Van het weekend heb ik in allerijl allerlei data moeten backuppen, omdat mijn harde schijf weer kuren begon te vertonen. Het begint met een popupje van Windows dat er een bepaald bestand corrupt is geworden. Later crasht een programma, blauw scherm erachteraan en dan niet meer op kunnen starten vanwege een harde schijf fout. Als ik dan Windows (XP) opnieuw installeer, doet ie het vrolijk weer, maar een dag later weer hetzelfde probleem. Dit is nu dus al de 4e of 5e keer dat ik in een week Windows opnieuw installeer.
Dat een harde schijf het op een gegeven moment begeeft, kan ik begrijpen, maar op de een of andere manier trek ik er ongeveer ieder jaar een schijf door heen. Eerst een harde schijf van Maxtor 40GB (), daarna een Seagate van 80 en nu een Western Digital van 160 Giegjes die ik weg kan gooien.
De vraag is eigenlijk simpel. Hoe kan het dat een harde schijf het (bij mij) zo snel begeeft? De computer staat alleen maar in mijn huis, ik verwissel nog wel eens van stopcontact omdat ik wel eens lekker een film vanuit mn bed wil kunnen zien. Dan sleep ik de computer + tft mee. Verder laat ik nooit mijn pc stuiteren, omdat er wieltjes onder zitten
. De computer staat wel zo'n beetje dag en nacht aan, zodat eMule lekker verder ratelt. Dat zou in mijn logica de enige oorzaak kunnen zijn...
Wie kan mij helpen?
Dat een harde schijf het op een gegeven moment begeeft, kan ik begrijpen, maar op de een of andere manier trek ik er ongeveer ieder jaar een schijf door heen. Eerst een harde schijf van Maxtor 40GB (), daarna een Seagate van 80 en nu een Western Digital van 160 Giegjes die ik weg kan gooien.
De vraag is eigenlijk simpel. Hoe kan het dat een harde schijf het (bij mij) zo snel begeeft? De computer staat alleen maar in mijn huis, ik verwissel nog wel eens van stopcontact omdat ik wel eens lekker een film vanuit mn bed wil kunnen zien. Dan sleep ik de computer + tft mee. Verder laat ik nooit mijn pc stuiteren, omdat er wieltjes onder zitten
Wie kan mij helpen?