Toon posts:

RAID1 rebuilden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op een server van het werk zit een promiste fasttrack s150 sx sata raid controller.
Na een server crash hebben we 1 van de 2 schijven er uit gehaald om de bestanden te fixen (linux RH9)
nu heb ik alleen het probleem van dat de 2e schijf er weer in moet. om de mirror compleet te maken.
op de 2e harde schijf staat nog oude data op. van de eerste schijf word nu gewerkt.
de fasttrack kan hot swappen en de schijf bay van supermicro ook.

kan ik de 2e schijf er zo weer indrukken zodat de mirror weer gemaakt word zonder dat ik data kwijt raak.

• Pouwper
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Modbreak:*knip*

Reageer eens normaal. Mocht een topic jou niet bevallen, post dan gewoon een topicreport. Zie ook de Schop een Modje richtlijnen *updated 15-06-2004* :)

ow check ook ff de raid faq
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/706460//

[ Voor 49% gewijzigd door BalusC op 04-07-2005 20:20 ]

Verwijderd

Is dat echt kristal? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had die faq al doorgelezen. maar daar staat niks in over het terug plaatsen van de 2e schijf

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het gaat in principe helemaal automatisch :) De array-informatie staat op de disken opgeslagen. Wanneer de controller bemerkt dat er 1 schijf mist, zal deze een waarschuwing geven. Wanneer de controller bemerkt dat er een nieuwe schijf erbij komt, dan zal deze de array rebuilden, al dan niet na een waarschuwingmelding / bevestiging. Eventueel moet je in de BIOS van de controller duiken. Maar de data blijft natuurlijk behouden, het is niet voor niks RAID1.

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
de raid 1 array wordt NIET in alle gevallen auitomatisch gerebuild hoor!!
Op 2 identieke systemen had ik in raid 1 OS enz geinstalleerd, daarna 1 schijf overgezet naar andere server. Hier moesten we dus handmatig hem laten rebuilden, wat 1e keer nog fout ging ook omdat we de lege schijf aan het rebuilden zetten, en je moest juist voor de volle kiezen :/

Ff op letten dus ;)
de data blijft inderdaad wel gewoon behouden op die andere schijf :)
Pagina: 1