WD2000 in windows 128GB

Pagina: 1
Acties:

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:24

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
en ik heb de FAQ doorgenomen ja ;) :+

Mijn probleem: ik had eerst een 200 gb Western Digital schijf in mijn workstation zitten, die netjes als een 200 gb schijf werd gezien. Nu heb ik hem gister overgeplaatst naar mijn server maar dat ging niet geheel vlekkeloos. Eerst stond hij in schijfbeheer als onleesbaar en dynamisch aangeduidt, nouja niet zo'n groot probleem, stond verder geen belangrijke data op, dus wilde hem converteren naar een bruikbare schijf. Maar nu word hij overal gezien als een schijf met een max grote van zo'n 128GB.

Welnu, standaard UTFS FAQ probleempje zou je zeggen, maar ik kom er niet uit :P

Aan de bios ligt het niet (hd hangt aan een Promise Ultra100 controller): zowel de bios van het mobo als die van de controller zijn up to date, er hangt namelijk ook een andere hd van 160 GB aan, en die word wel goed herkent. Ik draai windows XP SP1, dus daar moet het ook niet aan liggen (ook te zien aan die andere 160GB hd).
Verder heb ik een stel tooltjes uit de faq geprobeert, maar allemaal zien ze hem als een schijf van ~128 GB (Partition magic, Western Digital: Data Lifeguard, en nog een paar datarecovery tools: VirtualLab, R-Studio (<- wel een goed programma, heb ik nog wat data mee terug kunnen krijgen).

Iemand die een tip heeft hoe ik mijn hd weer als 200 gb kan zien? Owja, testen in een andere pc wil ik als laatste red middel bewaren, ding zit in mijn server ingebouwd, en het is _nogal_ veel werk om hem eruit te halen)

Specs:
Chaintech 7KDD dual Socket A
2x AMD Athlon MP 1800+
Promise Ultra100 IDE controller
hd's: 40 GB WD @ moederbord, 80 GB WD + 120 GB WD + 160 GB WD + 200 GB WD @ Promise Ultra100 IDE controller
Windows XP pro SP1

Last.fm

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ik snap het niet, ik heb die schijf ook en had het toendertijd ook. Heb Data Lifeguard gerund en die heeft hem op 200 gezet. Volgens mij moet dat progje toch gewoon werken als je het mij vraagt

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

In eerste instantie zou ik denken aan de limitatie van Windows XP SP1 van die 128gb.

De OM FAQ / Beleid had je al doorgenomen toch?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Gunner schreef op maandag 04 juli 2005 @ 10:54:
In eerste instantie zou ik denken aan de limitatie van Windows XP SP1 van die 128gb.

De OM FAQ / Beleid had je al doorgenomen toch?
Volgens mij gaat die truc nou niet op, omdat de andere schijf van 160gb al gedetecteerd wordt. Dus ik denk dat hij de reghack al heeft uitgeprobeerd :)

en de bigdrive enabler van maxtor zou ook evt. kunnen helpen :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Is er een reden dat je SP2 niet hebt geinstalleerd?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
outerspace schreef op maandag 04 juli 2005 @ 10:57:
[...]

die zal ik eens proberen, had ik nog niet gedaan omdat ik dacht dat die alleen voor Maxtor schijven was :)
Gunner schreef op maandag 04 juli 2005 @ 10:58:
Is er een reden dat je SP2 niet hebt geinstalleerd?
Ja, SP2 suckt ;) Windows werkt prima met sp1 + alle andere updates.

[ Voor 29% gewijzigd door _Ernst_ op 04-07-2005 10:59 ]

Last.fm

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

outerspace schreef op maandag 04 juli 2005 @ 10:57:
[...]

Volgens mij gaat die truc nou niet op, omdat de andere schijf van 160gb al gedetecteerd wordt. Dus ik denk dat hij de reghack al heeft uitgeprobeerd :)

Hoe raar het ook klinkt, het kan dan alsnog noodzakelijk zijn die registryaanpassing door te voeren.
Mijn 160GBers werden zonder problemen als 160GB herkend. Ik hang er een 200GB bij (ook een WD) en die ziet maar 128GB. (dit was overigens onder win2000).

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 04 juli 2005 @ 10:59:
[...]

Hoe raar het ook klinkt, het kan dan alsnog noodzakelijk zijn die registryaanpassing door te voeren.
Mijn 160GBers werden zonder problemen als 160GB herkend. Ik hang er een 200GB bij (ook een WD) en die ziet maar 128GB. (dit was overigens onder win2000).
De zelfde situatie als ik dus, maar het werkt nog steeds niet.
Die reghack heb ik doorgevoerd, atapi.sys versie klopt, EnableBigLba staat op 1. Die bigdrive enabler heb ik gerunt, maar hij word nog steeds gezien als 128 GB in windows, en als 137.4 GB in het WD lifeguard tooltje.

Last.fm

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:41

nwagenaar

God, root. What's the differen

Misschien een idee aangezien je aangeeft dat je HDD is aangesloten op een Promise Ultra100 controller (ik ga ervan uit dat het een losse PCI kaart betreft). Heb je ook al geprobeerd om de BIOS en/of drivers te upgrade van je Promise Ultra100 controller? Er komen met regelmaat nog steeds BIOS en/of drivers updates uit voor diverse Promise controllers.

Mijn Neo Geo MVS collectie

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
nwagenaar schreef op maandag 04 juli 2005 @ 11:37:
Misschien een idee aangezien je aangeeft dat je HDD is aangesloten op een Promise Ultra100 controller (ik ga ervan uit dat het een losse PCI kaart betreft). Heb je ook al geprobeerd om de BIOS en/of drivers te upgrade van je Promise Ultra100 controller? Er komen met regelmaat nog steeds BIOS en/of drivers updates uit voor diverse Promise controllers.
Dit heb ik natuurlijk al gedaan (zoals ook in de startpost te lezen is), er hangt ook een 160 gb schijf aan, dus dat zit wel goed.

Last.fm

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Erg wazig probleem.
• start Knoppix op de server en bekijk hoe de schijf wordt herkend
• koppel evt de schijf terug in je workstation en check de grootte

Zo moet je min of meer kunnen uitsluiten of het aan de schijf, de BIOS of de OS ligt :)

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 04-07-2005 13:08 ]

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
BalusC schreef op maandag 04 juli 2005 @ 13:08:
Erg wazig probleem.
• start Knoppix op de server en bekijk hoe de schijf wordt herkend
• koppel evt de schijf terug in je workstation en check de grootte

Zo moet je min of meer kunnen uitsluiten of het aan de schijf, de BIOS of de OS ligt :)
Mijn workstation is op het moment even buiten gebruik, vannavond zal ik Knopix proberen en anders die hd toch maar weer eens terug hangen. (cd fikker in laptop schijnt brak te zijn, dus knoppix zal ook tot vannavond moeten wachten) :)

Last.fm

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Topicstarter
En het werkt weer \o/

Eerst via knoppix geboot, maar daar kon ik niet veel mee (nog nooit gebruikt) beetje rond gekeken maar niets nuttigs kunnen vinden.
Toen toch maar server losgehaalt en de hd eruit gehaalt. Daarna weer terug in mijn workstation gehangen, waar hij weer gewoon werd gezien als een 200 gb schijf. Toen maar gepartitioneerd en geformateerd tot er weer een mooie 186 GB schijf over bleef. Terug gehangen in server, en toen werd hij ineens wel meteen herkent als 186 GB :)
Probleem opgelost dus, weet alleen niet wat er nu precies mis was...

Thx voor alle input :)

[ Voor 3% gewijzigd door _Ernst_ op 04-07-2005 21:56 ]

Last.fm

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nice d:)b
Pagina: 1