Toon posts:

[speakers]canton vento 807dc of kef q7?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ben al een paar weken op zoek naar een mooi home theater systeem en wil er wel wat geld tegenaan smijten (zonder te overdrijven), nu ik dat nog kan (nog geen kinderen en nog geen vrouw die met de visa kan gaan lopen ;)).

Ik heb op dit moment nog geen materiaal. Ik moet dus nog receiver + speakers + DVD-speler + TV kopen. TV wordt heel waarschijnlijk plasma (PV500 of die nieuwe samsung HD of 435XDE)

Ik wil voor de frontspeakers al zeker floorstanders en mijn eerste gedacht ging uit naar B&W 603's.
Nu ben ik naar een shop gegaan en daar hadden ze een setje KEF Q7's staan en dit waren hun laatste exemplaren daar de Q-reeks van KEF wordt vernieuwd. De verkoper wou me deze speakers dan ookverkopen met een serieuze korting, namelijk 850 euro ipv 1350 euro.
Eerste vraag : is dit een goeie prijs? (waarschijnlijk goedkoper in Duitsland te vinden, maar als het verschil miniem is, verkies ik toch hier in België te kopen.)

Nu ga ik toevallig voor een andere reden naar een electronicazaak en zie daar een setje Canton Vento 807DC's staan. Vraag ik de prijs en blijkt dat die verkoper ook wel een prijsje voor me wilt maken : 798 euro voor het paar. Zelfde vraag : goede prijs?

- - Welke is nu de beste koop/beste set luidsprekers?? - -

dus :

- http://www.canton.de/www/..._id=20,30,vento807dc,2,nl of
- http://www.kef.com/products/qseries/qseries7.html

De verkoper van de Kef's stelde verder voor om bij de Q7's de Q1's en de Q9CA te kopen, met als versterker Yamaha V1500.

De verkoper van de Canton's wil me bij de 807DC's de CD10's en AS22 en Vento 805 (center) verkopen.

Verwijderd

Één simpel antwoord: Ga luisteren.

Ga naar beide sets luisteren, het liefst met eigen meegebrachte muziek, en ik weet zeker dat je dan een mening hebt over welke "beter" klinkt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 10:58:
Één simpel antwoord: Ga luisteren.

Ga naar beide sets luisteren, het liefst met eigen meegebrachte muziek, en ik weet zeker dat je dan een mening hebt over welke "beter" klinkt. :)
Ben ik nu aan het doen :)
Maar het blijft moeilijk want het zijn verschillende shops met een verschillende akoestiek (een heeft speciale kamer, andere is de opstelling gewoon in de winkel) en verschillende versterkers en de een gebruikte een dvd-speler, de ander een cd-speler.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

- - Welke is nu de beste koop/beste set luidsprekers?? - -
degene die jij in jouw kamer het best vindt klinken
Ben ik nu aan het doen
Maar het blijft moeilijk want het zijn verschillende shops met een verschillende akoestiek (een heeft speciale kamer, andere is de opstelling gewoon in de winkel) en verschillende versterkers en de een gebruikte een dvd-speler, de ander een cd-speler.
Toch zelf luitseren. Wij weten niet wat jij mooi vindt. Wij weten niet wat in jouw kamer mooi klinkt, wij weten niet welke eigenschappen van een speaker jij mooi vindt.

Er zijn regels voor "wat moet ik kopen" vragen, die zijn er niet voor niets en de hoofdregel is: Eerst zelf luisteren / kijken en dan vertellen wat je er van vond en dan mag je extra vragen stellen...

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 04-07-2005 13:47 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.