Toon posts:

[XP] Prompt voor drag and drop op netwerkdrives

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar een manier om in Windows XP wanneer men folders of bestanden op netwerkdrives versleept, te gaan prompten voor een bevestiging.
In Windows 2000 is dit geen enkel probleem. Je kan gewoon via je internet opties bij de security options, voor de intranet zone kiezen voor prompt bij "drag and drop or copy and past files".
Je kan het ook in het register gaan aanpassen bij:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Zones\1\
1802 en deze waarde op 1 gaan zetten ipv 0.

Maar in Windows XP lukt dit allemaal niet op deze manier.
Is er iemand die weet hoe je ervoor kan zorgen dat je bij Windows XP ook een prompt krijgt bij het verslepen van mappen in op netwerkdrives?

Verwijderd

Volgens mij is dit als volgt in te stellen:

In Internet Explorer: Extra --> Internet Options --> Beveiliging tabblad.
Bij Selecteer de zone waarvoor u beveiliginginstellingen wilt opgeven: Lokaal Internet en klik dan op de knop Aangepast niveau...

Bij overige:
Bestanden verplaatsen met slepen- en - neerzetten of kopieren- en plakken
Optie selecteren die gewenst is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 11:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, onder Windows 2000 lukt dit perfect op deze manier.
Onder Windows XP lukt het hiermee spijtig genoeg niet.
Is er iemand die weet wat er dan juist veranderd is hieraan van 2000 naar XP?

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

Ik heb ondertussen nog een aantal andere zaken geprobeerd, zoals read-only maken van bepaalde folders die niet door applicaties aangepast moeten kunnen worden. Dit helpt deels, maar lost het probleem nog niet volledig op. Dan heb ik ook nog wat met rechten zitten experimenteren, maar dit maakt de situatie in deze mapstructuur hopeloos complex om iedereen de juiste rechten op de juiste folders te geven en er dan nog voor te zorgen dat alle applicaties onder de juiste account lopen.

Is het dan echt niet mogelijk om bij Windows XP net als bij 2000 gewoon een bevestiging te vragen voor het verplaatsen van folders in een bepaalde zone zoals Intranet?

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
is het niet makkelijker om een share te maken waarin de users per persoon kunnen werken?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar spijtig genoeg is de software daar niet op voorzien.
Aangezien wij op dit moment de grootste klant zijn van onze softwareleverancier hadden we ook al een aanpassing in die aard gevraagd, maar dat lukt dus blijkbaar niet.

Verwijderd

Topicstarter
*kick*
Echt niemand die een idee heeft hoe je dit kan doen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dus als ik het goed begrijp geeft de optie zoals door Clouddog gegeven niet het gewenste resultaat, op het moment dat alle computers waarvoor dit zou moeten gelden in die zone staan? Bij mij heet dit vinkje 'Drag and drop or copy and paste files' met de opties: Enable, Disable en Prompt, en is op XP Home en Pro hier in huis gewoon aanwezig :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt, deze optie is inderdaad gewoon aanwezig. En het is eigenlijk wel een verbetering in de strikte zin van het woord, aangezien deze optie eigenlijk bij "internet explorer" hoort. In Windows 2000 heeft deze optie echter dezelfde invloed op de Windows Explorer. In Windows XP niet.
Bij Windows XP werkt deze optie feilloos, niet voor de windows explorer, maar enkel voor internet explorer.
(zo zou het moeten, maar waar vind ik dan die optie voor de Windows explorer?)

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

Ik kick hem nog 1 keer omhoog, als er nog steeds niemand een oplossing hiervoor weet dan vrees ik dat ik ervan uit zal moeten gaan dat het misschien gewoon niet mogelijk is zonder allerlei exotische shell extensions te gaan schrijven. :/

Verwijderd

Ik heb ergens de afgelopen weken wat gelezen over een hotfix die met drag & drop te maken had en die niet in SP2 of de standaard updates zit. Je zou even in de MS knowledgebase of bij de security updates kunnen kijken of die hotfix te vinden is en misschien je probleem verhelpt.
Verder ben ik geen tegenstander van "exotische shell extensions" ;)
[rml]Remark in "[ XP] "Versleep functionaliteit" verminde..."[/rml]
maar die had je al gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik persoonlijk ben ook zeker geen tegenstander van shell-extensions.
Ik ben er zelf alleen veel te weinig in onderlegd om dat zelf maar even te gaan programmeren.
En ik vind het uiteraard een beetje zonde dat een eigenschap die ik persoonlijk heel handig vind in 2000 dan verdwijnt uit XP.
(Maar goed, met D&D interceptor gaat het uiteraard ook, nu die extra optie nog! ;) )
Pagina: 1