flash scriptje -> speel de gekozen video

Pagina: 1
Acties:

• osado
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 17:47
Allereerst, mijn kennis van ActionScript is nihil. Ik weet dus ook niet waar ik mijn vraag beantwoord zou kunnen vinden, maar probeer het voorlopig hier.

Wat zoek/wil ik?

Ik heb een scene waar ik in frame 1 een schermpje waar ik kan kiezen voor 4 videoclips. Nu wil ik dat als ik op 1 van die videoclips klik, dat ik naar het frame ga met de code voor het afspelen van die video (die code heb ik weten te halen van www.gotoandlearn.com). Nu staat er in die code een absolute verwijzing naar een videoclip, maar ik wil dat die variabel moet worden zodat ik, nadat ik op bv videoclip 3 uit de index (frame 1) heb geklikt, uiteraard dus naar het frame ga met de code voor de videoclip en dan ook de juiste clip krijg te zien.

De code die er nu staat luidt als volgt:

stop();

var nc:NetConnection = new NetConnection();
nc.connect(null);

var ns:NetStream = new NetStream(nc);

theVideo.attachVideo(ns);

ns.play("video1.flv");

Kan iemand me hierbij helpen hoe ik dit kan verwezenlijken?

Verwijderd

Misschien de rest van de video-tutorials ook volgen en dan met name XML Video playlist?

• osado
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 17:47
het is al gelukt.
Ging dus ook niet zozeer om actionscripting voor video's maar gewoon puur het meenemen van variabelen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

osado schreef op maandag 04 juli 2005 @ 13:49:
het is al gelukt.
Ging dus ook niet zozeer om actionscripting voor video's maar gewoon puur het meenemen van variabelen.
Mooi zo :)

Overigens kan je blokken code ook gewoon tussen [plain]
Flash ActionScript:
1
[/]-tags plaatsen :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.