Toon posts:

WIN XP van 20gb naar 40gb kopieren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 2,5" harddisks, 1 van 20gb die nu in mijn laptop zit en 1 van 40gb die in mijn imagetank zit. Kan ik op de 40gb een image van 20 gb zetten zodat daar winxp op draait, zodat ik dus de grotere in mijn laptop ken doen??

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:52

Outerspace

Admin General Chat
Waarom probeer je het niet uit :?
Volgens mij moet het namelijk wel lukken. Het enige probleem waar je waarschijnlijk voor moet oppassen zijn de drivers :)

Wauw, een sig!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-08 15:56

SilencerNL

No remorse

Drivers zijn ook geen probleem zolang de laptop hetzelfde blijft. Je kan gewoon je 20 gig image op de 40 gig schijf zetten.. geen probleem ;)

Don't dream your life, live your dreams!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:30

lier

MikroTik nerd

Enige opmerking die nog interessant is:

Omdat je een kloon maakt, kloon je ook je partitiegegevens. Betekend dus dat je partitie niet de volledige diskruimte is en dat deze middels een van de bekende programma's vergroot moet worden. Of je maakt een tweede partitie aan.

[ Voor 5% gewijzigd door lier op 04-07-2005 11:26 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:00

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

Je moet ook een kloon van de partities maken, niet van de disk ;) .

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-08 19:03

Redwood

The Truth Is In Here

je kan ook een cloon maken ZONDER partitiegegevens, of evt. WEL met de partitiegegevens, maar tijdens het terugzet proces alsnog aanpassen!

tenzij je ghost 1.0 ofzo gebruikt. 9.0 kan het allemaal mee! trueimage ook, ook een perfect werkende demo versie te downloaden overigens!

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik met Norton Ghost een image maak van mijn 20gb. dan kan ik die overzetten op mijn 40gb?

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
jep

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Verwijderd

Topicstarter
mooi dan gaat ik dat doen thnx you guys :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb met norton ghost 9.0 een image gemaakt van mijn c schijf, maar nu wil ik deze image terugzetten op mijn andere 40 gb schijf, alleen deze schijf zit in een image tank en is met mijn pc verbonden via een usb 2.0 kabel. Als ik dus nu restore disk wil doen dan kan ik niet die usb schijf selecteren hoe nu te werk??

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 07:28
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:08:
Ok, ik heb met norton ghost 9.0 een image gemaakt van mijn c schijf, maar nu wil ik deze image terugzetten op mijn andere 40 gb schijf, alleen deze schijf zit in een image tank en is met mijn pc verbonden via een usb 2.0 kabel. Als ik dus nu restore disk wil doen dan kan ik niet die usb schijf selecteren hoe nu te werk??
Als je nou 2 partities maakt op de 40 gb schijf, waarvan de 2de partitie fat32 is, dan kan je daar ghost.exe en de image van de 20 gb schijf heen kopieren.
Vervolgens de 40 Gb in de laptop hangen en vanuit dos de image op de 1ste partitie gooien

[edit]Eventueel dan de 2de partitie wissen en met partition magic bij de 1ste voegen

[ Voor 7% gewijzigd door Ye Greate'96 op 05-07-2005 10:57 ]

Pagina: 1