Toon posts:

ADSL SHARING

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het als een domme vraag zal overkomen, maar ja ik ben een leek op dit gebied.

Ik heb 2 pc's.
1 met windows ME en ADSL aansluiting (externe modem).

1 met windows ME.

mijn vraag is nu, hoe kan ik op mijn tweede PC de ADSL internetaansluiting delen van de eerste PC.

Gelieve dit in detail uit te leggen als iemand dit ziet zitten, want zoals eerder vermeld, ben ik een leek hierin.

dank u

hyper_007

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 15:42
Heb je al een netwerk liggen tussen deze twee computers??

Verwijderd

Topicstarter
neen er is nog geen netwerk aanwezig.
Ik ga er slechts een leggen, als ik zeker weet dat ADSL te delen valt. Kun je effectief ADSL sharen?

hyper_007
Op zaterdag 13 januari 2001 09:57 schreef schumacher het volgende:
Heb je al een netwerk liggen tussen deze twee computers??

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Ja, dat kan..

Don't You stare there, Operate!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Lekker makkelijk om 'even' uit te leggen...

Verwijderd

ja sorry dude dit is niet ff zo makkelijk uit te leggen dat jij het ook in 1 keer snapt no offence , maar er is een home network guide geweest hier op tweakers , zoek ff met de search dan weet je hoe je internet moet delen etc. in een 2 computer netwerkje !! (8>

Verwijderd

als je niet tegelijk wilt internetten, hoef je alleen een netwerk te hebben en verder niets. als het allebei tegelijk moet, met een aansluiting en 1 ip wordt het moeilijker.

hc

Verwijderd

Ja je kunt het sharen. Leg maar een netwerkje aan. Om een netwerk aan te leggen zou ik eens zoeken bij zoekmachines eens in te typen: LAN TUTORIAL of SETTING UP A LAN

Vervolgens share je je verbinding met een router proggie. www.nat32.com of www.sygate.com of www.winroute.com zijn proggies die je daarvoor moet gebruiken.

Ik zou zeggen, ga eerst eens aan de slag en verdiep je er eens in, want zo "heel even" alles punt voor punt uitleggen is geen doen. Er is op het internet HEEL VEEL info over hoe je internet moet sharen en een TCP/IP netwerkje moet aanleggen.

Zo heb ik mij vandaag nog verdiept in gateways en het gebruik van die subnetmasks bij TCP/IP.

En zodra je vastloopt op een precies punt, horen we het natuurlijk graag :)

Rob

Verwijderd

Ja die guide ken ik ja, maar dat is zeker geen goede.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 15:48
Als je echt een newbie bent, is die guide ontzettend handig. Als je hem niet goed vind ben je gewoon ongelooflijk DOM...|:(

Verwijderd

Er gaan ook genoeg topics over sharen van internet. Het is gewoon hetzelfde als bij kabel of telefoon. Tutorial doorlezen of ff zoeken.

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 20:43
Ik heb gisteren die SMC ADSL/Cable router/printer server besteld bij Outpost.com voor $113 +$22 verzendkosten.

Daarmee is het inpluggen en klaar. Ik heb met kabel al meerdere routerproggies gebruikt maar krijg sterk de indruk dat het vertraagd. Ook het printen via een netwerk waar W98 in hangt, gaat te vaak verkeerd naar mijn zin.

Ik hoop dat dat ding brengt wat ik er van verwacht.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BYD Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

Pagina: 1