Fans draaien, voor de rest doet niks het

Pagina: 1
Acties:

• snoipoip
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-04-2025
Gistermiddag was ik gewoon beetje aan het surfen en gamen en ging alles ok. Ik sloot de pc netjes af en er was niks aan het handje. Nou wil ik 's avonds weer mijn pc aanzetten en nou krijg ik totaal geen beeld en de "bliepjes" die hij normaal doet bij het opstarten hoor ik niet meer. Alle fans gaan wel netjes draaien. Waarschijnlijk hangt de pc dus in die bios vast, alleen kan ik er niet inkomen aangezien ik geen beeld krijg.

Nou heb ik al aardig veel gesurft om het probleem te vinden en ook ben ik door de troubleshooter heengebladerd, maar ik kom er nog steeds niet uit.

Dingen die ik al geprobeerd heb:
- CMOS reset
- ATX reset
- Alle hardware afgesloten en opgestart met alleen Voeding/Mobo/Proc/Geheugen.
- Verschillende geheugenbanken eruit gehaald.
- Processor eruit gehaald en in een andere pc getest (daar deed ie het wel)

Heeft iemand toevallig nog een optie? Zelf denk ik dat het moederbord dan brak is, maar zou dat graag geverifieerd krijgen zodat ik straks geen onderdelen bestel die ik niet nodig heb :)

Dan blijft de vraag: Hoe kan dat moederbord kapot gaan? Ik heb namelijk 1.5 jaar geleden dit moederbord gekocht nadat mijn moederbord daarvoor kapot was gegaan. Kan het iets te maken hebben met de aarding van de kast ofzo?

Mijn specs:
- Asus p4s8x-x
- P4 2,4 Ghz
- 1 Gig geheugen (DDR pc2800)
- ATI Radeon 9800 Pro
- 420W voeding (Codegen)

Verwijderd

alles goed aandrukken ook al geprobeerd? en toen je anderhalf jaar geleden een nieuw mobo aanschafte heb je toen ook een andere voeding gekocht?

btw, is je voeding wel A-merk? volgens dit Welke voeding heb ik nodig? Deel 11 niet?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 11:16 ]

Verwijderd

Misschien kan je nog even met een andere voeding testen? Het lijkt me verder wel waarschijnlijk dat het aan je moederboard ligt, maar je weet maar nooit.

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:50
Ik gok ook je moederbord, maar zeker weet je het pas als je met een ander moederbord test (of je belangrijkste onderdelen in andere pc). Het merk voeding is zeker geen a-merk of iets wat in de buurt komt maar het systeem is zeker niet zwaar qua stroomverbruik, en de symptomen wijzen niet direct naar een overleden of overbelastte voeding. Verder lijken moederbord- en geheugenproblemen op elkaar en gaan ze hand in hand, dus test je geheugen ook eens in een andere pc.

• snoipoip
en toen je anderhalf jaar geleden een nieuw mobo aanschafte heb je toen ook een andere voeding gekocht?
Ja ook heb ik toen voor de zekerheid een nieuwe voeding erbij gekocht. Maar toen deed ook helemaal niks het meer (geen fans e.d.)
k gok ook je moederbord, maar zeker weet je het pas als je met een ander moederbord test (of je belangrijkste onderdelen in andere pc). Het merk voeding is zeker geen a-merk of iets wat in de buurt komt maar het systeem is zeker niet zwaar qua stroomverbruik, en de symptomen wijzen niet direct naar een overleden of overbelastte voeding. Verder lijken moederbord- en geheugenproblemen op elkaar en gaan ze hand in hand, dus test je geheugen ook eens in een andere pc.
Dus ik kan gewoon het beste mijn Geheugen/Proc & voeding in een andere pc zetten en testen of het dan allemaal wel werkt.

Verwijderd

snoipoip schreef op maandag 04 juli 2005 @ 11:45:
Dus ik kan gewoon het beste mijn Geheugen/Proc & voeding in een andere pc zetten en testen of het dan allemaal wel werkt.
hij had het alleen over de geheugen. begin maar eerst met deze te testen in een andere pc, en dan kijken we wel verder... (wat heb je eigenlijk meegenomen van de overleden pc naar deze pc?)

• snoipoip
hij had het alleen over de geheugen. begin maar eerst met deze te testen in een andere pc, en dan kijken we wel verder... (wat heb je eigenlijk meegenomen van de overleden pc naar deze pc?)
Alleen de kast, mobo/proc/ram/voeding/vga heb ik allemaal nieuw gekocht nadat de vorige was overleden.

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Je moederbord lijkt me dan defect. Daar zit nog garantie op, maar die kun je niet direct bij Asus claimen, dus dat moet via de plek waar je het gekocht hebt.

Oh en als je liever niet nog een keer een dood mobo hebt zou ik toch overwegen om die voeding te vervangen.

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• snoipoip
Tnx voor de feedback, ik ga gelijk een nieuwe voeding bestellen.

Zat te denken aan een 460W ATX Enermax PSU . Goed idee?

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:50
snoipoip schreef op maandag 04 juli 2005 @ 11:45:
Liefst eerst die onderdelen 1 voor 1 in de andere pc, om die onderdelen uit te sluiten. Daarna steeds meer erbij, totdat alles erin zit, en heb je dan nog geen problemen, dan zijn die onderdelen goed, en is je moederbord dus hoofdverdachte.
snoipoip schreef op maandag 04 juli 2005 @ 12:13:
Tnx voor de feedback, ik ga gelijk een nieuwe voeding bestellen.

Zat te denken aan een 460W ATX Enermax PSU . Goed idee?
De enermax is een goede voeding, zeker waar voor je geld. Maar probeer eerst maar eens het moederbord. Er wordt tegenwoordig te snel geroepen dat de voeding te zwak is of te slecht, maar de problemen worden schromelijk overdreven.

[ Voor 35% gewijzigd door phYzar op 04-07-2005 12:18 ]

Verwijderd

ehm ok.

Als het je geheugen zou zijn , zou je pas bliepjes moeten horen .

Ik vermoed nu al dat het of je mobo , of je proccessor is... weet het haast wel zeker ;)

Probeer eens een ander cpu'tje.

En dat je een andere voeding moet proberen is ook bs .

- Asus p4s8x-x
- P4 2,4 Ghz
- 1 Gig geheugen (DDR pc2800)
- ATI Radeon 9800 Pro
- 420W voeding (Codegen)

Die 420 watt voeding is meer dan voldoende ondanks het geen A merk is .

ik draai ook een geforce 6800 GT geclocked met 2 HDD , amd 64 , asus a8v mobo , met een 300 watt enermax voedingkje, lijkt me sterk dat die 420 watt B merk niet zou werken emt die specs.

meet eens je voedin door :)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 13:16 ]

Pagina: 1