Gistermiddag was ik gewoon beetje aan het surfen en gamen en ging alles ok. Ik sloot de pc netjes af en er was niks aan het handje. Nou wil ik 's avonds weer mijn pc aanzetten en nou krijg ik totaal geen beeld en de "bliepjes" die hij normaal doet bij het opstarten hoor ik niet meer. Alle fans gaan wel netjes draaien. Waarschijnlijk hangt de pc dus in die bios vast, alleen kan ik er niet inkomen aangezien ik geen beeld krijg.
Nou heb ik al aardig veel gesurft om het probleem te vinden en ook ben ik door de troubleshooter heengebladerd, maar ik kom er nog steeds niet uit.
Dingen die ik al geprobeerd heb:
- CMOS reset
- ATX reset
- Alle hardware afgesloten en opgestart met alleen Voeding/Mobo/Proc/Geheugen.
- Verschillende geheugenbanken eruit gehaald.
- Processor eruit gehaald en in een andere pc getest (daar deed ie het wel)
Heeft iemand toevallig nog een optie? Zelf denk ik dat het moederbord dan brak is, maar zou dat graag geverifieerd krijgen zodat ik straks geen onderdelen bestel die ik niet nodig heb
Dan blijft de vraag: Hoe kan dat moederbord kapot gaan? Ik heb namelijk 1.5 jaar geleden dit moederbord gekocht nadat mijn moederbord daarvoor kapot was gegaan. Kan het iets te maken hebben met de aarding van de kast ofzo?
Mijn specs:
- Asus p4s8x-x
- P4 2,4 Ghz
- 1 Gig geheugen (DDR pc2800)
- ATI Radeon 9800 Pro
- 420W voeding (Codegen)
Nou heb ik al aardig veel gesurft om het probleem te vinden en ook ben ik door de troubleshooter heengebladerd, maar ik kom er nog steeds niet uit.
Dingen die ik al geprobeerd heb:
- CMOS reset
- ATX reset
- Alle hardware afgesloten en opgestart met alleen Voeding/Mobo/Proc/Geheugen.
- Verschillende geheugenbanken eruit gehaald.
- Processor eruit gehaald en in een andere pc getest (daar deed ie het wel)
Heeft iemand toevallig nog een optie? Zelf denk ik dat het moederbord dan brak is, maar zou dat graag geverifieerd krijgen zodat ik straks geen onderdelen bestel die ik niet nodig heb
Dan blijft de vraag: Hoe kan dat moederbord kapot gaan? Ik heb namelijk 1.5 jaar geleden dit moederbord gekocht nadat mijn moederbord daarvoor kapot was gegaan. Kan het iets te maken hebben met de aarding van de kast ofzo?
Mijn specs:
- Asus p4s8x-x
- P4 2,4 Ghz
- 1 Gig geheugen (DDR pc2800)
- ATI Radeon 9800 Pro
- 420W voeding (Codegen)