[AUDIO] 2 PC's op 1 versterker-ingang

Pagina: 1
Acties:

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb een simpele manier gevonden om 2 pc's op 1 versterker-ingang aan te sluiten, maar mijn vraag is of het veilig is; blaas ik mijn versterker dan niet op?

Op beide pc's een kabel (2x male jackplug)
Deze 2 kabels worden dan samengevoegd middels 2x female naar 1x male.
Deze 1x male worden dan via een koppelstuk (2x female) aangesloten op een kabel 1x male naar tulip.
Voila, die tulip prik ik dan in mijn versterker.

Dit is eigenlijk mijn eigen manier van geluid mixen, maar dan zonder mixer. Mijn vraag is; is dit veilig of gaat mijn versterker dat op den duur niet overleven?

Verwijderd

Ik zou het toch niet proberen. Of je er iets echt me zal opblazen zou me verbazen. Waarom geen goedkoop menganeeltje?

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Nou, misschien overleeft je versterker het wel, maar de uitgangen van je geluidskaarten kunnen wel wat opdonders van elkaar krijgen. Als de ene wel geluid geeft en de ander niet komt er in principe inkomend geluid op een uitgang, wat sommige geluidskaarten niet leuk vinden.

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

Waarom geen audio switch gebruiken? Die zijn helemaal niet duur en precies voor dergelijke situtaties gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.mediaplazashop.com/bilder/Audio/ASWITCH-4.jpg

Zelf gebruik ik 'm ook om te kunnen switchen tussen 3 audio bronnen. En er gaat dan één lijntje naar mijn versterker.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Ik denk dat hij beide pc's tegelijk wil horen (mixen dus). Dat kan niet met zo'n switch, en anders zou hij ws wel 2 ingangen gebruiken en de bronselectie van de versterker...

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
hannos schreef op maandag 04 juli 2005 @ 12:31:
Waarom geen audio switch gebruiken? Die zijn helemaal niet duur en precies voor dergelijke situtaties gemaakt:

[afbeelding]

Zelf gebruik ik 'm ook om te kunnen switchen tussen 3 audio bronnen. En er gaat dan één lijntje naar mijn versterker.
Wat kosten die dingen ongeveer?

Verwijderd

Waarom stop je de line-out van de ene geluidskaart niet in de line-in van de andere?
Pagina: 1