Toon posts:

Monitor een beetje gaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 2 jaar een monitor en heb daar sinds enkele weken een irritant probleem mee.
Hoe zal ik 't uitleggen.:? Let effe niet op m'n gare uitleg:

Als ik gewoon zit te werken dan is er geregeld een gare flikkering dat het beeld wordt uitgerekt/ingekrompen in de breedte. Dus in een fractie van een seconde wordt ie heel snel meerde keren in de breedte uitgerekt en ingekrompen.
Soms heb ik er een dag geen last van, en soms gebeurt het ieder uur 5 minuten ofzo.:(

- Het ligt niet aan m'n TNT2 kaart want op een andere bak met TNT1 kaart gebeurt het ook.
- Ook niet aan de drivers: Gebeurt weleens gewoon tijdens 't booten.
- Resolutie maakt niet veel uit hoewel ik 't idee heb dat het vaker in 800*600 gebeurt dan in 11xx*xxx.

Is m'n monitortje nu bijna gaar (dood) of is er een oplossing voor? Kan er wel mee leven maar af en toe is het kut.:(

[edit]
zinsbouw verbeterd

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 13:02
Het klinkt als een fysiek probleem van een der componenten, ja. Probleem met hoogspanningsgedeelte van de monitor.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

ik zit met hetzelfde probleem. ook horizontaal.

dit 14 inch kreng is in ieder geval ouder als 5 jaar n is denk ik ook aan vervanging toe :( of :) ?

ach dat als dat ding traks tuk gaat komt er weer een 14" ofzo, mijn pa kennende. (dit was een dump ding van de zaak, maar hij doet het zij het steeds slechter >:) )

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-03 12:05
nou ik heb precies hetzelfde probleem
onvoorstelbaar gewoon nog iemand die mijn ergenis kent. Ik heb het over de onderste helft van het beeld. ligt ook aan monitor bij mij. ik heb een iiyama en ben er erg tevreden mee, heb nog garantie dus wordt waarschijnlijk gerepareerd en als het permanente schade is krijg ik een nieuwe.
dus gewoon terug gaan naar winkel als je nog garantie hebt. zo niet ja dan ben ik echt bang dat het geld gaat kosten om hem te laten maken. TIP !!! neem in ieder geval contact op met de fabrikant of een winkel die jouw monitor/merk verkoopt. hun kunnen buiten de garantie vaak goedkoper laten repareren.

success

oh ja zit nu op 14 inch te werken in the mean time ipv 17 nou dat is een stap terug dat zeg ik je. 1152x864 op 17 inch vs 1024/768 op 14 inch
monitor is opgehaald door iiyama.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 13:02
Het kan denk ik wel gerepareerd worden, maar het is de vraag of het het geld nog waard is. Ik kan me voorstellen dat het arbeidsloon in zo'n geval al hoger is dan de waarde die de monitor eigenlijk nog heeft.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor jullie antwoorden.:)

Ik laat er snel iemand naar kijken en hopelijk kan het probleem goedkoop worden opgelost.:) Winkel waar ik 'm vandaan heb bestaat namelijk niet meer.
Nu maar effe doorleven met dit "harmonica" probleem...:(
Pagina: 1