[Mandrake 10.0] Geen beeld meer

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

Topicstarter
Dit is een gevolg van het andere topic wat ik gestart heb, daarnaast is het wel een ander onderwerp/andere vraag, vandaar een ander topic.

Mandrake staat zo ingesteld dat hij grafisch boot. Hij stond dus ook in de grafische bootomgeving. Daarnaast stond hij in suspended mode, dus geen output naar monitor, aka powersave.

Nu heb ik wat processen gekilled om een "spookuser" weg te krijgen, helaas is het nu ook zo dat ik als ik er een monitor aan hang ik geen beeld krijg. Ik krijg op de monitor heel netjes "no signal" te zien.

Ik heb al geprobeerd om eerst naar init3 te gaan en dan van init 3 naar init 5 om X te herstarten. Helaas geen effect. Ik heb nog wel numlock reactie op het toetsenbord, Ctrl-Alt-F1 t/m F7 werkt ook, kan inloggen zelfs (blind) maar geen beeld. Hoe krijg ik dat ding weer aan de praat (apm van mandrake weer starten?!?) ik wordt nu beetje gek van dat ding!

update:

Ik kan blind screen intikken en dan via SSH inloggen en dan screen -x doen. Als ik dan startkde doe krijg ik dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
[coolhva@HVALNX coolhva]$ startkde
xset:  unable to open display ""
xsetroot:  unable to open display ''

(magicdev:8740): Gtk-WARNING **: cannot open display:
xmodmap:  unable to open display ''
xmodmap:  unable to open display ''
startkde: Starting up...
ksplash: cannot connect to X server
kdeinit: Aborting. $DISPLAY is not set.
Warning: connect() failed: : No such file or directory
ksmserver: cannot connect to X server
startkde: Shutting down...
Warning: connect() failed: : No such file or directory
Error: Can't contact kdeinit!
startkde: Running shutdown scripts...
startkde: Done.

[ Voor 31% gewijzigd door Coolhva op 04-07-2005 11:07 ]

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-01 12:20
Heb je je Xorg.conf bestand vernaggeld?

Als je niet wil dat X start kun je dat uit de runlevel halen, dat zit in /etc/rc[1-6, S].d/ daar zit dan iets van Sxx[kdm/gdm/xdm] of whatever je desktopmanager is.

Als ik me niet vergis zou het veranderen van de naam zodat er iets voor de S staat al genoeg zijn, maar dat kan ik je niet garanderen, het gewoon verwijderen moet werken.
En grafische bootloader is iets dat je in je /etc/lilo.conf of je /boot/grub/menu.lst (afhankelijk van of je lilo of grub gebruikt) aan of uit kunt zetten, het is een kernel/boot parameter die je dus gewoon weg kan halen.

edit:

Als ik die error lees dan ziet dat eruit alsof je X server uit is.

[ Voor 7% gewijzigd door Keeper of the Keys op 05-07-2005 01:24 ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En ook voor dit topic geldt: we gaan niet allerlei debug dingen doen als jij niet bereid bent om gewoon een aantal processen te restarten d.m.v. een reboot. Het kan best zonder reboot, maar dan moet je exact aangeven welke processen je gekilled hebt.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Dit topic is gesloten.