volgens mij draaien er nu niet "per defenitie" 2 DHCP servers, op mijn linksys stond dit volgens mij standaard uit, maar check het toch maar.

Zorg in ieder geval voor obvious dingen:
- crosscable er tussen???
- Beiden een ip in de zelfde range / netmask
- Gateway van de router die niet aan het internet hangt moet wijzen naar het ip van diegene die dit wel doet.
- is je WAN poort niet de poort die aan je internet moet hangen, dus je wifi router aan een gewone poort?
crosscables heb ik niet :)
dat 2de ken ik niet echt
de router krijgt toch automatisch een ip adres?
via de eerste router die aan het internet hangt ga ik via een gewone poort naar de wan van mijn 2de router

Verwijderd

Topicstarter
j00stj3 schreef op maandag 04 juli 2005 @ 12:33:
Softodron, post eens wat ip config gegevens?
îpaddress : 192.168.123.103
subnet mask : 255.255.255.0
gateway : 192.168.123.254 (unreachable)
dns : 192.168.123.254
deze zijn van de 2de router.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-05 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je draadloze router kun je wellicht alleen als acces poit draaien, en niet als router+ AP (wordt ook wel bridge genoemd.)

Echter concreter: ik schat in dat beide routers een gateway 192.168.123.* netwerk hebben. En dan kun je niet router/natten. (Pas goed te bepalen als je ook de ip gegevens van de 1e router weet). Oplossing zou zijn een van de router een 10.0.0.1 adres met bijbehorend netmask te geven. (of een 192.168.122.*)

(NAT) Routers koppelen zou geen probleem hoeven op te leveren, echter ze moeten wel unieke ip reanges hebben, anders kun je niet van het ene netwerk naar het andere.

[ Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 04-07-2005 13:15 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1