Dit is een gevolg van het andere topic wat ik gestart heb, daarnaast is het wel een ander onderwerp/andere vraag, vandaar een ander topic.
Mandrake staat zo ingesteld dat hij grafisch boot. Hij stond dus ook in de grafische bootomgeving. Daarnaast stond hij in suspended mode, dus geen output naar monitor, aka powersave.
Nu heb ik wat processen gekilled om een "spookuser" weg te krijgen, helaas is het nu ook zo dat ik als ik er een monitor aan hang ik geen beeld krijg. Ik krijg op de monitor heel netjes "no signal" te zien.
Ik heb al geprobeerd om eerst naar init3 te gaan en dan van init 3 naar init 5 om X te herstarten. Helaas geen effect. Ik heb nog wel numlock reactie op het toetsenbord, Ctrl-Alt-F1 t/m F7 werkt ook, kan inloggen zelfs (blind) maar geen beeld. Hoe krijg ik dat ding weer aan de praat (apm van mandrake weer starten?!?) ik wordt nu beetje gek van dat ding!
update:
Ik kan blind screen intikken en dan via SSH inloggen en dan screen -x doen. Als ik dan startkde doe krijg ik dit:
Mandrake staat zo ingesteld dat hij grafisch boot. Hij stond dus ook in de grafische bootomgeving. Daarnaast stond hij in suspended mode, dus geen output naar monitor, aka powersave.
Nu heb ik wat processen gekilled om een "spookuser" weg te krijgen, helaas is het nu ook zo dat ik als ik er een monitor aan hang ik geen beeld krijg. Ik krijg op de monitor heel netjes "no signal" te zien.
Ik heb al geprobeerd om eerst naar init3 te gaan en dan van init 3 naar init 5 om X te herstarten. Helaas geen effect. Ik heb nog wel numlock reactie op het toetsenbord, Ctrl-Alt-F1 t/m F7 werkt ook, kan inloggen zelfs (blind) maar geen beeld. Hoe krijg ik dat ding weer aan de praat (apm van mandrake weer starten?!?) ik wordt nu beetje gek van dat ding!
update:
Ik kan blind screen intikken en dan via SSH inloggen en dan screen -x doen. Als ik dan startkde doe krijg ik dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| [coolhva@HVALNX coolhva]$ startkde xset: unable to open display "" xsetroot: unable to open display '' (magicdev:8740): Gtk-WARNING **: cannot open display: xmodmap: unable to open display '' xmodmap: unable to open display '' startkde: Starting up... ksplash: cannot connect to X server kdeinit: Aborting. $DISPLAY is not set. Warning: connect() failed: : No such file or directory ksmserver: cannot connect to X server startkde: Shutting down... Warning: connect() failed: : No such file or directory Error: Can't contact kdeinit! startkde: Running shutdown scripts... startkde: Done. |
[ Voor 31% gewijzigd door Coolhva op 04-07-2005 11:07 ]